Två nya datorer till småbröderna.

Permalänk
Medlem

Två nya datorer till småbröderna.

Hej hej! Då har det blivit dags att köpa datorer till småbröderna och tänkte stämma av här innan jag handlar.

Vad tycker ni om dessa delar? https://www.inet.se/kundvagn/bild/9511171/
Är det något som är tokigt?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ser jättebra ut, ända jag skulle byta är Corsair carbide 200R mot Fractal Design Define S, gillar den lådan verkligen, enkelt att montera i, men kostar par hundra mer, plus att den är stilren, det är ju viktigt.

Permalänk

Om du byter windows mot en som inte är oem licens så ska de gå att använda samma på båda datorerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Entusiast

Lägg till 50kr så har du ett riktigt robust chassi: Phanteks Eclipse P400, finns även en recension på Sweclockers i testlabbet.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Kanske bara är jag men är inte moderkortet onödigt dyrt? Är tyvärr inte super kunnig själv och länkar någe bättre men ser sällan byggen med så dyra moderkort, där bör du kunna spara minst en tusing.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Tycker du byter Hyper 212 mot be quiet rock CPU kylare. Samma pris, lättare installation och riktigt tyst kylare.

Permalänk

400w nätagg räcker.

Permalänk
Medlem

Om du bygger datorerna själv kan du spara en hel del pengar som du kan lägga på bättre komponenter. Jag hade gärna sett först och främst bättre nätaggregat och i andra hand bättre ssder. Inget fel vad jag vet på dem men finns bättre för båda produkterna.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen allesammans! Datorerna är tänkta att vara enkla att uppgradera vilket är anledningen till 700w nätagg. Har ej tid att bygga ihop datorerna själv eftersom jag helt enkelt jobbar för mycket dessa dagar (Ingen semester för mig denna sommar!)
Ska se över delarna med era tips i åtanke!