Nintendo presenterar NES i krympt format

Permalänk
Medlem

Lätt årets bästa prylsläpp!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Även om det är riktigt gammal hårdvara det handlar om så är det ganska otroligt att den kan tillverkas så billigt inklusive garantier, transport etc!

Gissar att det bör vara nyare hårdvara. svårt och dyrt att fåtag i gammal hårdvara, dessutom för massproduktion (HDMI porten bör ju skvallra om det).

Skrivet av codeinjection:

Hoppade ur stolen när jag först såg nyheten men sedan fick jag lugnat ner mig..

Tråkigt att de inte kunde låta stödet för de gammla handkontrollerna och spelen finnas kvar.
Jag äger redan en NES men hade vart kul att få hdmi stödet och en mindre konsoll som de kanske hade löst blås/glitch/reset problemet med.

Inbyggda spel känns även rätt fult, det var ju så nintendoklonerna fungerade.

Jag tycker iden inte är dum, smidigare så än att behöva byta mellan 30 olika disketter. Men en DVD läsare borde ha följt med (kunde ju även använt den för film, men hade troligen trissat upp priset för mycket).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har min NES liggandes i flyttlasset just nu och denna lilla sötnos blir perfekt för att slänga in i husvagnen nästa sommar. Tills sommarn kommer den få bo vid lilla tvn haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Citat:

Luckan för kassetter är ett rent estetiskt grepp då spelen finns lagrade på ett internt minne.

För att vara riktigt retro borde de ha gjort det möjligt att öppna luckan och blåsa i den för att spelen ska ladda. Annars är det inte en riktig NES

Permalänk
Permalänk
Medlem

Som sagt, inte ett svårt val.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Most have 2016! nom nom!

Permalänk
Avstängd

fanns ju Nintendo Color TV-Game 15 många år innan NES...hade själv ett Nintendo Color TV-Game 15 i slutet av 70-talet

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrauzDragon:

Kommer definitivt köpa! Även den alltid kommer påminna mig om mitt livs största misstag, att sälja mitt 8-bitars för 80kr då jag inte förstod bättre som barn.

I feel you, gjorde samma med mitt nes, snes OCH n64 😭

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Nu medföljer ju de större titlarna som man oftast förknippar NES med, men de hade ju varit extra trevligt om det även gick att spela sina egna kassetter. Men ett givet köp hur som helst!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vilken trevlig nyhet, den där konsolen kommer bli ett givet köp

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6609212/nintendo-nes-classic-mini...

Nu skriver ju "Pris och leveransdatum är preliminära och kan komma att ändras" men jag hoppas verkligen inte att de hade tänkt ta ungefär sådär mycket för den. 1200 för en sån här gimmick är fan okristligt IMHO.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Blir givetvis ett köp, även om jag har ett NES, och flera av spelen i diverse versioner. Ett stort minus är dock att kontrollerna kopplas in med Wii-mote uttag ser det ut som.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Nu medföljer ju de större titlarna som man oftast förknippar NES med, men de hade ju varit extra trevligt om det även gick att spela sina egna kassetter. Men ett givet köp hur som helst!

Jo precis, de prickade ju in alla de där riktigt bra titlarna. Även jag hade gillat om det fanns en som tog kassetter, även om det hade varit en dyrare modell. Samt gamla tillbehören, speciellt orginalkontrollers. Retron och liknande finns förstås men halva tjusningen med denna är ju dels spelen och prissättningen men också att det är en officiell produkt.

Hoppas mjukvarubiten blir bra bara, tänker på skalning och sådant.

Skrivet av Masyve:

https://www.inet.se/produkt/6609212/nintendo-nes-classic-mini...

Nu skriver ju "Pris och leveransdatum är preliminära och kan komma att ändras" men jag hoppas verkligen inte att de hade tänkt ta ungefär sådär mycket för den. 1200 för en sån här gimmick är fan okristligt IMHO.

Jag tänkte först att det motiverades med att det är en extra kontroller som medföljer men det verkar ju vara den som följer med i det vanliga paketet. Får hoppas andra säljare har lägre priser.

Permalänk
Medlem

Blir perfekt födelsedagspresent till mig själv 😁

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Ett givet köp!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

I feel you, gjorde samma med mitt nes, snes OCH n64 😭

Skickades från m.sweclockers.com

Lite skönt att inte vara ensam, jag lider med dig! Sålde mitt 64 för 500:- så det var ju inte lika hemskt som 8-bitar, men jag har åtminstone kvar mitt snes och det är jag väldigt glad för. Har så mycket historia främst med A link to the past.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk

Är det alltså emulerade spel?
Känns som det med tanke på att det fungerar som VC.
Och att den inte kan köra Kassett är väldigt tråkigt, blev taggad när ja såg,
men är det som ja förstår det är det inte så lockande;(

Permalänk
Medlem

Första reaktion:

[BILD]
Nintendo presenterar NES i krympt format

Är det här ett försenat april skämt?

