AMD börjar ge Nvidia en match?

Permalänk
Entusiast

Lål

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Får man fråga hur dessa problem manifesterar sig? Har då inte märk några som helst problem med MSI 970 på Win10, det trots att jag kör djävulens påfund: GeForce Experience (och installerar drivare därifrån). Systemet är i.o.f.s väldigt "städat" då jag inte använder det till något annat än spel, har t.ex. ingen mus/tangentbord till datorn utan kontrollerar den m.h.a. en XboxOne kontroller i Steam "big-picture" mode.

Klassikern och den som uppstod mest under den värsta perioden var ju hela historien om att grafikkortsdrivrutinerna har slutat upphöra och har återställts som kunde uppstå flertalet gånger per dag, varpå hela skärmen flimrade till och den röda ikonen nere i aktivitetsfältet blinkade/lös.
Kunde ske vid alltifrån lättare surf till spel och programmering. En och annan blåskärm har man ju också haft, men där är det ju lite svårare att peka ut den skyldige komponenten, men kan vara värt att nämna. Ska nämnas att de flesta problemen kom strax efter att W10 kom ut, dvs augusti/september ca. Hade använt mig som du av Geforce Experience och upplevt det otroligt stabilt innan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oh snap

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Missade Tomb Raider @Yoshman. Vet dock fortfarande inte hur du fått för dig att 970 ska vara generellt snabbare i 1080p.

Håller med om att 970 och 390 är så snarlika att det kvittar vad man väljer.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Trevligt att de kommer ikapp två år efter släpp, tråkigt att det inte är lika bra vid release.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GarfieldPower:

Trevligt att de kommer ikapp två år efter släpp, tråkigt att det inte är lika bra vid release.

Då kan man lika gärna vänta "2 år" till på att deras nya teknik "Polaris" ska komma ikapp... dessutom går de ner i pris då de går upp i prestanda... LOL.... man köper något för mer pengar idag som är bättre om "2 år"... varför ???

Blir nog att satsa på Nvidia's Pascal för mej ändå. Och AMD senare... i andra datorn.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Då kan man lika gärna vänta 2 år till på att deras nya teknik ska komma ikapp... dessutom går de ner i pris då de går upp i prestanda... LOL.... man köper något för mer pengar idag som är bättre om 2 år... ???

Kan du formulera dig på ett bättre sätt? Begriper nämligen inte vad du försöker framhäva.

Mvh

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

@GarfieldPower:

Att man ska vänta lite extra på AMD då de släpps innan man slår till "de presterar bättre efter ett tag så varför köpa vid release".

Tänker köpa Pascal från början till spel datorn och ta ett Polaris kort i den andra "vardagsrums datorn" lite senare.

MVH

Permalänk
Medlem

Kan du formulera dig på ett bättre sätt? Begriper nämligen inte vad du försöker framhäva.

Mvh

Han försöker nog säga att man betalar pengar för ett kort idag som kommer prestera mycket bättre om två år när det även är billigare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

historiskt sätt så har Nvidias drivers varit MYCKET mer pålitliga.........sant eller falskt ???

Hur kvantifierar du en sån sak egentligen? Jag har aldrig upplevt något allvarligt problem med AMDs drivrutiner på desktop sidan men betyder det i så fall att dom är felfria? knappast då t.ex deras power saving features har orsakat diverse problem över årens gång. Så sjukt många vanliga problem med AMD som försvinner om man disablar powerplay och ULPS. Samtidigt har jag haft en hel del problem med Nvidia och deras förbannade optimus på laptop sidan som fungerar halvdant i bästa fall men jag sitter inte och predikar om hur dåliga drivrutiner Nvida har pga det. Nvidia har ju dessutom tendensen att droppa support 1-2 år tidigare än AMD för äldre generationer av kort och halvdana drivrutiner är ju iaf bättre än inga?

Det är bara att inse att inget av bolagen bör prisas för sina drivrutiner då båda bolagen har bristande Q/A och drar fötterna efter sig för att fixa saker som aldrig borde ha släppts, det finns för/nackdelar med bådas mjukvara men att någon skulle vara "bäst" är som man brukar säga lite som att välja mellan pest eller kolera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Hur kvantifierar du en sån sak egentligen? Jag har aldrig upplevt något allvarligt problem med AMDs drivrutiner på desktop sidan men betyder det i så fall att dom är felfria? knappast då t.ex deras power saving features har orsakat diverse problem över årens gång. Så sjukt många vanliga problem med AMD som försvinner om man disablar powerplay och ULPS. Samtidigt har jag haft en hel del problem med Nvidia och deras förbannade optimus på laptop sidan som fungerar halvdant i bästa fall men jag sitter inte och predikar om hur dåliga drivrutiner Nvida har pga det. Nvidia har ju dessutom tendensen att droppa support 1-2 år tidigare än AMD för äldre generationer av kort och halvdana drivrutiner är ju iaf bättre än inga?

Det är bara att inse att inget av bolagen bör prisas för sina drivrutiner då båda bolagen har bristande Q/A och drar fötterna efter sig för att fixa saker som aldrig borde ha släppts, det finns för/nackdelar med bådas mjukvara men att någon skulle vara "bäst" är som man brukar säga lite som att välja mellan pest eller kolera.

Det folk säger när man klagar på AMD när det kommer till drivrutiner är från XP tiden, den tiden var Ati välkända för sina drivrutiner som slutade svara när man spelade. Deras kort var dock riktigt fina. R300

Visa signatur

Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det folk säger när man klagar på AMD när det kommer till drivrutiner är från XP tiden, den tiden var Ati välkända för sina drivrutiner som slutade svara när man spelade.

I många fall så var det powerplay som spökade även på den tiden, korten kraschade när drivrutinerna råkade ändra till 2d klocks medan man hade en 3d applikation som kördes(t.ex var det ett tag som korten alltid drog ner till 2d klocks i nån sekund om xp körde nån ui animering i bakgrunden). Förmodligen kan det vara att spänningen på korten ändrades för långsamt när korten switchade tillbaka till 3D eller liknande.

Andra buggar som varit relaterade till powerplay/ULPS har varit "blackscreen of death", displayport skärmar som inte går igång efter att dom varit avstängda, vissa av pekar buggarna och lite annat roligt.

Min regel har alltid varit att disabla allt som har med powersavings att göra när jag kört med AMD kort och man verkar då slippa många av de lustiga problem som varit under årens gång.

Förbrukningsmässigt så är det inte lika stor skillnad på att stänga av all powersaving-features som det en gång var, utvecklingen har gjort att med power gating och andra tricks så handlar det kanske om max 50W extra med allt avstängt vid idle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Det där med att Nvidia skulle haft stabilare drivrutiner än AMD/ATI är bara en skröna.
Har haft 50/50 av korten genom åren från båda hållen, och på senare tid i takt med framförallt mitt 970 så har det stundtals varit enorma problem med att få stabila drivers.

jo men AMD släpper ju knappt inga drivers till nya/uppkommande spel.........som ett skämt ibland när man letar efter en ny AMD driver (man får ladda ner genom 3-part tillverkare & sidor ??

tacka vet jag när jag hade min gamla PC med ATI Radeon kort (BF2 tiden)

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

jo men AMD släpper ju knappt inga drivers till nya/uppkommande spel.........som ett skämt ibland när man letar efter en ny AMD driver (man får ladda ner genom 3-part tillverkare & sidor ??

Vet inte vad du snackar om egentligen?

AMD släpper i stort sett alltid nya drivers när det kommer nya stortitlar, om än ofta någon vecka efter Nvidia. Det är dock inte samma sak som "jo men AMD släpper ju knappt inga drivers till nya/uppkommande spel" som du uttrycker det.

Finns det någon speciell anledning till varför du känner att det är viktigt att sprida desinformation om AMD?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

Det vet du själv inte är sant. Kolla själv på Sweclockers nyheter. Så fort det kommer ett nytt spel släpper både nVidia och AMD drivers samtidigt. Ibland är AMD nån dag efter.

Jag har tidigare föredragit nVidias drivers och mjukvara men tror att AMD har kommit upp på banan igen med Crimson.
http://www.sweclockers.com/nyhet/21352-amd-lanserar-radeon-so...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

Du har så fel så att jag inte ens lyssnar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vet inte vad du snackar om egentligen?

AMD släpper i stort sett alltid nya drivers när det kommer nya stortitlar, om än ofta någon vecka efter Nvidia. Det är dock inte samma sak som "jo men AMD släpper ju knappt inga drivers till nya/uppkommande spel" som du uttrycker det.

Finns det någon speciell anledning till varför du känner att det är viktigt att sprida desinformation om AMD?

Bör tilläggas att nästan alla större spel som släpps på PC på senare tid är titlar Nvidia använder game"works" i vilket gör att dessa dels fungerar bättre för Nvidias hårdvara, speciellt vid release vilket är den viktigaste tidpunkten, men också att AMD inte får möjlighet att optimera sina drivare för spelet innan lansering. Ger uppenbara fördelar för Nvidia när de kan ge bilden av att vara det snabbare alternativet när de sätter krokben för konkurrenter.

Media förstärker bilden med prestandatester som nästan alltid ger Nvidia stora fördelar dag ett men när spelet testas ett par dagar senare har AMD oftast kommit ikapp eller dragit förbi prestandamässigt. Men den viktigaste perioden har då missats pga att AMD inte haft möjlighet att ha färdiga drivare till lanseringen då perioden innan lansering samt speciellt lanseringsdagen är riktigt viktig.

