SweClockers - Marknadsreferenser (läs första inlägget innan du postar!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gregerandersson:

@ArbnorRe:
Hör av dig efter att du hämtat posten imorgon. Är den inte framme, får du pengarna tillbaka.

Ingen produkt idag heller. Jag väntar på pengarna idag.

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Användare: @debben
Typ av affär: Jag köpte
Tillvägagångssätt: Frakt posten
Produkt: Corsair 8GB DDR4 LPX 2133Mhz

Positivt: Trevlig & bra i kommunikationen och snabb på att skicka varan. Dessutom var minnen som i nyskick då tom plasten på loggan satt kvar.

Negativt: Inget, nada, zip

Kommentar: Jag skulle absolut rekommendera att köpa från denna killen,

Slutbetyg: 5/5 Ramstickor, uppskattas!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Användare: @breakwin
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Upphämtning
Produkt: FD Define R4

Positivt:
Snabb & trevlig kommunikation

Slutbetyg: 5/5 Rekommenderas

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Skrivet av Fac31:

Användare: @Gregerandersson
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Frakt
Produkt: Samsung Evo 850 1TB

Positivt:
Inget

Negativt:
Sa att han skickade produkten den 1 juni, men den har fortfarande inte dykt upp. Nu vägrar han svara här på SweC och på SMS (numret jag Swishade 2100kr till) fastän han brukar vara online.

Slutbetyg: 0/5

Hej,
Jag "köpte" ett MSI 980ti av Gregerandersson. Kostade mig 3600 kr.

Inte sett röken av detta.

Har gett honom dagen på sig att swisha tillbaka pengar, annars polisen. Har alla uppgifter såsom personnummer, telefonnummer, adress, kvitto på swish. En prick hos polisen vill han nog inte ha, för i så fall önskar jag honom lycka till med livet framöver (25 år gammal).
Skiter fullständigt i om någon blåst honom, det är mina pengar tills jag mottager varan vilket jag inte fått.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Hej,
Jag "köpte" ett MSI 980ti av Gregerandersson. Kostade mig 3600 kr.

Inte sett röken av detta.

Har gett honom dagen på sig att swisha tillbaka pengar, annars polisen. Har alla uppgifter såsom personnummer, telefonnummer, adress, kvitto på swish. En prick hos polisen vill han nog inte ha, för i så fall önskar jag honom lycka till med livet framöver (25 år gammal).
Skiter fullständigt i om någon blåst honom, det är mina pengar tills jag mottager varan vilket jag inte fått.

Jag pratade med hans far idag. så bollen är i rullning, jag kommer också polisanmäla han snart.
skicka ett PM så kan du få föräldrars adress samt nummer

Permalänk

Användare: @gregerandersson
Typ av affär: Köpte/gav svinnet 6500kr
Tillvägagångssätt: Bli lurad
Produkt: Två 980ti MSI som inte fanns

Positivt:
-Att han är så dum i huet så man känner sig som Einstein.
-Ganska hög puls nu (bra vid fler såna här situationer)
-Han var tydligen i Frankrike så man slipper han i vackra Sverige.
-Kommer inte sova en blund inatt så man kan väl sitta och spela på mitt integrerade grafikkort eftersom jag sålde mina förra (Jippi)

Negativt:
-IQ på 0
-Svarar inte
-Tagit 6500kr och säger nu att dem är borta
-Svarar inte när man ringer
-Har hela tiden sagt det ordnar sig
-/+Han vågade ändå trycka fram att det ordnar sig efter han gjort av med pengarna. Jävligt modigt sagt tycker jag iallfall
-Undvik han för fan.
-Kommer inte kunna sova inatt :/

Han har lurat många här på forumet. Swisha han 6500kr igår. Och läste efter när jag skickat det att flera personer blev lurade/gav bort pengar till han. Han är i Frankrike och festar till EM och har antagligen lite pengar så måste tydligen få pengar genom att ta från alla här på forumet. Fick ringa hans föräldrar (fler som gjort det). Hoppas verkligen han mår dåligt av detta. Vet att där är tre till som han har blåst.
Sorry om där är felstavningar men är sur som en OXE

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk

@Bad Habit: Du med då har han 3 980ti

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Skrivet av Freddie-97:

@Bad Habit: Du med då har han 3 980ti

Ja, en jävla rigg han hade ...

