Permalänk

Problem med MSI 980 Ti

Tjenare Sweclockers

Jag har kört med mitt MSI 980 Ti i ungefär en månad utan några problem fram tills igår så datorn gick in i recovery efter att ha rebootat sig utan att jag var där. Jag har installerat om Windows samt testat med mitt gamla grafikkort som jag kör med nu och det fungerar utan problem (Gigabyte gforce gtx 970). Kortet har fungerat felfritt fram tills nu och jag har varit ner till affären där jag köpt kortet och dem har testat det utan att hitta några fel med det. jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga eller om någon mer har haft samma problem. Jag kör med 3 monitorer om det skulle hjälpa med felsökningen.

(problemet jag har är att med MSI kortet så postar jag och kommer in i windows men efter några sekunder så släcks skärmarna och LED på sidan av kortet slocknar som om det inte får ström och sedan så tänds en LED på moderkortet vid PCI slotsen och den fastnar där tills den botar in i recovery igen)

Spec:
Asus Z97-A
16Gb Corsair vengance
Intel i7-4790K 4.00GHz
HyperX 240Gb SSD
2Tb WesternDigital HDD

Tack i förväg

Visa signatur

NOPE.JPG

Permalänk
Medlem

Prova att köra igång burken i Safemode (F8 vid uppstart) och se om det blir samma resultat där. Blås alla gamla drivers med cleaning-mjukvara så att inga spår av tidigare drivers finns kvar i systemet, och testa sedan som vanligt igen.

*Edit* Såg att du hade blåst datorn redan, så då var inte jag till så stor hjälp. Du kan ju iofs testa Safemode ändå, för att exkludera driver-issues...

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk

Har testat nu och det verkar vara driver relaterat. Får vänta och hoppas att det fixar sig inom kort

Visa signatur

NOPE.JPG