Nintendo presenterar NES i krympt format

Permalänk
Medlem

Hade det varit 1 april då....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

För den billiga penningen så är det ju ett givet köp och storleken gör ju att man kan ha den med sig lite överallt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

rolig nyhet att Nintendo gör comeback. Har själv 2st orginaler och sparade lådor hemma i nyskick!

Permalänk
Hedersmedlem

Ren o skär nostalgi, funderar nästan på att skaffa en sån bara för ens barndomsminnen

Permalänk
Medlem

Perfekt julklapp till 3-åringen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

Perfekt julklapp till 3-åringen?

Ja. Och 30-åringen!

Permalänk

Neeeeejjjj :P

Skitkul detta. Men Jag saknar verkligen Pro AM racing och Duck Hunt i spellistan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychoticus:

Skitkul detta. Men Jag saknar verkligen Pro AM racing och Duck Hunt i spellistan.

Fast Duck Hunt skulle ju troligen inte funka för de flesta, då en platt-TV inte stödjer det.
Men RC Pro AM däremot

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

TAKE MY MONEY.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kotan:

Fast Duck Hunt skulle ju troligen inte funka för de flesta, då en platt-TV inte stödjer det.
Men RC Pro AM däremot

RC Pro AM kan bli svårt då Rare äger rättigheterna och de är Microsoft-ägda idag. Båda NES-titlarna finns med i Rare Replay-samlingen som släpptes till Xbox One. Hade varit kul om det kunde lösas dock.

Permalänk
Medlem

Pokémon GO och nu detta. Nintendo är tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ja. Och 30-åringen!

Nee vadååå? Inte förhandsbokade jag den sekunden efter jag läste nyheten...

Nu måste jag ju kamoflera köpet för frun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

RC Pro AM kan bli svårt då Rare äger rättigheterna och de är Microsoft-ägda idag. Båda NES-titlarna finns med i Rare Replay-samlingen som släpptes till Xbox One. Hade varit kul om det kunde lösas dock.

Rare...gamla goda tider, ja det är tyvärr många bra företag som under åren blivit uppköpta och "dödade" tyvärr.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

Nee vadååå? Inte förhandsbokade jag den sekunden efter jag läste nyheten...

Nu måste jag ju kamoflera köpet för frun.

Haha, bra det.

Blir att förhandsboka bara priserna närmar sig riktpriserna för mig.

Skrivet av Kotan:

Rare...gamla goda tider, ja det är tyvärr många bra företag som under åren blivit uppköpta och "dödade" tyvärr.

Jo, verkligen. Riktigt trist med Rare då de inte fått skina så mycket efter Microsoft köpte upp dom. Samtidigt har många av det gamla Rare-folket lämnat företaget för längesedan. Sen är det trist att en hel del gamla spel kommer i kläm. Personligen tycker jag det nog är mest trist hur GoldenEye 007 till Nintendo 64 hamnat i rättighetslimbot. Underbart spel.

Sen alla andra studior som försvunnit under åren. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Nintendo har inte så mycket med Go att göra. Pokemon Company är ett fristående företag. F.ö står det inte Nintendo någonstans i Pokemon Go-appen.

Pokemon Company är iofs ett konsortium som till stor del består av Nintendo.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jäklar va cool Går att förhandsboka på Webhallen. Har dålig koll, men antar att den betalas nu trots att det tar några månader innan leverans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The caste och castle excellent finns inte med

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nej http://www.vans.se/se-en/catalog/product/view/id/79117/s/nint...

Däremot verkar en del vara slut på lager såg jag nu, jag beställde storlek 44

Tack! Min storlek fanns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Jäklar va cool Går att förhandsboka på Webhallen. Har dålig koll, men antar att den betalas nu trots att det tar några månader innan leverans?

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen, minns inte helt säkert men har för mig att jag fick betala i förskott senast jag förbokade nått.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Om man varken kan använda sina spel eller spela utan emulator ser jag inte poängen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Rare...gamla goda tider, ja det är tyvärr många bra företag som under åren blivit uppköpta och "dödade" tyvärr.

Skrivet av anon5930:

Haha, bra det.

Blir att förhandsboka bara priserna närmar sig riktpriserna för mig.

Jo, verkligen. Riktigt trist med Rare då de inte fått skina så mycket efter Microsoft köpte upp dom. Samtidigt har många av det gamla Rare-folket lämnat företaget för längesedan. Sen är det trist att en hel del gamla spel kommer i kläm. Personligen tycker jag det nog är mest trist hur GoldenEye 007 till Nintendo 64 hamnat i rättighetslimbot. Underbart spel.

Sen alla andra studior som försvunnit under åren. :/

Rare dödade dock sig självt genom usel företagsledning som ledde till ineffektivitet á la 3D Realms, och svågerpolitik där vaktmästaren var en av de högst avlönade på företaget. Det var därför som Nintendo sålde, de såg vart det barkade hän. Så det är faktiskt inte MS fel den här gången.

Spelbranchen har notoriskt låg medelverksamhetslängd för yrkesverksamma (fanken, nu är klockan mycket, den där meningen låter helt tokig, men jag kommer inte på något bättre nu. Hoppas ni fattar)

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Ingen som tyckte den var en smula dyr? 500kr hade räckt tycker jag, trots allt känns det som att den inte kostar mer än en hundring att tillverka, är ju knappt någon hårdvara i.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

6-700kr... Webhallen vill ha 1290,så mycket för riktpriser...
Men givet köp om den närmar sig riktpriser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

6-700kr... Webhallen vill ha 1290,så mycket för riktpriser...
Men givet köp om den närmar sig riktpriser.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog ett preliminärt pris. Det är ju ganska lång tid till November och bade riktpriser och valutakurser kan ju förändras inför säljstarten.

Permalänk
Medlem

Man kan köpa den, för att sen riva ut innehållet och stoppa i en rPi med EmulationStation

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Fan vad roligt, jag får damma av mitt gamla nes och köra igenom Mario 1-3 det var längesen nu

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Medlem

de borde verkligen göra såhär med super nintendo och lägga till typ 20spel till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Man kan köpa den, för att sen riva ut innehållet och stoppa i en rPi med EmulationStation

Precis vad jag tänkte.
Få till det med kontrollerna sen är det klart.

Då har man ju både gett stöd åt Nintendo, samt att man kan spela sina andra emulatorspel

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

6-700kr... Webhallen vill ha 1290,så mycket för riktpriser...
Men givet köp om den närmar sig riktpriser.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Mr.Borka:

Det är nog ett preliminärt pris. Det är ju ganska lång tid till November och bade riktpriser och valutakurser kan ju förändras inför säljstarten.

Precis, lite dåligt av Sweclockers att översätta USD till SEK med enkel multiplikation med 10. Samtliga konsumentpriser i USA är exkl skatter etc (så även i USA blir det faktiskt dyrare för konsumenten än $60). Så för att översätta till svenska priser så gäller snarare formeln USD * 10 + moms (i bästa fall). Sen så är det "ca $60", så räkna på 69. I detta fall alltså 69 * 10 * 1.25 = 862.5kr. Sen ska det på eventuell frakt, tull och marginal, så räkna inte med billigare än ca 1000:- i vilket fall.

Visa signatur

Dator: Core i7, 12Gb RAM, Nvidia GTX 670, Massa disk.

Permalänk

Åh nostalgi...minns när farsan för en herrans massa år sedan kom hem från Singapore med en NES och en 20-spelskassett. Blir ju nästan samma sak här. Ett givet köp!

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum