Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Medlem

"The Electric Age" kom från Italien, tog 5 dagar att frakta den till Sverige. Schenker inrikes tar 7 dagar i snitt för mig...herregud.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Passar inte ens på mitt bord eller rum då jag har min dator i ett litet före detta walking closet... Borde nog ha mätt innan jag slog till? Får lösa det på något sätt

Tre stycken 27-tums 1440p-skärmar:

På sidorna: Asus PB278Q PLS 2560x1440, 75 Hz (överklockade från 60 Hz)
I mitten: Asus MG279Q IPS 2560x1440, 144 Hz

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

http://i.imgur.com/dEmgGvu.jpg
Ramen och sadelstolpen har jag haft länge, men det mesta övriga dök upp nyligen.

X-Fusion Velvet RL2 140mm
SRAM GX1400 1x11
Mavic Crossroc 27.5" fram och bak
Clarks M2, 180mm fram, 160mm bak
Crank Brothers Iodine 2-sadel
Easton SL70 stem
Easton Haven Carbon-styre
ODI-handtag
DT Swiss E-Thru-bakaxel

Har även en flaskhållare i kolfiber och lite spacers på ingång, lokalt inhandlade.

Vad kostar en sådan cykel egentligen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tequilla:

Nu är det inte riktigt min cykel, men något insatt är jag och efter en snabb titt på listan över komponenter så skulle jag säga någonstans mellan 10000-15000 redan nu.

Den ser dock inkomplett ut utan växlar fram och bak, beroende på val så kan de kosta vart som helst mellan 500-4000. Tippar på den högre sidan av omfånget då resten av komponenterna är rätt så påkostade.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Tequilla:

Skrivet av XFTality:

Nu är det inte riktigt min cykel, men något insatt är jag och efter en snabb titt på listan över komponenter så skulle jag säga någonstans mellan 10000-15000 redan nu.

Den ser dock inkomplett ut utan växlar fram och bak, beroende på val så kan de kosta vart som helst mellan 500-4000. Tippar på den högre sidan av omfånget då resten av komponenterna är rätt så påkostade.

Tror jag landade på cirka 14-15k allt som allt, med SRAM GX1400-drivpaket. Då fick jag ramen och sadelstolpen i princip gratis ($200 USD). I mitt tycke inte så farligt för en cykel. Roligare att bygga själv också, det var mest det som lockade. Känns riktigt bra ute i skogarna också, för den delen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Nya leksaker till hundarna som höll i typ 5 minuter

Det enda som har fungerat till vår hund, som är en större rotweiler, är dessa:

Alla andra saker går typ sönder på fem minuter som du verkar veta hur det känns. Så rekommenderar sådana starkt! Tror de heter typ Kong Classic. Grymt nöjd med dessa!

Permalänk
Inaktiv

@Forsgren: Fy fan för dig.. Kaffe över hela bordet pga skrattet. Såg i första blick ut som en vuxenleksak :D.
Men tack för tipset! Ska nog köpa sådan till morsans "hund"

Permalänk
Inaktiv

@Leafo: Måste faktiskt tacka för din uppvisning av LPs. Verkligen vackra och häftiga produkter. Speciellt de med specialfärgade skivor

Permalänk
Inaktiv

@Zyzlite:
luftpistol eller riktig?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

@Leafo: Måste faktiskt tacka för din uppvisning av LPs. Verkligen vackra och häftiga produkter. Speciellt de med specialfärgade skivor

Härligt att jag kan bidra! Här får du en hög till

Heavy Metal. Återlansering av ett äldre album.

Heavy Metal / Speed Metal.

Celtic Punk / Folk Punk / Folk Rock. (20 års jubileum, har tre album nu)

Power Metal, det vet ni ju redan.

Speed Metal.

Folk / Viking Metal, sjunger på tyska (väldigt melodiskt!).

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |

Permalänk
Skrivet av Leafo:

Härligt att jag kan bidra! Här får du en hög till

http://i.imgur.com/c3Kbplq.jpg
Heavy Metal. Återlansering av ett äldre album.

http://i.imgur.com/xKB6SVx.jpg
Heavy Metal / Speed Metal.

http://i.imgur.com/hsbr2Gh.jpg
Celtic Punk / Folk Punk / Folk Rock. (20 års jubileum, har tre album nu)

http://i.imgur.com/qVu6GIT.jpg
http://i.imgur.com/HSP5AF3.jpg
Power Metal, det vet ni ju redan.

http://i.imgur.com/Afc0HfK.jpg
Speed Metal.

http://i.imgur.com/zNQYV9j.jpg
Folk / Viking Metal, sjunger på tyska (väldigt melodiskt!).

Riktigt fina saker det där! Är helt klart en tjusning med feta skivor
Har du möjligtvis någon Rammstein skiva på LP?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Riktigt fina saker det där! Är helt klart en tjusning med feta skivor
Har du möjligtvis någon Rammstein skiva på LP?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, har "Mutter". Den är tyvärr jäkligt trasig från själva pressningen, hoppar och knastrar jäkligt mycket. Det jobbigaste är att den är sällsynt eftersom det är original från 2001, den var dock oöppnad när jag köpte den. Letar efter en ersättare just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I dag kom en 300 f 2.8L usm. Hittade den begagnad på cyberphoto

Lite skillnad mot en 17-50 f2.8

Ber om ursäkt för dåliga mobil bilder.

Permalänk
Medlem

Blev en välbehövlig uppgradering av processor och moderkort.
(från en I5-750)

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Finsk Folk Metal! Fullt ös medvetslös.

Fanns i andra färger, körde på Rosa bara för att. "Å nej, min manlighet sänktes med hela 0%! hurr durr" Thrash Metal, om ni har svårt för att lyssna på den genren så rekommenderas denna grupp, väldigt lättsam Thrash Metal, ja, sedan har texterna lite humor också.

Thrash Metal.

Heavy Metal.

Swedish Metal / Death Metal. Klassiskt Soilwork.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Black Diamond G6

Permalänk
Medlem

480GB SSD

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Kom en stycke t-shirt och en mugg ( Dubbeltryck. Dvs tryck på båda sidorna ) med snigelposten i förmiddags.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Inaktiv

@Leafo: Haha Gama Bomb skivan var ju riktigt frän! Får en att tänka på de där kassa 70\80tals action rullarna. Soilwork skivorna var jäkla speciella de med. Får nästan lust att fixa vinyl bara för att kolla konsten. Men ack, ljudet, nej, usch, det är bara retro lixom att spela 8bit spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

@Leafo: Haha Gama Bomb skivan var ju riktigt frän! Får en att tänka på de där kassa 70\80tals action rullarna. Soilwork skivorna var jäkla speciella de med. Får nästan lust att fixa vinyl bara för att kolla konsten. Men ack, ljudet, nej, usch, det är bara retro lixom att spela 8bit spel

Om vi ska ta den diskussionen så får vi starta en ny tråd varför det låter Bättre på Vinyl . Kortfattat, musiken låter bättre på Vinyl för att det har ett Varmare ljud för en billig peng. Prova lyssna på en skiva som inte är sönder spelad (bra pressad) på en vettig spelare och ljudsystem om du har möjlighet

Angående om Gama Bomb albumet så kan denna visa hur albumets ton är och att du är på rätt spår

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

@Leafo: Haha japp! För mig är det mest en feeling\ritual att tex hiva i ett spel i en konsol eller vinyl på en snurra och höra just det de där 3 poppen innan första låten börjar. Jora jag vet att gammal tech kan låta väldigt jäkla bra.. Följer Techmoan på youtube så har ju lärt mig det jag glömt :D. Men annars, nja, vet att det kan låta bra men fasen aldrig lika bra som en bra digital kopia från mastertejpen. Men smaken är som baken!
HAHAHAHAHA Gama Bomb <3 helt klart ett nytt favoritband.

Permalänk
Medlem

Var och köpte mig en Suzuki GSXR 750 från 2008 igår.

Permalänk
Medlem

@lolrazz:
Grymt Grattis, såklart man ska åka hoj nu när det är säsong.
\\Rhames

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhames:

@lolrazz:
Grymt Grattis, såklart man ska åka hoj nu när det är säsong.
\\Rhames

Självfallet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Av ren nyfikenhet, varför gillade du inte din nexus player? Jag är jättenöjd med min.

Jag använder den för det mesta till PLEX och det var väldigt ofta den hängde sig i 10-20 sekunder när jag spolade i filmer och serier.

Ont.

Blev en Samsung Evo 850 1TB som lagringsdisk för mina spel, va ganska trött på att köra fulraid på 180GB diskar.

Permalänk
Livsnjutare 😎

En ny cigarrkapare / gilijotin / cutter / kapare etc - kärt barn har många namn.

Cohiba Dark Oak Automatic Cigar Cutter, 2015

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bild på en skärmbild... iaf taget med kamera

DOOM.. behöver man säga mer ?

Visa signatur

Permalänk
Livsnjutare 😎

https://www.dustinhome.se/product/5010885928/ideacentre-stick...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte den här USB-adaptern för min ModMic 4.0 brusade en hel del, vilken skillnad det blev för några tior på Ebay!

Visa signatur

R5 7600 | RTX 2060