Bästa pris på Asus Gtx 980 ti. strix??

Permalänk
Medlem

Bästa pris på Asus Gtx 980 ti. strix??

Ska man slå till om man är ute efter
Detta kortet priset känns rätt
Eller ska man vänta ut Pascal korten

Tack

Nils

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/

Permalänk
Medlem

6490:-

Vill Webbhallen ha

Permalänk
Medlem

Misstänker att det är detta kort du menar?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/229398-asus_s...

För 6490 kr.

Väldigt bra pris, slå till om du känner för det helt enkelt. Men var beredd på att pascal ska komma snart.

Permalänk
Medlem

Tänk på att detta inte är OC modellen, lätt att missa det!
men bra pris för övrigt,,,,

Permalänk
Medlem

När Pascal kommer så kommer priserna på tidigare generationer också gå ner, förmodligen ganska markant. Så även om du inte vill köpa ett Pascal-kort kommer du garanterat få dessa kort för ett bättre pris än vad läget är nu.

Jag tycker det vore vansinnigt att inte vänta, om du inte har ett enormt behov just nu dvs.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), MSI Ventus 3X RTX 5090 OC, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Kraken V4X, Razer Ornata V2, Razer Basilisk V3

Permalänk
Medlem

@nisseR++: Det är nog ett jätte bra kort och du kommer nog att komma långt med det men känner du att du vill ha ett pascal sen så är det väl bara att skicka tillbaks de och köp ett

Visa signatur

i7 8700K, GTX 1070

Permalänk
Medlem

Köp om det är brådis

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Vänta på Pascal. Annars finns en mycket stor risk att du kommer att ångra dig när du ser hur Pascal presterar och vad de kostar om två månader. Handlarna vill sälja slut på sina lager av grafikkort nu innan Pascal kommer för de vet att dagens grafikkort kommer att bli nästan omöjliga att sälja när Pascal kommit.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Nvidia ska ha en konferens de kommande dagarna och då får vi kanske veta lite mer om pascal och när de släpps. Det är kanske mycket bättre att vänta en månad eller två och få något 30% bättre för samma pris.

Permalänk
Medlem

@Blommen75:

Vilken modell och vad kostar OC varianten?

Tack för snabba svar

Nils

Permalänk
Medlem

@nisseR++:
STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING heter OC modellen och det du frågar om heter :
STRIX-GTX980TI-DC3-6GD5-GAMING alltså lätt att missa.
finns på webhallen för 8k inkl 2 spel. spelen finns dock att köpa för 550:- båda två(dagspris)
både netonnet och komplett har korten för 7000:-

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/223406-asus_s...
https://www.komplett.se/product/849966/datorutrustning/grafik...
https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/nvidia/asu...

Permalänk
Medlem

@Blommen75:

Är det stor prestanda skillnad mellan dessa två kort?

För min del så är jag ute efter så kraft som möjligt
Kör nästan bara Microsofts Flightsim FSX
På min dotor.

Dena simulator kräver ett mycket starkt kort
För att få till det.

Känns som jag borde vänta ut handlarna
Om jag skall köpa ett icke Pascal kort..

Samtidigt borde jag kanske vänta och lägga
Kanske 6 - 7k på ett Pascal , särskilt som ni säger
Att dessa korten skall predteta så pass mycket
Bättre ( 30% )

Hmmmm nu blev det jobbigt😀😀😀😀😀

Tack för. Alla tipsen

Nils

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av nisseR++:

Tack

Nils

Skrivet av nisseR++:

Vilken modell och vad kostar OC varianten?

Tack för snabba svar

Istället för att fråga på ett forum efter priset på en produkt kan jag rekommendera Prisjakt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Vänta på Pascal. 980 Ti lär inte gå upp i pris efter att Pascal har släppts. Förmodligen kommer du inte att längre vilja ha ett 980 Ti när du vet hur Pascal presterar och vad de kostar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@nisseR++:
Jag törs inte svara på hur pass stor skillnaden är då jag inte har provat båda. Har oc modellen själv och är hel nöjd. Sen vad gällande kommande kort så spekuleras det hejvilt. Om det är värt att vänta vågar jag inte svara på.
använd sökfunktionen i marknaden och skriv "980 ti" finns 2 strix oc kort för 5000/st begagnade.

jag kör mitt kort med en 4790k och med en Asus ROG Swift PG278Q med allt på max. Finns inget som har stoppat kortet än.

Vad gällande prestandaskillnad på finns det många kunniga här på sc. hoppas nån hjälper till

lycka till // Magnus

Permalänk
Medlem

Har själv beställt ett sådant från webhallen som jag ska hämta ut imorgon eller övermorgon. Men ska bli spännande att se om nvidia förtäljer något om pascal ikväll. Så ska vänta in det först helt enkelt Men tyckte det var ett bra pris, och eftersom det är samma kylare som OC-modellen tänker jag att det borde förhoppningsvis gå att klocka upp det till OC-modellens standardnivå.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisseR++:

Tack

Nils

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/

prisjakt ??
vad har du för GPU nu....har du en bra...vänta, har du en dålig så håller ett t.om ett vanligt gtx 980 2-3år lätt (så länge du inte blandar in 4k skärmar o sådant trams eller lira "BF5" på 3 skärmar i 150 FPS)

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

@spel_va:

PC Setup:

Corsair 800d
MB Asus A87
Intel Haswell 4770k clocked to 4,5ghz
16 GB inmemory cl 9 1600 Hz Latens 9 9 9 24X 2 =32gb
N vidia Geforce GTX 780 OC, 3 GB
Power Supply Corsair 750W

SSD samsung 840 evo Fsx installed.