Permalänk

LGA1156 mini/micro atx moderkort

Hej!

Jag uppgraderade till ett helt nytt system, så mitt gamla ligger just nu och tar för mycket plats.

Så jag ville bygga om det till ett mindre system. Men efter ha kollat på prisjakt och google så verkar det inte finnas seriösa affärer i sverige.

Har någon en rekommendation eller två vart jag hitta det jag letar efter utan att behöva betala tull etc?

Permalänk
Medlem

Om du nu har ditt gamla system liggande, vad är det du behöver ha nytt? Letar du efter ett nytt moderkort med den 8 år gamla sockeln 1156? Det kan du ju glömma, tyvärr... Sådana har inte funnits på många år. Begagnat är det du får leta i så fall.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd

Du får förtydliga frågan en hel del.
Jag förstår inte vad du menar.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Haha vafan, skrev inte ens vad jag sökte efter..

Ett micro/mini atx moderkort..!

Jag har ett komplett system, det ligger helt enkelt bara i ett för stort och tungt chassi just nu.
Kan tänka mig att nätaggregatet behövs bytas då den kan vara för stor för vissa chassin.

I alla fall, jävligt svårt att hitta ett sådant moderkort.
Om det är begagnat som gäller, antar att det är sidor som sweclockers som är det enda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryingpan:

Haha vafan, skrev inte ens vad jag sökte efter..

Ett micro/mini atx moderkort..!

Jag har ett komplett system, det ligger helt enkelt bara i ett för stort och tungt chassi just nu.
Kan tänka mig att nätaggregatet behövs bytas då den kan vara för stor för vissa chassin.

I alla fall, jävligt svårt att hitta ett sådant moderkort.
Om det är begagnat som gäller, antar att det är sidor som sweclockers som är det enda?

Kolla Tradera, eller Ebay om du kan tänka dig köpa utomlands. Här på Sweclockers finns tyvärr inget ute just nu vad jag ser, men kanske att det dyker upp...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII