Lönt att uppgradera till kostnadsfri Windows 10 för mig ?

Permalänk

Lönt att uppgradera till kostnadsfri Windows 10 för mig ?

Hej.

Har en 5-6 år gammal burk och någon gång av början av nästa år eller en bit in i året typ februari, mars har jag funderingar på att köpa en ny dator är det lönt för mig att fixa 10:an nu ? allt flyter liksom på som det ska, man kanske ska låta det vara som det är så länge...?

Mvh.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha det kostnadsfritt så får du nog uppgradera nu innan det försvinner, tror inte du kommer märka någon större skillnad i prestanda oavsett efter du tweakat lite inställningar i 10an

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Jag vet men frågan är om det är lönt. 7-8 månader går rätt fort.

Permalänk
Medlem

Det är lönt

Permalänk
Entusiast

Gratis är alltid gott, men upp till dig om du känner att du vill ha det, jag skulle personligen har gjort det. Om man bortser från allt vad foliehatt innebär med Windows 10, så är det ett väldigt bra OS i mina ögon, skulle dock föredra Linux om det gått att spela fler spel nativt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Men tänk om vissa spel börjar och strula som jag har nu, då kanske det skapar problem istället.
Så jag tänker, men jag får ta och fundera lite till, eller om jag väntar till mitt nya datorköp.

Permalänk
Medlem

Du måste själv bedöma om du tycker det är värt lägga ned arbete på ominstallation + ev krångel.

Själv är jag mer konservativ...
"If it works, don't mend it"

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”