Riktigt trist utveckling och det brukade inte vara så förut även om det även förekom. Nu är det så på typ varenda större titel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bör tilläggas att nästan alla större spel som släpps på PC på senare tid är titlar Nvidia använder game"works" i vilket gör att dessa dels fungerar bättre för Nvidias hårdvara, speciellt vid release vilket är den viktigaste tidpunkten, men också att AMD inte får möjlighet att optimera sina drivare för spelet innan lansering. Ger uppenbara fördelar för Nvidia när de kan ge bilden av att vara det snabbare alternativet när de sätter krokben för konkurrenter.

Media förstärker bilden med prestandatester som nästan alltid ger Nvidia stora fördelar dag ett men när spelet testas ett par dagar senare har AMD oftast kommit ikapp eller dragit förbi prestandamässigt. Men den viktigaste perioden har då missats pga att AMD inte haft möjlighet att ha färdiga drivare till lanseringen då perioden innan lansering samt speciellt lanseringsdagen är riktigt viktig.

Riktigt trist utveckling och det brukade inte vara så förut även om det även förekom. Nu är det så på typ varenda större titel.

Helt rätt. Detta är en av de underliggande orsakerna.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att dom kan konkurrera på allvar framöver. Personligen så har jag fått avsmak för AMD då jag blivit riktigt besviken på mina egna AMD inköp.

Permalänk
Hjälpsam

Sagt det förr, nästan alla som säger att det är problem med AMD:s drivare äger kort från Nvidia.
Självklart får man problem med AMD:s drivare om man försöker köra dem på grafikkort från Nvidia.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Sagt det förr, nästan alla som säger att det är problem med AMD:s drivare äger kort från Nvidia.
Självklart får man problem med AMD:s drivare om man försöker köra dem på grafikkort från Nvidia.

Det innebär inte att folk hittar på utan kan ha egna erfarenheter där drivrutiner inte funkat som dom borde. De som pratar om drivrutiner som varit ostabila behöver inte alls hitta på utan kan haft AMD/Nvidia-kort där det varit mycket krångel. De som inte har problem ser väl kanske inget behov i att starta trådar där dom berättar att drivrutinerna funkar utmärkt heller.

Att göra sig rolig över folk som upplevt problem med sina kort ger en inga pluspoäng heller.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ClintBeastwood:

Det innebär inte att folk hittar på utan kan ha egna erfarenheter där drivrutiner inte funkat som dom borde. De som pratar om drivrutiner som varit ostabila behöver inte alls hitta på utan kan haft AMD/Nvidia-kort där det varit mycket krångel. De som inte har problem ser väl kanske inget behov i att starta trådar där dom berättar att drivrutinerna funkar utmärkt heller.

Att göra sig rolig över folk som upplevt problem med sina kort ger en inga pluspoäng heller.

Jag gör mig inte rolig över de som verkligen haft problem med sina kort, jag gör mig rolig över de som påstår att andra har det, utan att ha en aning om vad de pratar om.
Ja en del har haft problem och vet vad de pratar om, men väldigt många öser bara ur sig något, för att få en möjlighet att snaka skit om det märke de inte köpte, sådant skall vi stävja och inte uppmuntra.

Jag skulle kunna länka till trådar med folk som har problem med sina drivare från Nvidia, men jag gör inte det, orsaken är att jag vet att de inte representerar, något signifikant, de flesta har inga problem, annars skulle inte Nvidia inte kunna sälja ett enda kort.
Önskar att jag kunde slippa se motsvarande skitsnack riktat mot AMD.
Jag har haft AMD kort i 10 år och inte haft en enda problem, likförbananat ser jag folks som spyr ur sig FUD om AMD:s drivrutiner i nästan varenda tråd, är så jävla trött på skitsnacket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

Jag tycker inte du bör uttala dig om AMD kort, drivrutiner med mera. Att sprida lögner är onödigt...

Permalänk
Entusiast

Historiskt sett var AMD katastrofala gällande drivare, men det är många år sen. Har själv ägt Nvidia-kort sen många år och stött på många drivare som varit allt annat än bra. Bara att ta den här senaste som exempel då alla med mer än en skärm fick massiva problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag gör mig inte rolig över de som verkligen haft problem med sina kort, jag gör mig rolig över de som påstår att andra har det, utan att ha en aning om vad de pratar om.
Ja en del har haft problem och vet vad de pratar om, men väldigt många öser bara ur sig något, för att få en möjlighet att snaka skit om det märke de inte köpte, sådant skall vi stävja och inte uppmuntra.

Även om folk har Nvidiakort i sin signatur så betyder inte det per automatik att dom inte haft AMD-kort de senaste 1-2 åren och då stött på problem, har man upplevt problem så är det nästan självklart att man påpekar det. Att någon går så långt tillbaka i tiden som flera år och dömer ut dagens drivrutiner är väl en annan sak men i ditt inlägg ser det inte ut som att det endast är dessa du menar.

