Varför BF Hardline fortfarande är bland det bästa FPS spelet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spel_va:

gott folk.......en JÄKLA skillnad på spel utvecklare som släpper "Campaign" (singel player) spel mot online (multiplayer) FPS spel.

pratar vi multiplayer spel tycker jag så här (d.v.s; grafik, rolighetsfaktor, optimerat)
1. Hardline
2. BF4
3. star wars battlefront
4. Bf3

i rena single player spel tycker jag (d.v.s; grafik, rolighetsfaktor, optimerat)
1. Crysis 3
2. Crysis 2
3. senaste två Wolfenstein (ha ha...grymt kul spel)

Håller med dig,:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood. jo jag vet (men för mig är Crysis rena single player)...aldrig diggat multiplayer på crysis (men fattar vad du menar )

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Hardline är förmodligen det sämsta FPS jag spelat på bra många år, det är min åsikt.

^This.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

som sagt, smaken är som baken (du kanske tycker COD är miljarder gånger snyggare, roligare & bättre optimerat, (eller vad du nu jämför med)...inga problem

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

hardline är riktigt bra, håller med. Lite mer arkad en bf4 och det gillar jag. Battlefront 2 spelar jag mest nu.

Menar du Battlefront 2 från 2005 eller Battlefront (2015)?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag Hardline är lika dåligt som den här tråden.

Permalänk
Avstängd

Anledningen att jag inte köper BFH är pga överpris på en modd..99:- skulle det kostat.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Hardline är förmodligen det sämsta FPS jag spelat på bra många år, det är min åsikt.

Kan bara hålla med! jag försökte lira det bara för att! men herregud vilken uselt och skittråkigt spel! avinstallerade efter nån timma!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

Jag förstår att många tycker det är kasst.
Men smaken är ju olika som tur är.
Jag testa rainbow six siege i helgen,Och för mig var det ett skitspel.:)

Jo så är det ju och tack o lov för det. Fatta va trist det skulle vara om alla gillade exakt samma saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligen:

Personligen tycker jag Hardline är lika dåligt som den här tråden.

ajdå...måste varit jobbigt och skrivit inlägget då ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hardline funkar bättre på konsol än PC imo. Väldigt casual och knappt någon som spelar på PC vilket gör att man tröttnar snabbt.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Känns som att det är lite tråkig stämning här inne, visst skulle trådskaparen kunnat motivera mer noggrant då han valt att skapa en tråd angående just varför Battlefield: Hardline är bland de bästa fps-spelen. (Smaksak)
Men samtidigt countrar ni med svaret att spelet suger, utan några särskilda motiveringar... vad bidrar ni med till diskussionen i såna fall?

Sen har alla rätt till sin åsikt, men tycker man kan hålla en trevligare ton och diskutera de aspekter om spelet man tyckte om eller inte tyckte om jämfört med de andra spelen

Jag hade personligen velat läsa vad det är som gör Hardline till ett så pass mycket sämre spel än de andra eller vad de som gillade spelet tyckte för aspekter var roligare, då jag inte haft chansen att testa spelet ännu Som jag uppfattat det skulle väl Hardline vara en spin-off av Battlefield serien för att testa lite ny mark och inte ett renodlat Battlefield?

Var spelet framstressat? Tyckte ni att de olika spellägena saknade något? Var det något särskilt som förstörde spelkänslan? Finns rätt mycket man borde kunna lyfta fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Känns som att det är lite tråkig stämning här inne, visst skulle trådskaparen kunnat motivera mer noggrant då han valt att skapa en tråd angående just varför Battlefield: Hardline är bland de bästa fps-spelen. (Smaksak)
Men samtidigt countrar ni med svaret att spelet suger, utan några särskilda motiveringar... vad bidrar ni med till diskussionen i såna fall?

Sen har alla rätt till sin åsikt, men tycker man kan hålla en trevligare ton och diskutera de aspekter om spelet man tyckte om eller inte tyckte om jämfört med de andra spelen

Jag hade personligen velat läsa vad det är som gör Hardline till ett så pass mycket sämre spel än de andra eller vad de som gillade spelet tyckte för aspekter var roligare, då jag inte haft chansen att testa spelet ännu Som jag uppfattat det skulle väl Hardline vara en spin-off av Battlefield serien för att testa lite ny mark och inte ett renodlat Battlefield?

Var spelet framstressat? Tyckte ni att de olika spellägena saknade något? Var det något särskilt som förstörde spelkänslan? Finns rätt mycket man borde kunna lyfta fram

bra fråga & svar.

skillnaden (för mig ) Hardline Vs BF4, Star wars........är att Hardline har bra optimerade vapen (tilläggen till dessa vapen, mm), vilket BF4 & Star wars också har men på ett annat sätt
jag tycker grafiken är sjukt snyggt gjord (gillar vissa banor är "disiga" men ändå har idiot skarpa konturer med skarpa färger. (tex skillnaden mellan Everglades Vs Downtown Vs Bankjob) . Jag tycker ljudet är väldigt "snyggt" gjort (vilket de även är i Bf4 & star wars, men tycker´Hardline är snäppet "coolare")

lirar just nu mycket "Growhouse"....sjukt rolig bana

Visa signatur