iMessage visar fel tid? Otrogen flickvän??

Permalänk
Medlem

iMessage visar fel tid? Otrogen flickvän??

Tjenare, jag försöker hjälpa en vän som misstänker att hans flickvän ljuger lite för honom.

Det är så att han bad henne skicka ett screenshot på en SMS konversation hon hade. Det dröjde lång tid innan hon skickade den och efteråt såg det väldigt konstigt ut. Kolla bilden!

Vi misstänker att hans flickvän ändrat klocka/datum i mobilen sedan skrivit om dessa smsen för att hennes story ska vara legit? Och samtidigt råkat göra fel. Är det möjligt att SMSen hoppar i tid på detta sättet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Tjenare, jag försöker hjälpa en vän som misstänker att hans flickvän ljuger lite för honom.

Det är så att han bad henne skicka ett screenshot på en SMS konversation hon hade. Det dröjde lång tid innan hon skickade den och efteråt såg det väldigt konstigt ut. Kolla bilden!

http://forumbilder.se/F9I0H/lol.jpg

Vi misstänker att hans flickvän ändrat klocka/datum i mobilen sedan skrivit om dessa smsen för att hennes story ska vara legit? Och samtidigt råkat göra fel. Är det möjligt att SMSen hoppar i tid på detta sättet?

Sannolikheten är nog större att hon har klippt och klistrat ihop delar av konversationen i någon bildredigeringsprogram och sedan glömt ändra tiden.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av xervz:

Tjenare, jag försöker hjälpa en vän som misstänker att hans flickvän ljuger lite för honom.

Det är så att han bad henne skicka ett screenshot på en SMS konversation hon hade. Det dröjde lång tid innan hon skickade den och efteråt såg det väldigt konstigt ut. Kolla bilden!

http://forumbilder.se/F9I0H/lol.jpg

Vi misstänker att hans flickvän ändrat klocka/datum i mobilen sedan skrivit om dessa smsen för att hennes story ska vara legit? Och samtidigt råkat göra fel. Är det möjligt att SMSen hoppar i tid på detta sättet?

tiden beror på när konversationen är skickad vid tillfället. DVS när du skickar exempelvis ett meddelande 14:00 så kan det meddelandet komma 15:00, och innan ankomst har hen skickat ett till meddelande som har kommit tidigare än 15:00.

Permalänk
Medlem

dom översta meddelandena är ju en bild

Visa signatur

Processor: I5 8600K l Kylare: Corsair H115i pro l Grafikkort: GTX Strix 1070 8GB l Moderkort: Asus Strix Z370-E
Ram: Corsair Vengeance 16GB l Lagring: M2 nvme Samsung 960 EVO 250 GB, Samsung SSD 256GB ,WD Black 2T l Chassi: Corsair Crystal 570X Mirror
Skärm: Acer 27" Predator XB270HUD 144hz

Permalänk
Medlem

Är det här Cheaters?
Hela meddelandet ser dock inte särskilt äkta ut utan snarare som en tidigare säger att hon klippt ihop bilderna hur som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har du kollat själv på bilden? Ser ju helt galet ut.

Permalänk
Medlem

om du inte gjort annat än de röda ringarna och svarta över texten ser man tydligt att det är redigerat, den blå rutan i mitten "levererat" saknas bokstäver, samt en grå pratbubbla som inte hänger ihop med något... snarare det som man bör kolla närmare på än tid slagen

Permalänk

Allt som jag markerat ser du tydligt att de är in klippt haha,
Fel färger, fel pratbubblor osv haha

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Dom blå rutorna blir mörkare ju längre tid som gått sen de tagits emot / längre konversationen pågått..
angående tiderna, Så kan de faktiskt bli sådär beroende på när avsändaren skickade messet, Alltså ska avsändare kunna skicka 2 sms, Varpå de första kan dyka upp senare på din telefon, Men tiden då det skickades står kvar..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd

Tveklöst fejkad konversation.

Permalänk
Medlem

Buuuusteeeed Biiii***tch! Ser ut som en 5åring som försökt redigerat bilden/screenshoten haha.. hur dum får man vara xD

Permalänk
Medlem

Varför inte begära att få läsa konversationen? Får inte din kompis det, då är det ju mer än bara märkligt.

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem

ja meddelandet är ihop klippt för dölja sanningen antar jag.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Mattecoach

När folk är så snälla att de hjälper dig med detta tycker jag att du ska vara lite schysst tillbaka och lägga ut bilderna utan att ta bort texten! Lite snask ska man väl ha såhär på eftermiddagen...

