Permalänk
Medlem

Maaxx Raijintek Metis

Syrran ville ha en dator för att titta på youtube och möjligtvis lite lätta spel..
Hon var inne på att skaffa en laptop men jag övertalade henne snabbt till att skaffa sig en liten stationär, som jag fick plocka ihop och bygga.

Valde chassit enbart av storleksskäl och det visade sig att vara underbart att bygga i!
Det krävdes lite planering av vilken komponent som ska in först men när planen existerade så fungerade allt problemlöst.
Ett modulärt nätagg är nästan obligatoriskt i detta chassi då platsen för kablar och kabeldragning är minimal!

Hårdvara:
Processor: Amd A8 7670K
* Kylare: Cooler Master TX3 EVO
Mobo: ASRock FM2A78M-ITX+
Nätagg: Fractal Design Integra M 450W
RAM: Corsair 4GB 1600Mhz VENGEANCE
Bootdrive: Samsung 850-Series EVO 250GB

Länk till min Facebook.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Tja! Har själv en APU, en AMD A10 7870k. Dessa skapelser utvecklar ju en del värme. Har du hunnit kolla hur värmeutvecklingen på komponenterna blir i det där chassit? Lär ju inte bli världens bästa luftflöde menar jag. Lite nyfiken för ev. framtida bygge.

Permalänk
Medlem

@pwntato: Tjennaaaa!
Har faktist inte hunnit kolla temps under stresstest.
Kan tänka mig att efter ett tag med Minecraft så är det inte dom bästa då hela chassit är väldigt instängt med bara 1 utblåsfläkt.

Har det konfigurerat så att utblåsfläkten och cpu fläkten jobbar tillsammans, PSUn är vänd så att den drar luft ut från chassit.
Med henns primära användning vilket är Youtube så tror jag inte det kommer bli några problem.

Det hade säkert gått att modda så att du får ett insug i toppen av chassit, finns rätt OK med plats där.

Permalänk
Medlem

@Maaxxen:

chassit är faktiskt väldigt bra kvalité men det krävs en del fundering innan man bygger ihop något i detta chassi
men om man bara planerar ryms väldigt mycket

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem

@erieri02: Det var det första jag reagerade på, chassit är så gaaaalet prisvärt. Jo det märkte jag eftersom att jag byggde.

Permalänk

Jag tycker in har mycket plats i era

Permalänk
Medlem

@übergumgum:
det där var kompakt

jo allt beror på hur man planerar bygget ^^

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk

@erieri02
Det var faktiskt inte planerat att ha en så stor processor kylare, hade sett den mindre modelen på bild och kom ihåg fel när jag köpte den, men temperaturerna på cpu är faktiskt otroligt bra för ha så lite plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av übergumgum:

Jag tycker in har mycket plats i era http://i.imgur.com/xCzDTcB.jpg

Hahaha, snyggt byggt, fräsig kärra

Måste varit pilligt att trycka in det där i chassit?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Maaxxen Jo jag var tvungen att plocka loss hela moderkorts plåten för att få in det.