Min mor fick sin dator uppgraderad från Windows 7 efter att ha "godkänt" genom att kryssa ned rutor som poppat upp. Enligt hennes egna ord var det ett övergrepp. Inget ord jag ksulle använda i sammanhanget men visar helt klart vilket skitföretag Microsoft är.
Hur som helst började problemen direkt. Det tog konsekvent ca 10-15 minuter för att starta Windows 10 (kontra 10-15 sekunder innan), felsäkert läge verkade ej gå att nå med F8 längre, och väl startat så kraschade explorer.exe konstant vid minsta användning vilket mer eller mindre gjorde operativsystemet obrukbart för användare. Efter en del tajmingberoende tur lyckades jag få upp wizarden för att återställa till Windows 7.
Väl i Windows 7 igen verkade allt som fanns installerat finnas kvar. Dock så märkte jag att samtliga schemalagda aktiviteter hade tagits bort. Både för andra mjukvaror och de jag själv lagt in för backuper. Så ett tips till er som har återställt till innan uppgradering, ta en titt på era schemalagda aktiviteter.
Disclaimer: Mamma kör Windows 10 på jobbet och har inga problem att använda det. Dock var ju denna uppgradering varken önskvärd eller fungerande. GJ Microsoft!