Nu har han väl supit bort alla pengar i Frankrike och kan inte pröjsa tillbaka, eller så använde han pengarna till att åka dit.

Hur f** kunde man tro att man skulle komma undan när vi har hans fullständiga personnummer, adress, telefon, och nu också familj?

Nu får han allt ta och skramla ihop 10-15k och betala inom någon dag, eller så blir det polis+domstol nästa.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk

@Bad Habit: Han lovade mig att ge tillbaka pengarna. han kan också betala min tv som jag slog sönder och min mobil som slängdes i vägen
Sjuk rigg alltså.

Sorry felstavningar igen är så jävla förbannad

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk

Nu är jag helt ny här och vet inte hur saker och ting går till men hur kan inte en sån person bli bannad omedelbart? Märkligt.

I vilket fall erbjöd han mig en 850 EVO 500gb för 1000kr som han fick swishat i helgen. Så sent som igår lovade han att disken postats men nu får jag samma summa swishad från en annan person med samma efternamn, så jag antar att det är en familjemedlem som ställer saker tillrätta.

Hoppas ni andra har samma tur med återbetalning.

Permalänk
Medlem

Användare: @broschi
Typ av affär: Jag sålde
Tillvägagångssätt: Upphämtning
Produkt: FD Define R4

Positivt:
Schysst kille. Snabb och inga konstigheter

Slutbetyg: 5/5

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DonaldTrump:

Nu är jag helt ny här och vet inte hur saker och ting går till men hur kan inte en sån person bli bannad omedelbart? Märkligt.

I vilket fall erbjöd han mig en 850 EVO 500gb för 1000kr som han fick swishat i helgen. Så sent som igår lovade han att disken postats men nu får jag samma summa swishad från en annan person med samma efternamn, så jag antar att det är en familjemedlem som ställer saker tillrätta.

Hoppas ni andra har samma tur med återbetalning.

Hej!

Det hela är beroende på att man hör av sig till oss, exempelvis kan jag inte hitta något tidigare meddelande från dig kring er affär som inte gick som den skulle. Då det allra mesta uppdagades först igår så ligger förklaringen främst där. Givetvis är det inte lätt att veta var det övergår från en försenad leverans eller dylikt till bedrägeri. De flesta verkar ha blivit lovade att varan eller pengar skulle komma och insåg nog först vilken situation de hamnat i när någon skrev här och då tog det hela givetvis fart och flera hörde av sig.

Via http://www.sweclockers.com/kontakt kan du alltid nå oss och redaktionen och givetvis går det att kontakta oss där även kring helt andra ärenden. (Vanligtvis enda vägen att gå när det gäller enskilda fall som detta, se § 11).
Gäller det något inlägg i forumet som bryter mot våra regler eller dylikt så kan du klicka på knappen [Anmäl] för att skicka en rapport.

Jättebra att du fick tillbaka dina pengar, samma som vi hört från flera håll. Hoppas precis som du att det ordnat sig för samtliga drabbade, av dem vi varit i kontakt med verkar det lovande åtminstone.

Passar på att tipsa om att läsa igenom några tips för en säkrare affär http://www.sweclockers.com/artikel/20347-handla-sakert-i-swec... och en sökning på inblandade parter i just denna tråd skadar ju självklart inte heller.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Användare: @engrensson
Typ av affär: Ingen, men jag hade (har) en köpesannons uppe
Tillvägagångssätt: Inget
Produkt: Hade en annons uppe om att köpa lite grejer. Blev kontaktad av en nyreggad användare som ville sälja bra grejer till bra pris, inte 100% uppenbar scam sett till priset ensamt, men ändå misstänksamt. Ville ha betalt med paysafecard, kunde mötas om han fick betalt i förskott för han litar inte på folk, men kunde ändå skicka allt mot halva betalningen (3500), sen mot 500 spänn i förskott och till slut mot 250 spänn i förskott. Fick såklart inte en krona, så ingen affär har blivit av, utan detta är mer en varning till de som har köpesannonser uppe. Var försiktiga med vem ni köper av, nyreggade användare med konstiga förklaringar på det du frågar har väldigt sällan rent mjöl i påsen!

Positivt:
Han fick inte ut något av det hela

Slutbetyg: 0/5

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Användare: @ruzikx
Typ av affär: köp
Tillvägagångsätt: frakt
Produkt: MSI r7 360

Positivt: snabb affär, smidig och snabb frakt, bra paketering

Negativt: inget

Slutbetyg: 5/5

Permalänk

Användare: @krilleeee
Typ av affär: Jag köpte
Tillvägagångssätt: Posten
Produkt: EVGA 980ti + vattenblock

Positivt:
Galet snabb affär, skickade pengar torsdag, han postade paketet torsdag, hemma hos mig idag fredag. Allt funkar.

Slutbetyg: 5/5

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk

Användare: @Repair

Tillvägagångssätt: Frakt
Typ av affär: Köp
Produkt: asus vivotab smart med tillbehör.

Positivt: Snabb och smidig kommunikation, väldigt lätt att ha att göra med samt mycket hjälpsam.
Paketet var väl gjort, samt väldigt bra packat.

Negativt: verkligen ingenting!

Betyg: 5/5

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

Användare: @Ink7
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Möte
Produkt: MSI GTX 970

Positivt:
- Orginal kartong
- Tom kvar skydds plast för fläktarna + plastskydd för IO portarna (dvi, hdmi, dp)
- Kvitto

Negativt:
- Inget

Slutbetyg: 5/5

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Användare: @ybernisse

Tillvägagångssätt: Frakt
Typ av affär: Sälj
Produkt: asus vivotab smart med tillbehör.

Positivt: En väldigt ärlig köpare, snabb betalning och smärtfri affär!
Negativt: Inget!

Betyg: 5/5

Permalänk
Medlem

Användare: @abobilo

Tillvägagångssätt: Frakt
Typ av affär: Köp
Produkt: Intel Core i7 5960X

Positivt: Mycket bra säljare, skickade snabbt! Rekommenderas!
Negativt: -

Betyg: 5/5

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Användare: @Stoff3th3m4n

Tillvägagångssätt: Frakt
Typ av affär: Sälj
Produkt: Intel Core i7 5960X

Positivt: Otroligt bra köpare rekommenderas varmt ++++++ 1000++1000+1000 tack
Negativt: - inget

Betyg: 5/5

Permalänk
Medlem

Användare: @Lanhead
Typ av affär: Jag sålde
Tillvägagångssätt: Möte
Produkt: AMD FX-8320, M5A99FX Pro R2.0

Positivt:
Trevlig köpare, gick snabbt och smidigt

Negativt:
Inget nämnvärt

Slutbetyg: 5/5

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Användare: @LPG
Typ av affär: Jag köpte
Tillvägagångssätt: Möte
Produkt: AMD FX-8320, M5A99FX Pro R2.0

Positivt:
Trevlig säljare, bra kommunikation

Negativt:
Nothing :)!

Slutbetyg: 5/5

Permalänk

Användare: @lejonhead
Typ av affär: Sälj
Tillvägagångssätt: Möte
Produkt: Oppo Find7 QHD

Positivt:
-

Negativt:
- Bokar tid för överlämning, hör av sig väldigt sent att det helt plötsligt inte går.
- "Orkar" därefter inte hämta den.
- Kräver att jag ska komma och leverera den. Annonsen säger "finns i märsta eller frakt" inte "gratis utkörning"

Slutbetyg: 0/5

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem

Användare: @Kvickarn
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Frakt + Swish
Produkt: GTX 960 + EVO 850 250 gb

Positivt:
- Svarar snabbt
- Skickade paketet i god tid, dagen efter betalning.
- Bra förpackat
- Allt rent och fint

Negativt:
-

Slutbetyg: 5/5

-------------------------------------------------------------

Användare: @TzN
Typ av affär: Sälj
Tillvägagångssätt: Utkörning + Swish
Produkt: Chassi, mobo, prolle, ram, psu, prollefläkt.

