Permalänk
Medlem

Vilket GTX 1080?

Hej,

Har fått besked om att HTC Vive skall anlända 22 juni och funderar nu på vilket kort man skall beställa. Finns några olika GTX 1080 om man surfar in på Komplett.se som skall preliminärt anlända i mitten av juni.

Är det något av dessa kort som är ett givet val att beställa?

ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming

MSI GeForce GTX 1080 Gaming X

EVGA GeForce GTX 1080 FTW Gaming

ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme

Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming

ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP!

Permalänk
Medlem

EVGA är alltid ett givet val p.g.a. väldigt generösa garantier som de andra inte kan matcha (och den generellt höga kvaliteten på deras kort också naturligtvis ).

Permalänk
Medlem

Asus strix IMO. Den funktionen att Styra chassifläktar efter gpu temp är ju helt guld värd. Dessutom gör de alltid riktigt Bra kort oavsett

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag köpte Asus kortet. Får hoppas preliminära datumet på 17/6 stämmer.

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa 1080 Strix om någon månad/framåt hösten, är dock inte helt säker då jag avvaktar ett eventuellt Classifield från EVGA. Även Zotacs AMP är ett bra val.

Permalänk
Medlem

När dessa korten först annonserades och lades ut på webbbutikerna tänkte jag köpa EVGAs kort, det som kostade 6599 hos komplett, men den togs bort någon dag senare. Skulle vara intressant att veta om de som beställde det kortet kommer att få dem eller om Komplett annulerade de orderna.

Rent spontant tänkte jag köpa EVGA denna gången på grund av deras garanti och rätt anspråkningslösa kylare som är tyst och väldigt bra. Sen kom de med denna extremt fula uppdateringen. Så för mig blir det nog en ASUS ROG Strix, men har inte riktigt bestämt mig än. Väntar fortfarande på recensioner av dessa kort.

Permalänk
Medlem

@Skonky

Jag beställde ett och det står att dom kommer få leverans 2'a juli under min beställning.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3080ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem

Någon som vet om dessa 6599:- korten kommer kmma tillbaka? Rimligt pris iaf! Jag hann inte beställa, men sitter och väntar på det kortet. Orkar inte bajsa ut 1500:- extra på ingenting.

Permalänk
Medlem

Alina.se har ett MSI kort för 6700 kronor annars. Undvik Asus, om något går fel så är chansen att asus inte kommer göra ett skit.
Går också att köpa från en del tyska butiker för en billigare peng, finns ett KFA2 kort för 6300 kronor + frakt tex

Permalänk
Medlem

Inväntar fler reviews. Asus Strix verkar lovande och likaså MSIs Gaming X för egen del.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk

Jag kommer kanske köpa ett MSI Gaming X av tre enkla anledningar, det är tyst, det throttlar inte och det har rum i mitt chassi. Men väntar nog på att prisnivån ska sjunka eller så köper jag kanske ett 1070. EVGA kan också vara ett alternativ men väntar på recensioner.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av cfwin:

EVGA är alltid ett givet val p.g.a. väldigt generösa garantier som de andra inte kan matcha (och den generellt höga kvaliteten på deras kort också naturligtvis ).

Drar ett strå för EVGA jag också. 5 års garanti mot fabriksfel samt "modderfriendly warranty" om man gillar vattenkylning.
Oftast har de väldigt snygga helsvarta kort också.

Edit: Vill man dock ha lite bättre luftkylning så rekommenderas vanligtvis Asus med deras DC kylare eller MSI's TwinFrozr.

Visa signatur

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

Någon som vet när man kan vänta sig reviews?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Alina.se har ett MSI kort för 6700 kronor annars. Undvik Asus, om något går fel så är chansen att asus inte kommer göra ett skit.
Går också att köpa från en del tyska butiker för en billigare peng, finns ett KFA2 kort för 6300 kronor + frakt tex

Ifall något går sönder så finns ju garantin att använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Kan du länka?

