Rykte: Nintendo NX får x86-processor och stöd för appar på smarta enheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Ny konsol men samma spel

* Mario rädda prinsessa Peach från Bowser

* Link rädda prinsessa Zelda från Ganon

* Samla Pokémonmonster och slås med alla och envar

Du menar att Battlefield och dess kusiner är mer varierande?

Skrivet av loevet:

@FlippsyFlipp: Ryktet säger bara att processorn i NX ska vara x86-baserad, inte vilken tillverkaren ska vara. Men med tanke på att AMD tillverkar en integrerad x86-lösning med egen grafikdel åt både Sony och Microsoft är det ingen högoddsare att de även gör kretsuppsättningen åt Nintendo om ryktet visar sig stämma.

Den stora frågan är väl om det blir en tillputsad variant av processorkärnorna och grafikdelen som sitter i PS4/Xbox One eller om Nintendo hinner få åtkomst till uppdaterade komponenter. Om NX släpps i år som det spekuleras i lär det inte bli några Zen-kärnor i processordelen. Polaris-baserad grafikdel lär väl däremot vara möjligt beroende på hur sent den kommer, och hur nära den beryktade PS4K den kommer.

Skrivet av Wasted Hobbit:

Om de nya varianterna av PS4/Xbone och NX så minskar chansen att de kör med ZEN och Polaris avsevärt. Det är synd då det hade gjort konsolerna avsevärt mer intressanta.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD gick väl ut för ett tag sedan med att de ska ha en Zen-baserad SoC klar till hösten åt en kund, och det var väl det uttalandet som satte igång ryktena om vem som kunde tänkas vilja ha en sådan, om det skulle vara Nintendo eller rentav MS eller Sony.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Du menar att Battlefield och dess kusiner är mer varierande?

Jag tänkte väl snarare på Pac-Man eller någon annan MER varierande spelserie

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

AMD gick väl ut för ett tag sedan med att de ska ha en Zen-baserad SoC klar till hösten åt en kund,

Kan bara minnas att de sa att den skulle vara x86-baserad (till skillnad från en annan som skulle vara ARM-baserad).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Glöm inte Monolithsoft. Skapare av superba RPGs så som Xenoblade Chronicles X

Jag har varit ganska ointresserad av Xenoblade Chronicles X då jag inte vill tillbringa halva livet med att springa runt i ett datorspel, med betoning på springa, se https://youtu.be/AvpNXhzscjQ?t=51s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Och det gör mig absolut ingenting för samtliga spel i de spelserierna är fantastiska allihopa. Särskilt Zelda och Mario.

Ärligt talat så är jag hyped på det nya Zeldaspelet för Wii U/NX. Jag utgår från att Nintendo presenterar nya bilder vid E3 nu i sommar!

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Intressant denna ser jag fram emot. Helst skulle jag dock vilja att Nintendo la ner sin hårdvaruplattform och gjort multiplattform, så att man kunde spela Zelda, mario etc på alla konsoler.

Nå det blir nog att köpa en Nintendo NX senare, i princip enbart för spelen ovanför.

Har du inte råd att äga två konsoler eller PC/Nintendo? Varför inte Nintendos fantastiska hårdvaruplattform istället för Sonys eller Microsoft sega skit. Som är sig lik generation efter generation. Nytt koncept varje gång med Nintendo och så laddar menyerna mycket snabbare på Nintendo än Sony/Microsoft trots den lägre prestandan i Nintendo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Har du inte råd att äga två konsoler eller PC/Nintendo? Varför inte Nintendos fantastiska hårdvaruplattform istället för Sonys eller Microsoft sega skit. Som är sig lik generation efter generation. Nytt koncept varje gång med Nintendo och så laddar menyerna mycket snabbare på Nintendo än Sony/Microsoft trots den lägre prestandan i Nintendo

Det finns många som inte har råd med alla konsoler. Jag själv äger ett Nintendo wii u som ligger och skräpar och jag köpte den främst för Zelda som aldrig kommer.

Jag tycker dock det är så fruktansvärt mycket skit man ska köpa, en vettig server går på 50 000kr, laptop 10 000kr, hybridplatta ungefär detsamma, man kan i oändlighet köpa saker som man borde ha.
Så det vore bra om Nintendo skulle göra sina spela plattformsoberoende och man kunde spara in både pengar och plats under tvn.