The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Citat:

Rick-rollad av självaste CDON alltså? Ouch.

Hoppas de löser det smidigt. Extremt klantigt från deras sida och störande som kund.

Fick lite panik och trodde jag beställt fel version.
Hoppas de skickar rätt version snabbt och att den kommer fram innan helgen.
Skulle vara trevligt om man inte behöver skicka tillbaka PS4 versionen, och därmed ha dubbla kortlekar

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Hehe jo, blir eventuellt att starta om redan nu ikväll. Har lite fullt upp med en andra genomspelning av Uncharted 4 (svårighetsnivå Crushing... urgh...) så får se vad det blir. Men blir att sätta igång imorgon om inte annat. Känns det som att det tar för lång tid att komma igång med Blood & Wine så blir det nog att fortsätta från mina gamla sparfiler.

Hehe, typiskt det. 4G i värsta fall då antar jag.

Lite avundsjuk på dig! Vill också testa Uncharted spelen och speciellt The Last Of Us men håller i plånboken tills PS4.5(4K?) kommer. Men får bli att spela Witcher 3 ser fram emot och se hur expansionerna är!

Yes 4G som gäller. Har 50GB abonnemang på telefonen så får bli att köra Internet via den så länge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa med expansionen Blood & Wine?
Har lirat spelet utan expansioner och för mig är det ett av de roligare spelen jag lirat.
Hur mycket extra content skiljer det?

Permalänk
Medlem

Såg nu att jag dessutom missat Hearts of Stone.
Finns det att köpa till PS4 med båda expansions?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar verkligen den overhaul de gjort med framförallt UI:t i och med patch 1.20.
Allting är oerhört mycket mer översiktligt nu jämfört med tidigare.
Vidare är det bra att de äntligen gjort så man SJÄLV kan välja när man vill Geralt ska göra sig redo för strid, istället för att den processen var automatiserad. Fungerade ju inte alltid så väl, särskilt när man ville vara väl förberedd på väg in i svåra strider.

Själv är jag inne på slutfasen av huvudstoryn. Har så klart fortfarande mycket att utforska och göra i den enorma världen.
Hearts of Stone är installerat sedan tidigare. Blood and Whine köper jag längre fram.
65 timmar spelade hittills. Räknar med en bit över 100 i alla fall innan jag är nöjd.

Någon som provat att ändra svårighetsgraden nu när man kan välja att mobsen ligger mer i nivå med din egen level?

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Hearts of Stone (vet inte varför mitt intresse för den expansionen är så låg), men är väldigt sugen på Blood and Wine.

Passade dock på att köpa båda expansionerna för 24,99€ (GoG), kändes som att det var värt 5€ extra för HoS även om jag inte kommer spela det (kanske i nästa spelomgång). I värsta fall så kanske det blir lite (med betoning på lite) klirr i kassan för CD PR.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Fick lite panik och trodde jag beställt fel version.
Hoppas de skickar rätt version snabbt och att den kommer fram innan helgen.
Skulle vara trevligt om man inte behöver skicka tillbaka PS4 versionen, och därmed ha dubbla kortlekar

Hehe, vore ju snyggt hanterat från deras sida om inte annat.

Skrivet av tyvar1:

Lite avundsjuk på dig! Vill också testa Uncharted spelen och speciellt The Last Of Us men håller i plånboken tills PS4.5(4K?) kommer. Men får bli att spela Witcher 3 ser fram emot och se hur expansionerna är!

Yes 4G som gäller. Har 50GB abonnemang på telefonen så får bli att köra Internet via den så länge

Klokt det, situationen är ju inte lika kul för de av oss som redan köpt en PS4a så kan man vänta i dagsläget är det nog bara bra.

Se till att ladda hem och patcha spelet innan du blir av med internetanslutningen bara. Rätt stor installation.

Skrivet av MinscS2:

Har inte spelat Hearts of Stone (vet inte varför mitt intresse för den expansionen är så låg), men är väldigt sugen på Blood and Wine.

Passade dock på att köpa båda expansionerna för 24,99€ (GoG), kändes som att det var värt 5€ extra för HoS även om jag inte kommer spela det (kanske i nästa spelomgång). I värsta fall så kanske det blir lite (med betoning på lite) klirr i kassan för CD PR.