Tack på förhand.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Blir det så att jag köper så blir det ett MSI's röda variant. Verkar ligga bra till i recensioner. Alltså.. går lite på looks tyvärr, det passar bättre in med mitt ROG-moderkort än ASUS eget ROG-grafikkort gör

Men är lite on the fence om jag behöver uppgradera eller inte. Kommer mest spela WoW under hösten liksom.. Jag tror jag kommer gå ut och köpa nytt kort den dagen det på riktigt laggar i titeln jag plockar upp.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

När dessa korten först annonserades och lades ut på webbbutikerna tänkte jag köpa EVGAs kort, det som kostade 6599 hos komplett, men den togs bort någon dag senare. Skulle vara intressant att veta om de som beställde det kortet kommer att få dem eller om Komplett annulerade de orderna.

Rent spontant tänkte jag köpa EVGA denna gången på grund av deras garanti och rätt anspråkningslösa kylare som är tyst och väldigt bra. Sen kom de med denna extremt fula uppdateringen. Så för mig blir det nog en ASUS ROG Strix, men har inte riktigt bestämt mig än. Väntar fortfarande på recensioner av dessa kort.

Jag beställde kortet för 6599kr. Komplett tog ner kortet p.g.a. väldigt hög efterfrågan fick jag berättat för mig i deras chatt. Prel. leveransdatum för mig på det kortet är 17:e juni. Beställde det 15:18 på releasedagen

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Medhåll. Inga problem att få pengar tillbaka för EVGA GTX 970 när minnesprestandan av de översta 0.5GB bubblade upp till ytan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Jag beställde kortet för 6599kr. Komplett tog ner kortet p.g.a. väldigt hög efterfrågan fick jag berättat för mig i deras chatt. Prel. leveransdatum för mig på det kortet är 17:e juni. Beställde det 15:18 på releasedagen

Beställde samma kort den 28/05/2016 18:58 och har 2:a juli som leveransdatum.

Permalänk
Medlem

Körde på Asus Strix när jag beställde häromdagen. Jag har Strix 980 nu och det har varit helt otroligt bra. 10/10 would recommend.

Permalänk
Medlem

Evga hade jag valt.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Evga hade jag valt.
Helt enkelt pga deras garanti och grymma kvalité.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Evga såklart.

Permalänk
Medlem

@ettanlös: Dock har dom bytt utseendet på 1080 korten. Om man nu tycker utseendet spelar någon roll.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Kommer alltid köpa EVGA-kort på grund av saker som detta.
Dom är helt enkelt bäst i klassen när det kommer till kundrelationer och garantivillkor.

Jag vet inte vad mitt nästa grafikkort blir, om det blir GTX 1080 Ti, GTX 1180 Ti, etc, men jag vet redan att det kommer bli nån variant från EVGA.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

EVGA, the best a man can get.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Dom hade ju ett misslyckat kort förra generationen EVGA GTX 970 ACX där kylpastan var på endast 2 av 3 heatpipes.
Men annars så verkar EVGA som en bra tillverkare.

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

@JaydenJaymes: Dock har dom bytt utseendet på 1080 korten. Om man nu tycker utseendet spelar någon roll.

Jovars, men behåller ändå sitt mörka färgschema. Särskilt Founders Edition =).

Visa signatur

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

EVGA, även om jag inte gillar uppdateringen av utseendet.

Två kommer Asus. Fläkt-styrar-kontakten är väldigt smart grej.

Permalänk

Jag satt och var sugen på asus strix kortet. Men så ser jag att det bara har två år garanati och kollade på de andra och ser att det är samma där! Otroligt uselt på kort för 7500! Mina gamla asus 680 directcu II hade iaf tre års garanti. Varför har dom minskat garantitiden?

Även på EVGA kortet står det två år och vad jag ser efter en snabbt titt på deras hemsida står det inte 5års garanti, bara nått luddigt om extendend warranty available...?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)