Positivt:
- Trevlig kille som svarade snabbt på meddelande.
- Var schysst och körde ut delarna till mig enligt överenskommelse!

Negativt:
- Delarna var väldigt dammiga, sen hittade jag massa med lösa skruvar i chassit (gratis skruvar? )..

Slutbetyg: 4/5

-------------------------------------------------------------

Användare: @Silver_tejp18
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Frakt + Swish
Produkt: Moderkort, prolle, och ram.

Positivt:
- Svarar snabbt
- Skickade paketet i god tid, samma dag som betalningen gjordes.
- Bra förpackat
- Allt rent och fint

Negativt:
- Fick med två "backplates" till moderkortet, ingen av dessa passade moderkortet dock.. Ingen katastrof men tråkigt att få reda på såhär i efterhand.

Slutbetyg: 3.5/5

-------------------------------------------------------------

Användare: @snapoutofit
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Hämtning + Swish
Produkt: Noctua processorkylare

Positivt:
- Svarar snabbt
- Trevlig
- Rengjort kylaren fint

Negativt:
-

Slutbetyg: 5/5

-------------------------------------------------------------

Användare: @lill_erik
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Hämtning + Swish
Produkt: GTX 960 + Carbide 200R chassi

Positivt:
- Andra gången jag gör affärer med denna stjärna, lika trevlig som vanligt!
- Svara som vanligt snabbt på sms.

Negativt:
-

Slutbetyg: 5/5

Visa signatur

ASUS Z390 Prime // Intel i5 9600k // Gigabyte RTX 2070 Super // RM 850 Gold // Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB // Kingston 1TB M.2 // Corsair Carbide 270R

HUAWEI MATE 20 PRO

Permalänk
Inaktiv

Användare: @simonw
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Möte
Produkt: HP DL360 G7 Server

Positivt:
- Trevlig
- Hanterade affären smidigt
- Produkten var i utmärkt skick

Negativt:
- Inget

Slutbetyg: 5/5

Permalänk

Användare: @Wookie243
Typ av affär: Sälj
Tillvägagångssätt: Posten + Swish
Produkt: bequiet kylare

Positivt:
Snabb betalning
Snabb kommunikation
Trevlig

Negativt:
Inget

Slutbetyg: 5/5

------------------------------------------------------------------------------------------------

Användare: @Zethey
Typ av affär: Sälj
Tillvägagångssätt: Posten + Swish
Produkt: Ett gäng med fläktar

Positivt:
Snabb betalning
Snabb kommunikation
Trevlig

Negativt:
Inget

Slutbetyg
: 5/5

Permalänk
Avstängd

Användare: @heffaklump87
Typ av affär: Sälj
Tillvägagångssätt: Möte
Produkt: MSI GTX 760

Positivt: Snabb betalaning och bekymmersfri affär

Negativt:
Absolut inget

Slutbetyg: 5/5 Rekommenderas

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

Användare: @Neonodia
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Möte
Produkt: MSI GTX 760

Positivt:
- Trevlig och flexibel
- Snabb och smidig affär

Negativt:
- Inget

Slutbetyg: 5/5

Permalänk
Medlem

Användare: @Sevoloth
Typ av affär: Jag köpte
Tillvägagångssätt: frakt
Produkt: Samsung Pro 512GB SSD

Positivt:
Mycket trevlig säljare. Pratades vid på telefon vid ett par tillfällen. Var hjälpsam vid mina frågor jag hade både angående produkten och frågor runt om hur jag skulle använda den.
Skickade produkten så fort han kunde med kolli-ID. Allt gick rätt till! Oöppnad precis som sagts och serienumret gick bra att regga på samsungs sida för garantier.

Rekommenderas!

Negativt:
Absolut inget!

Slutbetyg: 5/5

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Användare: @Vashy
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Swish + Postnord
Produkt: HRT Music Streamer II DAC

Positivt:
-Rak och enkel affär
-Välpaketerat och snabb leverans

Negativt:
-Ingeting

Slutbetyg: 5/5

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060