Lika för mig, jag kan inte sätta fingret på det heller men fann den aldrig speciellt intressant, kanske mest för att Blood & Wine verkade bli så pass mycket större och intressantare kanske. För min del blir det dock att testa den iallafall.

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om en sak jag hittade igår , ville spela spelet på TVn med Xbox kontroller via Steam, och spelet är köpt på GOG. Nu går det att lägga till icke-steam spel och streama över inhouse streaming! skitnice ! var nära att köpa det på steam också för att kunna streama men nu fungerar det även för icke köpta steam spel! skitnice!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Vill bara tipsa om en sak jag hittade igår , ville spela spelet på TVn med Xbox kontroller via Steam, och spelet är köpt på GOG. Nu går det att lägga till icke-steam spel och streama över inhouse streaming! skitnice ! var nära att köpa det på steam också för att kunna streama men nu fungerar det även för icke köpta steam spel! skitnice!

Har det inte fungerat sedan IHS kom? Jag har för mig att jag testade sånt redan då men slutade använda funktionen ganska fort. Bra oavsett om det går förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har det inte fungerat sedan IHS kom? Jag har för mig att jag testade sånt redan då men slutade använda funktionen ganska fort. Bra oavsett om det går förstås.

Fungerade inte sist jag testade det var väll ett halvår sen minst, IHS?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Blir förhoppningsvis att starta ny genomspelning bara jag kommit hem, tiden gick åt till annat denna vecka men nu är det dags, speciellt då jag redan hunnit köpa och installera uppdateringarna.

Skrivet av Oneone:

Fungerade inte sist jag testade det var väll ett halvår sen minst, IHS?

Jag har för mig jag skickade Kodi men kan minnas fel förstås, var ett tag sedan.

Förkortade namnet på streaminglösningen, sitter på mobil så ville spara lite på fingret.

Permalänk

Vad ska man ha "Maximum Frames Per Second" på egentligen? Ska den vara på "Unlimited" eller ska man sätta en gräns?

Permalänk
Medlem

Sätt den på vad du vill. Vill du ha begränsad så sätter du där du vill ha den.
Jag har den på 30 fps men det är för jag får mellan 35-60 fps och jag tycker det är bättre flyt med en konstant fps.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krigarvarg:

Vad ska man ha "Maximum Frames Per Second" på egentligen? Ska den vara på "Unlimited" eller ska man sätta en gräns?

Jag personligen har den på unlimited då min fps ligger mellan 55-70 fps. Jag brukar också alltid stänga av V-sync i de spel som finns.

Skulle du uppleva några screen tears eller liknande så kan du alltid sätta den på 30 eller 60 fps.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade glömt hur tungdrivet detta spel faktiskt är. Kvittar smått vad jag kör för grafikinställningar, 60 FPS i 2560x1440 är fan svårt. Samtidigt skiljer inte FPS alltför mycket med allt på low och allt på high/ultra heller så... meh.

Mysigt att vara "tillbaks" men blir inte riktigt nöjd med prestandan. Lär nog bli ett Vega-baserat kort senare i år.

Permalänk
Hedersmedlem

@anon5930: Frågan är hur CPU-bundet det är. Jag upplever i princip inga hack alls med senaste AMD-drivrutinerna till 290X, men har ju väsentligt nyare/bättre processor.

När jag tänker efter så är det betydligt bättre än basspelet med 2600K.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon5930:

Jag hade glömt hur tungdrivet detta spel faktiskt är. Kvittar smått vad jag kör för grafikinställningar, 60 FPS i 2560x1440 är fan svårt. Samtidigt skiljer inte FPS alltför mycket med allt på low och allt på high/ultra heller så... meh.

Mysigt att vara "tillbaks" men blir inte riktigt nöjd med prestandan. Lär nog bli ett Vega-baserat kort senare i år.

Skrivet av MultiMan:

@anon5930: Frågan är hur CPU-bundet det är. Jag upplever i princip inga hack alls med senaste AMD-drivrutinerna till 290X, men har ju väsentligt nya/bättre processor.

