FanConnect på ASUS STRIX GTX 1080

Permalänk
Medlem

FanConnect på ASUS STRIX GTX 1080

Hej.
Har ni några uppgifter på hur mycket varje kontakt orkar med att driva? Skulle det fungera att koppa en y-kabel till 4pins kontakten och således driva två stycken 140mm fläktar per uttag på grafikkortet?

MVH
Adam

Permalänk
Medlem

@six_dice: Har inte hittat nånting om hur mycket ström dom försörjer. Inte på Asus hemsida och inte heller i deras manual för kortet. Tanken är väl inte att du ska styra hela din datorlåda med dom kontakterna. Utan kanske mer för in-fläktarna på framsidan. Tänk på att dom styrs i samma fläktkurva som kortet gör. Vad va din tanke med att koppla så? Var ska du sätta dom?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B660-F | Intel Core i5 12600K | Noctua NH-D15 chromax | Kingston Fury Beast DDR5 4800MHz 32GB CL38 | MSI RTX 3070 Gaming Trio X | Corsair RM750X 750W | Corsair Obsidian 4000D Airflow

Permalänk
Medlem

@fexxx92 tanken var väl i så fall att köra båda fläktarna i fronten på en kontakt, samt en annan chassifläkt på den andra.
Har ingen styrning på mina chassifläktar i dagsläget, så gissar på att jag kan få ner ljudvolymen en hel del i idle.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@six_dice: Ah tänkte nästan att de skulle va så du tänkte! Ja asså i praktiken borde det väl gå. Du delar ju på strömmen till två olika fläktar bara. Dock så kommer dom nog inte kunna snurra full speed? Känns som att dom inte borde va lika starka som en kontakt från moderkortet. Men som sagt vet jag inte och hittar inget heller. Kanske fråga dom på Inet eller så som har tillgång till att prova?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B660-F | Intel Core i5 12600K | Noctua NH-D15 chromax | Kingston Fury Beast DDR5 4800MHz 32GB CL38 | MSI RTX 3070 Gaming Trio X | Corsair RM750X 750W | Corsair Obsidian 4000D Airflow