Citat:

Jag har haft AMD kort i 10 år och inte haft en enda problem, likförbananat ser jag folks som spyr ur sig FUD om AMD:s drivrutiner i nästan varenda tråd, är så jävla trött på skitsnacket.

Men nu är det ju faktiskt så att bara för du inte har haft problem under 10år så finns det ju de som har haft det. Vissa system verkar helt enkelt inte klasha riktigt med en utav tillverkarnas drivrutiner medans dina verkat göra det.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte uppdatera mina drivrutiner till senare än 362 00 från nVidia...Blir fel på fel, och mer fel..jätte tråkigt.

Ärligt så har inte min AMD dator några problem med drivrutinerna alls.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ClintBeastwood:

Även om folk har Nvidiakort i sin signatur så betyder inte det per automatik att dom inte haft AMD-kort de senaste 1-2 åren och då stött på problem, har man upplevt problem så är det nästan självklart att man påpekar det. Att någon går så långt tillbaka i tiden som flera år och dömer ut dagens drivrutiner är väl en annan sak men i ditt inlägg ser det inte ut som att det endast är dessa du menar.
Men nu är det ju faktiskt så att bara för du inte har haft problem under 10år så finns det ju de som har haft det. Vissa system verkar helt enkelt inte klasha riktigt med en utav tillverkarnas drivrutiner medans dina verkat göra det.

Tänk efter; du kan vända på problemet, det finns de som har problem med Nvidias drivrutiner, bara för att du inte har det behöver det inte betyda att det finns enorma problem.
Nej om det varit stora problem hade det varit ett jävla gnäll hos oss som äger kort från AMD, nu är det tvärtom, vi får gå in och vederlägga inlägg från en del som inte äger kort från AMD, hela tiden.
Nu skall sägas att de flesta som äger kort från Nvidia gör samma sak, de säger precis som jag, att drivarna fungerar för det mesta bra, både från Nvidia och AMD.

Tror att de flesa av de riktiga problemen, har med SLI/CF och överklockning att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tänk efter; du kan vända på problemet, det finns de som har problem med Nvidias drivrutiner, bara för att du inte har det behöver det inte betyda att det finns enorma problem.
Nej om det varit stora problem hade det varit ett jävla gnäll hos oss som äger kort från AMD, nu är det tvärtom, vi får gå in och vederlägga inlägg från en del som inte äger kort från AMD, hela tiden.
Nu skall sägas att de flesta som äger kort från Nvidia gör samma sak, de säger precis som jag, att drivarna fungerar för det mesta bra, både från Nvidia och AMD.

Tror att de flesa av de riktiga problemen, har med SLI/CF och överklockning att göra.

Men vadå vända på problemet? Ska jag skriva de två raderna du gjorde och bara ändra AMD till Nvidia? Jag säger inte att det inte finns problem med drivrutiner från Nvidia och att jag inte haft det själv, men man behöver inte se allt så svart eller vitt. Det jag stör mig på är att man inte ska behöva hängas ut som en skitsnackare när man pratar om problem med drivrutiner och per automatik blir man nästan en sådan så länge det inte är åt "rätt" håll.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

historiskt sätt så har Nvidias drivers varit MYCKET mer pålitliga.........sant eller falskt ???
Nvidia 9-serie klockar bättre en AMD R9-serie (värme, prestanda, energi åtgång)......sant eller falskt ???
Nvidia GTX 980 ti är det bästa kortet just nu på marknaden.......sant eller falskt ???

ja är definitivt ingen Nvidia fanboy...jag kör med den GPU som passar bäst för det jag gör (spel, andra 3D applikationer, etc)

http://feber.se/pc/art/345355/nvidias_divisiondrivrutiner_ka/

Permalänk
Medlem

http://www.digitaltrends.com/computing/amd-crimson-causing-fa...
Skillnaden här är att ditt inlägg kommer få fler 'bra inlägg' eftersom det är "bra" och nästan lite lattjo" när Nvidia användare har problem medans man inte får säga att AMD också kan ha problem, för då är man en fanboy och ska hålla käften.

Edit: Såg en lustig kommentar på sidan du länkade som visar vad jag pratar om:

Citat:

Inte för att jag hejar mer på en grafikkortsutvecklare än en annan, men äntligen lyckas Nvidia faila med drivrutiner, det tycks alltid vara AMD som får skit (Sidenote: Jag har aldrig haft problem med AMD-drivers), men äntligen lyckas Nvidia misslyckas

Om det nu stämmer att grafikkorten pajade hur i helvete kan någon normalt funtad människa skriva "äntligen" när folks grafikkort går sönder?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.