Det här med att komma på ett unikt nickname

Permalänk
Medlem

Rätt nöjd med mina nick.
mAUR, förkortning av mitt namn Mauritz.
Landak, jordpiggsvin/piggsvin på indonesiska
Har även använt Ultravåld

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk

Har lite olika namn jag använder beroende på spel. I Origin används TheAnnoyingBambi och uppkom
genom ett skämt jag drog med en kompis på BF3 tiden. Vi båda hade rätt bra koll på FRANKIEonPC och han använde ofta termen Bambi för att beskriva en ny spelare som inte hade en aning vad man skulle göra i spelet. Kom då på TheAnnoyingBambi som jag fortfarande använder i Battlefield. Är rätt kul att dominera vissa "tryhards" med det namnet och lyckas få vissa på "tilt" ibland mycket beroende på namnet haha.

I Steam använder jag IlluZionZ vilket jag inte har en aning om hur det uppkom men har för mig att jag satt och lekte runt och försökte komma på ett namn som estetiskt såg bra ut som samtidigt inte såg ut som ett helt P12 namn.

Permalänk
Medlem

Mina nicks kommer ifrån olika ord, tex Cosay kom från cosy,
FerniS från Fenris.
Dreamland tog jag från någon stackars sate på Wc3 tiden ;P
KingKumba var inspirerad ifrån han bomb bossen i Mario 64.
Psyonex fick jag av att jag läste fel på nån sida

De flesta av mina nick får jag när jag leker runt med orden.

tex. orden kan bli Endro osv

Visa signatur

It´s the chase not the kill.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cosay:

Mina nicks kommer ifrån olika ord, tex Cosay kom från cosy,
FerniS från Fenris.
Dreamland tog jag från någon stackars sate på Wc3 tiden ;P
KingKumba var inspirerad ifrån han bomb bossen i Mario 64.
Psyonex fick jag av att jag läste fel på nån sida

De flesta av mina nick får jag när jag leker runt med orden.

tex. orden kan bli Endro osv

Jag gillar Cosay starkt!

Permalänk
Medlem

"Robiban" är Robban (heter Robin) men ska likna ett mer sydländskt namn. Fick det av en hockey tränare i början på 2000 och har faktiskt aldrig sett det någon annanstans

nickade innan x4n på cs efter sista bossen i unreal tournament

Permalänk

Hur jag gör: starta LastPass. Välj "generate secure password". Välj "Pronounceable". Välj lämpligt antal bokstäver. Rock & roll:
Vochisell
Icklegrad
Astrobion
Stinsher
Teriplok
Cidelieri
...

Permalänk

Nickar för det mesta HetJamesfield = James Hetfield (Sångare i Metallica).
Gamla nick är ju Antimatter, Buckshot och motorblock.

Visa signatur

MSI Z77A-GD65 | 3570K @ 4,2 | 16GB | GTX 1070 | 1440p | Ett gäng hårddiskar | (och en Dell T1650)

Permalänk

Har kört med en rad olika nicks genom åren, men det jag använt mest frekevent (och även det som jag använt senaste åren) har kag baserat på mitt efternamn, Brix ock nicket är BrikZert

Tror inte att man kan sitta och "gnugga" fram ett bra nick utan det kommer mer fram med tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Hur jag gör: starta LastPass. Välj "generate secure password". Välj "Pronounceable". Välj lämpligt antal bokstäver. Rock & roll:
Vochisell
Icklegrad
Astrobion
Stinsher
Teriplok
Cidelieri
...

Det där är ju genialiskt!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Kan bli skoj ibland

För riktigt lönge sedan ville frugan testa ett spel som hette World of Warcraft, när hon satt fast var det min tur. Trodde inte alls att jag skulle gilla det så jag skapade en gubbe som fick heta... Snuttjulle.....tänkte på nån nöt jag sett i trafiken samma dag.

Det roliga blev att efter ett par år, fann sig Snuttjulle vara GM i ett raidande guild med 250 aktiva spelare. Gissa om alla engelsktalande hade problem med mitt nick, så det blev Snuttiz.