Permalänk
Medlem

photoshop detected, be om att få läsa konversationen, om han inte får det är det bara att ditcha.

edit: testade lite med imessage och det kan bli så som på bilden där, så kan va legit

Permalänk
Medlem

B.U.S.T.E.D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Buuuusteeeed Biiii***tch! Ser ut som en 5åring som försökt redigerat bilden/screenshoten haha.. hur dum får man vara xD

Ursäkta, men vilket syfte tjänar dina "***" där?

Permalänk
Hedersmedlem

Den övre delen är som sagt en bild som är skickat i ett sms, ner till den mörkare blå rutan.

Jag tycker att din kompis ska ta sig en funderare på vad han vill. För vägen med att kontrollera sin flickvän är inte rätt väg. Det spelar egentligen ingen roll om hon verkligen har hittat på något eller ej. Om din kompis känner att han måste läsa hennes sms för att lita på henne så har han ett problem. Känner han inte att han kan lita på henne kan han lika gärna lägga ner.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Ursäkta, men vilket syfte tjänar dina "***" där?

Finns flera olika sätt att skriva det på : ) Därmed *** för din förvåning

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Den övre delen är som sagt en bild som är skickat i ett sms, ner till den mörkare blå rutan.

Jag tycker att din kompis ska ta sig en funderare på vad han vill. För vägen med att kontrollera sin flickvän är inte rätt väg. Det spelar egentligen ingen roll om hon verkligen har hittat på något eller ej. Om din kompis känner att han måste läsa hennes sms för att lita på henne så har han ett problem. Känner han inte att han kan lita på henne kan han lika gärna lägga ner.

Fast du/vi vet ju inte heller bakgrunden till hans brist på tillit? Det kan ju finnas god grund till varför han betvivlar sin flickvän?

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem

Dumpa henne. Slösa inte din tid

Permalänk
Medlem

Busted så in åt helvete! Dumpa henne..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av trbo:

Fast du/vi vet ju inte heller bakgrunden till hans brist på tillit? Det kan ju finnas god grund till varför han betvivlar sin flickvän?

Och om han inte kan lita på henne så finns ingen vettig grund till förhållandet. Att den här tråden ens uppstod är tillräcklig grund för att omvärdera relationens permanens.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Den övre delen är som sagt en bild som är skickat i ett sms, ner till den mörkare blå rutan.

Jag tycker att din kompis ska ta sig en funderare på vad han vill. För vägen med att kontrollera sin flickvän är inte rätt väg. Det spelar egentligen ingen roll om hon verkligen har hittat på något eller ej. Om din kompis känner att han måste läsa hennes sms för att lita på henne så har han ett problem. Känner han inte att han kan lita på henne kan han lika gärna lägga ner.

Håller med. Att vara otrogen är fel. Att kontrollera och kräva se andras meddelanden är värre.

Hon borde ditcha din kompis som kräver det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Den övre delen är som sagt en bild som är skickat i ett sms, ner till den mörkare blå rutan.

Jag tycker att din kompis ska ta sig en funderare på vad han vill. För vägen med att kontrollera sin flickvän är inte rätt väg. Det spelar egentligen ingen roll om hon verkligen har hittat på något eller ej. Om din kompis känner att han måste läsa hennes sms för att lita på henne så har han ett problem. Känner han inte att han kan lita på henne kan han lika gärna lägga ner.

Precis!

Låter inte som en seriös vuxen relation. Men det kanske det heller inte är, och isf. är det väl ganska vanligt beteende.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Antingen litar man på varandra, eller så gör man inte det.
Sånthär beteende som din polare uppvisar är ganska vidrigt.
Ifall han misstänker något så får han ta sig ett snack med sin kvinna (antar snarare flicka, då detta är ett ganska omoget beteende) och fatta sitt beslut baserat på det istället.
Om min tjej skulle kräva att jag skickade bilder på mina konversationer med andra människor så skulle hon vara puts väck.

:edit: giplet skrev det bättre.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Kul, inget vet hennes sida om historien ändå så tycker alla att han ska dumpa henne...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Om min tjej skulle kräva att jag skickade bilder på mina konversationer med andra människor så skulle hon vara puts väck.

Sådär resonerar bara någon som håller hemligheter för sin partner.

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem
Skrivet av trbo:

Sådär resonerar bara någon som håller hemligheter för sin partner.

troll?

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Finns flera olika sätt att skriva det på : ) Därmed *** för din förvåning

...... va?

Skrivet av Maho:

Kul, inget vet hennes sida om historien ändå så tycker alla att han ska dumpa henne...

Beror nog mycket på att det verkar saknas förtroende i relationen. Kan man inte lita på varandra kan man lika gärna låta bli att vara tillsammans.