Det är rätt taskigt mot CPU:n. Nu vet jag inte vad du kör din 2700K i, men min 4590S i HTPC:n sätter stopp före GTX 960 i vissa extremfall. Novigrad är konsekvent rätt tungt (därför jag valde det område för SweC:s CPU-tester), men vissa andra områden har riktigt giftiga spikar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

@anders190: Frågan är hur CPU-bundet det är. Jag upplever i princip inga hack alls med senaste AMD-drivrutinerna till 290X, men har ju väsentligt nyare/bättre processor.

Skrivet av emilakered:

Det är rätt taskigt mot CPU:n. Nu vet jag inte vad du kör din 2700K i, men min 4590S i HTPC:n sätter stopp före GTX 960 i vissa extremfall. Novigrad är konsekvent rätt tungt (därför jag valde det område för SweC:s CPU-tester), men vissa andra områden har riktigt giftiga spikar.

Hm, finns ju viss risk att det är min 2700K som flaskar. Den körs oklockad i dagsläget, haft den något klockad tidigare men hade problem med att temperaturerna drog iväg och att processorn throttlade redan vid 4GHz så är något som lagts på hyllan då jag inte upplevt behovet av mer CPU-prestanda. Får kanske se över kylningen imorgon, kylaren har suttit på plats i snart fyra år utan ommontering så där kan det ha hänt något med tiden.

Skillnaden i FPS är inte direkt stor heller. High/Ultra ger runt 30 FPS på det stället jag testar (värdshuset man kommer till i början i White Orchard), Medium/low runt 50, vilket inte är så mycket heller. Har iofs inte testat så mycket i 1920x1080 men detta är verkligen ett spel som glänser i högre upplösningar.

Blir att pilla runt lite allmänt, inte direkt njutbart som det är just nu. Och då har jag även begränsat tesseleringen via Crimson-panelen. Jäkla spel att förstöra illusionen av att min smått antika dator fortfarande håller bra.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Hm, finns ju viss risk att det är min 2700K som flaskar. Den körs oklockad i dagsläget, haft den något klockad tidigare men hade problem med att temperaturerna drog iväg och att processorn throttlade redan vid 4GHz så är något som lagts på hyllan då jag inte upplevt behovet av mer CPU-prestanda. Får kanske se över kylningen imorgon, kylaren har suttit på plats i snart fyra år utan ommontering så där kan det ha hänt något med tiden.

Skillnaden i FPS är inte direkt stor heller. High/Ultra ger runt 30 FPS på det stället jag testar (värdshuset man kommer till i början i White Orchard), Medium/low runt 50, vilket inte är så mycket heller. Har iofs inte testat så mycket i 1920x1080 men detta är verkligen ett spel som glänser i högre upplösningar.

Blir att pilla runt lite allmänt, inte direkt njutbart som det är just nu. Och då har jag även begränsat tesseleringen via Crimson-panelen. Jäkla spel att förstöra illusionen av att min smått antika dator fortfarande håller bra.

Ja, får du ordning på temperaturen ska det nog lösa sig, jag trodde först att min CPU var ett bottennapp då den blev instabil redan vid 4GHz, men när jag drog upp spänningen ett större snäpp (men såklart fortfarande inom säkra nivåer) så fick jag upp den till att bli stabil på 4.7GHz, vilket gör att Witcher flyter på bra

När jag först lät den själv välja hur hög volt det skulle vara så la den sig alldeles för lågt för vad den behövde på de klockfrekvenserna.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag testat lite i 1920x1080 på min FreeSync-skärm. På low med den upplösningen hamnar jag runt 110-120 FPS, medium runt 100 FPS och high runt 60-70 FPS. Stämmer väl hyffsat in med vad ett R9 390 gör i Sweclockers senaste grafikkortstest: http://www.sweclockers.com/test/22153-nvidia-geforce-gtx-1070...

I 2560x1440 känns det som att mitt system halkar efter R9 390. Kan verkligen CPUn bromsa upp i en högre upplösning?
Nu ser spelet acceptabelt ut även på denna skärm (TN-panel är ett stort minus förvisso..) så blir eventuellt att köra 1920x1080 med en blandning av medium och high. Rätt mysigt med hög FPS med. Blir dock att titta på OC och kylning i morgon, vore fint att klara iallafall 60 Hz på min högupplösta skärm då spelet ser så pass mycket bättre ut med det. Inte för att grafiken är det viktigaste men i detta spel gör det spelet betydligt mer stämningsfullt i mitt tycke. Speciellt med alla postprocessing-alternativen.