Sen:
Börjar läsa nyheten och det dröjer inte länge innan

Det här är ju rätt coolt...
Blir nog ett köp

Permalänk
Medlem

Givet köp!

Ser fram emot SNES Mini också!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Till och med jag som växte upp med C64 istället för NES blir sugen.

Jag hoppas de kör nån ARM / emulatorbaserad lösning som bara skalar upp bilden från original rom:ar så förhoppningsvis någon smart jäkel kommer på hur man kan hacka den och lägga in egna rom:ar

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt! Men jag önskar att det bakom luckan funnits en minneskortläsare där man kunde stoppa in (proprietära) minneskort med fler NES-spel.

Skrivet av ArtMan:

Upplösning? Ska det bara skalas upp till HD så lär det ju inte se så bra ut...Så antar de har gjort om spelen och anpassat till höga upplösningar. 4K är kanske för mycket att begära men 1080p är ett måste ju.

Klart det skalas. Spelen emuleras precis som de är, glöm att de lägger ner arbete på att skiten ska renderas i högre upplösning. Hade dessutom blivit ramaskri att spelen manipulerats.

Skrivet av Lembritt:

Är det 60Hz på denna?

Mycket bra fråga, undrar jag också. Kommer de köra europeiska versioner av spelen, men dess modifiering av upplösning och bildhastighet, eller amerikanska "originalen"?

Skrivet av andreas_dock:

Haha, jag fick dubbelkolla datumet så det inte var ett skämt eller så..

Fasen va roligt

Samma här, såg ut som ett aprilskämt XD

Skrivet av TrauzDragon:

Kommer definitivt köpa! Även den alltid kommer påminna mig om mitt livs största misstag, att sälja mitt 8-bitars för 80kr då jag inte förstod bättre som barn.

Skrivet av Jockew1989:

I feel you, gjorde samma med mitt nes, snes OCH n64 😭

Skickades från m.sweclockers.com

Count me in. Sålde en komplett Commodore 64 med lock, kassettbandspelare, diskettläsare och skrivare samt tjogvis med spel för blott 80 kronor De allra flesta spelen var visserligen piratkopior, men ändå.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

https://www.inet.se/produkt/6609212/nintendo-nes-classic-mini...

Nu skriver ju "Pris och leveransdatum är preliminära och kan komma att ändras" men jag hoppas verkligen inte att de hade tänkt ta ungefär sådär mycket för den. 1200 för en sån här gimmick är fan okristligt IMHO.

Det där är ju nästan dubbelt så mycket som den egentligen borde kosta, så priset kommer definitivt att ändras närmare release. Annars kan de nog inte räkna med att få särskilt många sålda Såg förresten att Webhallen hade samma höga preliminära pris.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@Gender Bender: Har Webhallen samma preliminära lär det inte vara helt draget ur arslet ändå. Nåja, vi hoppas. Ruskigt bra liten leksak.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Affärer brukar väl salta på lite med priset så att inga förbokar och får det billigare än det kommer kosta?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Alldeles för få spel.

Permalänk
Medlem

Blir lätt ett köp. Ser fram emot att spela ice climber med tjejen i vinter

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Skrivet av Masyve:

https://www.inet.se/produkt/6609212/nintendo-nes-classic-mini...

Nu skriver ju "Pris och leveransdatum är preliminära och kan komma att ändras" men jag hoppas verkligen inte att de hade tänkt ta ungefär sådär mycket för den. 1200 för en sån här gimmick är fan okristligt IMHO.

Inet skriver också på sin facebook att mellanskillnaden kommer betalas tillbaka när det riktiga priset är fastställt, till de som förköper. Så antar att dom tog i lite extra för att inte behöva kräva in pengar istället.

Edit: Menar såklart inte att de skulle kräva in pengar utan att köpare inte skulle få det för billigt. Ni förstod nog.

" OBS! Pris och leveransdatum är helt obekräftat. Kommer med största sannolikhet bli lite billigare men vi vet inte just nu helt enkelt. Vid eventuellt lägre pris så återbetalar vi självklart mellanskillnad för alla som förbeställt. "

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Jag behöver en NUC och en sån där låda!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så underbart med retro!
Älskade Nintendo men kommer aldrig glömma hur man satt med tops eller blåste sig blå för att få igång spelet. Bara att få njuta en stund innan det krascha :).

Kan lätt tänka mig att köpa en sån här, tror barnen skulle älska det, eller kanske bara önsketänk?