Windows 10, Product Key

Permalänk
Medlem

Windows 10, Product Key

Om ni har en Windows 10 installations DVD med Product Key och har installerat samt aktiverat och givit Product Keyn.

Kan ni därefter se Product Keyn i Windows eller ser ni en Product Id?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem

Nej det går inte att se produktnyckeln. Inte heller med program som letar upp produktnyckeln i registret kan du få fram den som använts för att aktivera Windows, endast generiska nycklar. Jag provade detta här om dagen och fick fram samma nyckel på två datorer jag vet har aktiverats med olika nycklar.

Fråga mig inte varför det är så, men jag har läst att MS vill gå ifrån det här med produktnycklar över huvud taget. Om du aktiverat Windows 10 på en dator så är det sparat hos MS så att Windows aktiveras automatiskt vid eventuell ominstallation av Windows 10 på just den datorn.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

http://www.tenforums.com/software-apps/2577-showkey.html

Fungerar utmärkt att se vilken nyckel du har använt i Windows när du installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

http://www.tenforums.com/software-apps/2577-showkey.html

Fungerar utmärkt att se vilken nyckel du har använt i Windows när du installerat.

Jaså? Jag ser en annan nyckel än den jag installerat med. Nämligen samma som jag såg på en annan dator när jag använde ProduKey

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Jaså? Jag ser en annan nyckel än den jag installerat med. Nämligen samma som jag såg på en annan dator när jag använde ProduKey

Jag ser nyckeln jag har installerat på denna dator, samt ser nycklarna jag har installerat på kompisarnas dator (använt programmet ett par gånger för att kolla så jag inte använder en nyckel som redan jag har någonstans).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Jaså? Jag ser en annan nyckel än den jag installerat med. Nämligen samma som jag såg på en annan dator när jag använde ProduKey

Jag kan också säga att den visar 2 helt olika produktnycklar för mina två datorer, där den enda är uppgraderad från Windows 8.1 medans den andra är Windows 10 från start där jag ominstallerade den, då det är en kinaplatta, o angav produktnyckeln själv

Hemmabygget (uppgraderat från Windows 8.1)

Kinaplattan (Windows 10 från start, ominstallerad o angav samma produktnyckel som jag fick ut innan jag installerade om den)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag testade ShowKeyPlus, det fungerar.

Tack!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power