Skrivet av Lasergurka:

Ja, får du ordning på temperaturen ska det nog lösa sig, jag trodde först att min CPU var ett bottennapp då den blev instabil redan vid 4GHz, men när jag drog upp spänningen ett större snäpp (men såklart fortfarande inom säkra nivåer) så fick jag upp den till att bli stabil på 4.7GHz, vilket gör att Witcher flyter på bra

När jag först lät den själv välja hur hög volt det skulle vara så la den sig alldeles för lågt för vad den behövde på de klockfrekvenserna.

Liknande problem här. Tror det var OCCT jag testade med och det gav rejäl throttling. Jag har under eftermiddagen och kvällen kodat lite H.264-video med min 2700K och då har den använts för fullt, max 60 grader och då även använt boost-multiplarna i den mån det varit möjligt. så 3,6-3,9GHz per kärna. Så frågan är hur mycket en överklockning till 4,5 GHz skulle ge exempelvis.

Intressant att den var snål på spänningen, auto-funktionerna brukar vara lite generösa annars vad jag sett.

Permalänk
Hedersmedlem

@anon5930: Det enda som absolut inte går att ha påslaget är nvidia hairworks, då blir hackfest, men inte så konstigt och det det vet du säkert redan. I övrigt kan jag inte minnas att jag behövt röra något utan kör high utan några speciella ändringar, 1440p som synes av skärmen i signaturen. Som sagt så är det i princip hackfritt nu med oklockad 5820K och det var inte fallet med samma grafikkort men med 2600K när jag körde genom spelet förra året.

290X är väl lite bättre också än de utan X? Kanske finns något minnesbandbreddsproblem likt 970 iom att en del av 290-kretsarna är inaktiverade, till skillnad från 290X? Oavsett så gör varje liten del sitt till för prestandan.

Tidigare låg Witcher på en WD Black, men nu på en Intel 730 SSD, och det gör garanterat en hyfsat stor skillnad.

tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

@anders190: Det enda som absolut inte går att ha påslaget är nvidia hairworks, då blir hackfest, men inte så konstigt och det det vet du säkert redan. I övrigt kan jag inte minnas att jag behövt röra något utan kör high utan några speciella ändringar, 1440p som synes av skärmen i signaturen. Som sagt så är det i princip hackfritt nu med oklockad 5820K och det var inte fallet med samma grafikkort men med 2600K när jag körde genom spelet förra året.

290X är väl lite bättre också än de utan X? Kanske finns något minnesbandbreddsproblem likt 970 iom att en del av 290-kretsarna är inaktiverade, till skillnad från 290X? Oavsett så gör varje liten del sitt till för prestandan.

Tidigare låg Witcher på en WD Black, men nu på en Intel 730 SSD, och det gör garanterat en hyfsat stor skillnad.

Hairworks går rätt bra här men bara om AA-nivån för funktionen sänks samt tesseleringsnivån begränsas. Att ha Hairworks olåst, som vid lanseringen, håller jag helt klart med om att den blir oanvändbar. Lösningen må vara medioker men speciellt i dialoger där karaktärerna syns i närbild så föredrar jag helt klart det på än av. Märkte ingen större skillnad med Hairworks av eller på i 2560x1440, prestandan är inte så mycket bättre med det (och typ allt annat) avstängt.

Sant, 290 är ju en trasig krets där en del texturenheter samt shaderenheter har inaktiverats. Vissa 290s går ju att låsa upp då de är låsta mjukvarumässigt men jag hade otur i lotteriet och fick en modell som är fysiskt kapad. Kortet går från fabrik i 1 GHz dock, kanske borde prova klocka upp även denna lite. 1,1 GHz gick rätt hyffsat när jag provade tidigare i något annat sammanhang.
Minnesbandbredden är ju rätt fet redan men minnet borde nog gå att klocka lite med.

Helt klart, kör i regel alltid spel från SSD'er idag. De minskade laddningstiderna gör det helt klart värt det.

EDIT: Testat överklocka något (1100 MHz GPU, 1350 MHz minne (standard 1000/1300)) och ser högst någon enstaka FPS och det i 1920x1080. Ska prova klocka CPU lite med, förhoppningsvis gör det lite mer skillnad.

