Permalänk
Medlem

Tips på Wifi Router med Client mode.

Halloj,

Är på jakt efter en Router med Wifi + fasta portar som stödjer client mode och som har hyfsad prestanda.

Har kikat lite på ASUS RT-N12 men har lite svårt att utläsa om den fixar client mode?!?

Mvh. Daniel

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Medlem

Du får nog elaborera litet. Vad menar du med client mode i detta fallet? Vad för setup är du ute efter?

Permalänk
Rekordmedlem

De enheter som kan köra dd wrt går att ställa om och min Linksys wrt 1900ac går at köra som trådlös brygga med original mjukvaran.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hmm,

Jag behöver client mode för att komma ner till fasta portar från en trådlös tele2 historia.
Men, enheter som fixar dd wrt bör kunna logga på och dela ut även med org. mjukvara?

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tha_Car:

Hmm,

Jag behöver client mode för att komma ner till fasta portar från en trådlös tele2 historia.
Men, enheter som fixar dd wrt bör kunna logga på och dela ut även med org. mjukvara?

Vad annan mjukvara än dd wrt klarar har jag inte koll på så det får man kolla upp men just min Linksys klar det i alla fall, de flesta accesspunkter går att köra som klient/brygga och de kan sen kompletteras med en switch om du behöver fler portar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Fanns det något tips på en router med client mode som inte kostar skjortan?
Min setup är följande:
Delar uppkoppling från min mobiltelefon som jag vill kunna använda till min tv som tyvärr inte har wifi stöd men ethernet uttag.