Lyckades dock bättre med namnet på gillet, det blev "God of Gamblers" aka GoG.

End of walk down the memory lane

Har kvar Snuttiz som nick dock

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig utav det här sedan kanske 2005-2006 då jag började lyssna på the Knife. Dreijer är ett efternamn och jag har använt det flitigt sedan dess i den virtuella världen, då det mycket sällan var upptaget. Vet inte hur det är idag, då de flesta av mina konton är väldigt gamla, men. Det var behagligt att använda ett som man nästan kunde garantera var ledigt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Under de gamla cs dagarna så var det SpejarN som gällde, nu för tiden kör jag bara på en massa oseriösa som kommer ur ingenstans egentligen..

Permalänk

Mitt namn har lustigt nog aldrig varit upptaget.

Permalänk
Medlem

Har haft flera olika nick innan jag fastna för det jag har nu, Snuken.
Under 2005 när jag spelade (för) mycket World of Warcraft så nickade jag Sunken som jag stal från serien "Hipp Hipp" Tony och Zunken (lite youtubeklipp från ett par scener nedan).
En gång så bestämde jag och en av mina vänner för att göra ett par alts. För den som inte är familjär med den mmo-termen så är det en eller flera alternativa karaktärer man spelar utöver sin huvudkaraktär. Väldigt vanligt att man gör det om man vill spela en ny klass, eller om det finns inte något intressant att göra just då på sin huvudkaraktär.
Men vi valde att göra ett par nya alts och levla upp tillsammans i WoW, och han ändrade sitt nick från det han brukar heta "Tenshi" till "Tneshi". Så han byte alltså plats på andra och tredje bokstaven i sitt nick, och jag gjorde detsamma och då blev Sunken till Snuken, och det var kärlek från första ögonkastet. Jag tyckte det lät mycket bättre än Sunken och har använt det sen dess.
Ifall det nicket är upptaget så brukar jag köra någon variant av det som t.ex. snuk, snusnu, snukn, Snuksson.

Här är ett par scener ifall ni inte sett serien Hipp Hipp;

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Så länge man inte har siffror i namnet. Är det ett " BRA " namn enligt mig, då det visar att man är först med just det namnet.

Att behöva komplettera med siffror i namnet= Ex, Mac8ang eller macbang1 etc. Gör bara namnet mindre unikt och drygt att läsa

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

Haha! Den var rätt bra faktiskt.

Jag sitter och funderar på vad jag gillar och vad man skulle kunna slänga ihop av det. Flugfiske, naturen, fiskar, insekter, skogen, berg, naturen och såklart spel.

Outdoors
Flyfisher
Natureman
Fishmongler
Mountainman
MrCreep
MrNatural
Outdoorgamer
Gamerfly

Osv,osv,osv

Permalänk
Avstängd

Eller vad sägs om: Bomberibossa!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Hade en lärare i 6an till 9an som kallade mig för Jerkan, då hon tyckte mitt riktiga namn var smått svårt att uttala tror jag, och när man var ung så älskade jag uttrycket "ftw", så la på det då Jerkan såg lite tomt ut. Sen har det fastnat bara. Nickar dock Percival Cox i league of legends, fullkomligt älskar att jag fick det nicket.

Körde en hel del CS 1.6 också förr, och då spelade vi med en som nickade Aspen ibland, och fan va jag gillar det nicket med tanke på mitt efternamn, passar så bra. Men ja, vill ju inte sno det av en annan.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Nicknames väljer man ju inte själv det är ju vad dina polare kallar dig

Permalänk

Mitt första nick började när jag var 3 jag kunde inte säga mitt namn Christoffer så jag kallade mig själv Totti istället ganska logiskt sen har det hängt med resten av livet, men jag använder vectuvius på nätet det kommer från en sith lord i det gamla övergivna star wars Eu fast med en annan stavning

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Moderator
Moderator

Den här tråden är fantastiskt kul att läsa och se hur folk tänker när de skapar namn. Glöm inte att numera med så många VOIP lösningar så måste de gå att uttala.

Alltid lika roligt när man ska försöka säga tack till en ny följare på Twitch och killen heter "Myxpltkzyx" eller liknande.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Mitt nick blev en kombination av karaktärer jag tyckte var coola, Canderous från KOTOR samt Megatron från Transformers. Lite trixande så blev det Caldetron till sist, detta i Star Wars Galaxies runt 2002. Nickade från början "NorrlandsGuld" i brist på fantasi men blev anmäld och fick byta och det var ju skönt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grapnel:

Outdoors
Flyfisher
Natureman
Fishmongler
Mountainman
MrCreep
MrNatural
Outdoorgamer
Gamerfly

Osv,osv,osv

Många av dom är redan tagna tyvärr, men tack för dina förslag!

Permalänk
Inaktiv

idag är det nog svårt att vara unik, då jag upptäckte internet 1995 hade jag 3nik Dansken1, Dansk3n och D@nsken, idag funkar inget av dom någonstans, alla är upptagna )

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon910:

idag är det nog svårt att vara unik, då jag upptäckte internet 1995 hade jag 3nik Dansken1, Dansk3n och D@nsken, idag funkar inget av dom någonstans, alla är upptagna )

Vilken tur att du hann få det här då.

Permalänk
Medlem

!: need a life
2: to much time
3: just shoot me
4: pointless
5: whats a Girlfriend/boyfriend?
6: what is a jobb?
7: the most importen thing i ever done is choosing this nickname
8: the one spending time heckling people for schussing nicks withe care, don't have enuf to do either

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aragon:

!: need a life
2: to much time
3: just shoot me
4: pointless
5: whats a Girlfriend/boyfriend?
6: what is a jobb?
7: the most importen thing i ever done is choosing this nickname
8: the one spending time heckling people for schussing nicks withe care, don't have enuf to do either

Var detta nicknames?

Permalänk

Har själv suttit i flera månader nu med att komma på något unikt och bra men varje gång jag vart nära på något har folk antingen uttalat det fel eller enkelt omformat det till något dumt/mobbat.

Sedan får det inte heller vara för långt eller kort då det kan orsaka problem när man registerar det på div sidor, minst 5 karaktärer (twitch har la 4 men de flesta sidorna kräver 5-6) max 15? (twitter) sedan inga nummer eller p12-edgy-mixat "xX1337Xx" om man ska bli tagen på allvar- samt att nicket ska vara ledigt och vettigt, iaf för dig.

Jag tog just detta nicket för att jag behövde ett nytt nick för youtube då jag lyckades låsa ute migsjälv från mitt förra (minst lika orginella 'rared') konto och pallade inte med att sitta och gräva när jag bara ville kommentera på någon video.

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem
Skrivet av codeinjection:

Har själv suttit i flera månader nu med att komma på något unikt och bra men varje gång jag vart nära på något har folk antingen uttalat det fel eller enkelt omformat det till något dumt/mobbat.

Sedan får det inte heller vara för långt eller kort då det kan orsaka problem när man registerar det på div sidor, minst 5 karaktärer (twitch har la 4 men de flesta sidorna kräver 5-6) max 15? (twitter) sedan inga nummer eller p12-edgy-mixat "xX1337Xx" om man ska bli tagen på allvar- samt att nicket ska vara ledigt och vettigt, iaf för dig.

Jag tog just detta nicket för att jag behövde ett nytt nick för youtube då jag lyckades låsa ute migsjälv från mitt förra (minst lika orginella 'rared') konto och pallade inte med att sitta och gräva när jag bara ville kommentera på någon video.

Feluttal blir lätt ett problem, känner det ofta själv när folk vill uttala mitt nick "Lassy", "Lacky" ska det vara!

Angående längden får jag känslan av att 3-4 är det vanligaste, men jag tycker att 5-6, som jag har även med variationer, är ganska perfekt.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Det här med nick är svårt. Brukar sluta med att jag sitter och slumpmässigt trycker ner bokstäver på tangentbordet. Sedan googlar jag det så att nicket inte ser ut att betyda något knäppt.