EDIT2: Testat runt lite, både i 1920x1080 och 2560x1440 och olika grafikinställningar, överklockning av GPU, CPU (4GHz) samt core unpark och det som verkar ge mest ändå är just överklockning av grafikkort. Får se om jag väljer någon nödlösning (high + 1920x1080) eller helt enkelt skjuter upp spelet tills jag bytt grafikkort. Vega är väl förhoppningsvis inte alltför långt bort.

Permalänk
Medlem

Hallojs, tänkte återvända till detta spel och köra på igen nu när alla tillägg är släppta. Eftersom jag inte spelat på väldigt länge så undrar jag om ni som kört ett tag kan ge mig tips på era "absolut måste ha-moddar" samt trevliga enb-injections

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har spelat någon timme i Blood and Wine nu och är redan helt såld. Älskar området och npc:erna, och Geralt är lika skön som alltid, om inte skönare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Har spelat någon timme i Blood and Wine nu och är redan helt såld. Älskar området och npc:erna, och Geralt är lika skön som alltid, om inte skönare.

Köpte båda expansionerna nu! Är lite rädd att jag kommer faila rätt så hårt dock. Har 64 timmar played, men jag spelade senast då direkt efter release så jag kommer inte alls ihåg hur man spelar.

Vad tyckte du om den första expansionen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ackwell:

Köpte båda expansionerna nu! Är lite rädd att jag kommer faila rätt så hårt dock. Har 64 timmar played, men jag spelade senast då direkt efter release så jag kommer inte alls ihåg hur man spelar.

Kan vara värt att spela om början av spelet för att köra igenom de tutorials som finns. Själv startade jag om spelet från början då jag vill återuppleva hela spelet igen och det är rätt mycket tutorials inledningsvis. Även jag har inte spelat spelet på ett år så mycket har också förändrats sedan dess, blandannat inventory-systemet.

Jag trodde jag mindes spelet rätt bra men jag upptäcker nu hur pass mycket jag ändå hunnit glömma bort. Minsta lilla smått irrelevanta diskussion med någon NPC i spelet håller rätt hög klass. Jag hoppas inte att det blir 130 timmar till bara för själva grundspelet innan jag är klar med allt igen hehe. Men... samtidigt känns det värt det.

Permalänk
Medlem

Min PC får verkligen sträcka på benen i Toussaint(?).
GPUn ligger spikad i 98-99% och processorn (6 kärnor, kör utan HT) ligger runt 80-90% mer eller mindre konstant.
Har den perfekta setupen för att spela Witcher i 3 i ultra @ 1080p med hairworks av, GPU och CPU ligger nästan i perfekt sync.

Skrivet av ackwell:

Vad tyckte du om den första expansionen?

Har faktiskt inte spelat Hearts of Stone, men lär spela igenom det nästa gång jag börjar om från början.

Blood and Wine är dock fantastisk, har redan skrattat en hel del åt den underbara humorn i sidouppdragen, och storyn verkar solid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blood and Wine and verkligen en helt fantastisk expansion, lite buggar här och där har jag stött på så det kommer nog en patch förr eller senare. Men bra story och intressanta karaktärer precis som i Hearts of Stone.

Som andra sagt så gillar W3 snabb cpu, har en 4790k milt klockad till 4.6GHz och den brukar ligga på 30-50% användning. GPU är 980Ti överklockad och med allt på max förutom hair works så får jag 60-80 fps i 2560x1440. Aldrig under 60 vad jag sett, brukar ligga väldigt stabilt och mjukt runt 65-80 fps.

Kan tipsa om att stänga av "vingnetting", ger ingen prestandavinst men jag tycker bara det ser bättre ut utan.

Permalänk
Avstängd

Går det öht att köpa den nya DLCn i fysiskt format?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

presonligen tyckte jag hart of stone var bättre än blood and wine.

tyckte det var intressantare quest/personligheter i det på något vis.

detta garvade jag lite åt. (ev spoilervarning)

riddaren i skinande rustning försov sig tror jag.

Dold text

F.ö tyckte jag bättre om det gammla UI´t så om någon vet någon mod som ger tillbaks de gammla får ni gärna nämna mig ihop med en länk eller dra ett PM

det nya känns bara så konsoll på något vis...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows