Sista chansen att gratis uppgradera till Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Destroy Windows Spying

"Du kan inte ladda ner hotfixar" !!
Är det värt det?

Jobbar du på CIA eller FBI eller är 007?
Är du en terrorist?
Är du en pedofil?
Har du något att dölja?
Är du en random datoranvändare?

"Huvudsaken är att Windows funkar"
Hur länge då?

Ligger du o tittar i kontakten med, och tror att nån tittat från andra sidan

Detta måste vara ett av de dummaste inläggen jag läst på länge, så bara för att man värnar för sin intregitet så är man alltså medlem i CIA, terrorist eller pedofil. Så alla 1000-tals artiklar om hur man stänger av microsofts spioneri och annat skit, samt alla youtube klipp om denna sak, är alla dessa personer alltså något utav dinna påståenden, du måste vara väldigt naiv. Varför skulle alla dessa människor ta up detta om det inte finns någon slags oro eller belägg kring denna fråga?

Du kan ta och kolla denna snubbe förklarar detta med microsoft spioneri, han har även jobbat på microsoft flera år och utvecklat flera verktyg för dom som fortfarande används flitigt, han borde ha mer insikt i det hela en oss vanliga, även han är rädd om sin integritet och det han jobbar med och utvecklar. Sen när man en gång stängt av detta så aktiveras det igen med vissa uppdateringar, så hur mycket data läcker ut under tiden du inte har stängt av all dess spioneri innan du kommer på att de har blivit aktiverat igen?

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=u1kGMCfb2xw

Här berättar han om när han jobbade på microsoft och hur han började med programering börjar vid ca 37 min: https://www.youtube.com/watch?v=A5Xv0p0dm8E

Skrivet av DasIch:

Windows 10 har ingen keylogger och har aldrig haft. Det sker inte heller någon övervakning.

Hur kan denna dynga fortfarande spridas?

Läs ovan för mer info, finns väldigt många som är oroade över just detta och verkar inte vara helt obefogat.

Skrivet av THB:

Microsoft insamlar lika mycket i Windows 7, där är det dock betydligt svårare att stänga av då det är dolt.
De har alltså gjort det betydligt enklare att stänga av dessa funktioner och de har hela tiden med Windows 10 varit öppna med att de insamlar viss information.

Du måste även aktivt välja att tillåta tex appar från MS Store att få ta del av informationen.

Så att tro att de inte har rent mjöl i påsen är väldigt paranoidt

Det går att stänga av ja, till viss del, men det du har stängt av, aktiveras igen med vissa uppdateringar, så hur mycket data läcker under tiden innan du har kommit på att de har aktiverats igen ? så du måste hela tiden hålla efter systemt, Verkar vara jävligt osmidigt i min mening.
Läs ovan för mer info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Din jämförelse kraschar på det enkla faktumet att det finns rigorösa vetenskapliga studier som stöder fördelarna med vaccinationer jämfört med nackdelarna med vaccinationer.

Det saknas rigorösa vetenskapliga studier på fördelarna vs nackdelarna med Win10, så då får man gå på "experttester" samt "användartester".
U
Empiri av Win10 som reklam i startmenyn och en drös telemetrier som inte riktigt offentliggörs hur det samlas in och/eller hur det används efteråt gör mig obekväm.

Men mest av allt är just det eviga tvingandet att uppgradera till Win10 som gör mig mest emot det. Varför inte bara fråga några gånger och sedan hålla käften om det efter man har sagt nej flertals gånger?

Stämmer det verkligen att de (MS) en gång gjorde så att "Nej, tack"-knappen faktiskt ledde till automatisk uppgradering till Win10? (om detta stämmer så är det huvudet på spiken av äckligt beteende från ett seriöst företag; hur många andra företag skulle komma undan med sådana funktioner i sina mjukvaror?)

Tror du verkligen de som är motståndare till vaccinationer bryr sig om vetenskapliga undersökningar om vaccinationers fördelar? De reagerar enbart känslomässigt precis som de som rabiat motsätter sig en uppgradering från ett MS OS till ett nyare MS OS. Jämförelsen kraschar inte alls den är i högsta grad relevant.

Nej, det har aldrig varit aktuellt att tacka nej till att en uppgradering av Win 10 hat påbörjat en uppgradering, däremot har Microsoft fulat sig genom att påbörja en nerladdning utan att fråga och att starta en uppgradering när man stängt popup-fönstret genom att trycka på det röda krysset. Dålig stil tycker jag.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Tror du verkligen de som är motståndare till vaccinationer bryr sig om vetenskapliga undersökningar om vaccinationers fördelar? De reagerar enbart känslomässigt precis som de som rabiat motsätter sig en uppgradering från ett MS OS till ett nyare MS OS. Jämförelsen kraschar inte alls den är i högsta grad relevant.

Nej, det har aldrig varit aktuellt att tacka nej till att en uppgradering av Win 10 hat påbörjat en uppgradering, däremot har Microsoft fulat sig genom att påbörja en nerladdning utan att fråga och att starta en uppgradering när man stängt popup-fönstret genom att trycka på det röda krysset. Dålig stil tycker jag.

Jag tycker man ska vara kritisk till all form av vaccination.
Bara för att staten uppmanar till något så skulle jag ta allt med en nypa salt.

Många vaccin har gjort gott men detta fullständiga förtroende till staten är skrämmande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Jag tycker man ska vara kritisk till all form av vaccination.
Bara för att staten uppmanar till något så skulle jag ta allt med en nypa salt.

Många vaccin har gjort gott men detta fullständiga förtroende till staten är skrämmande.

OK, nu är vi lååångt ifrån debatten om Win 10. Jag personligen tycker du är en riktig korkskalle (detta eftersom jag inte vill använda mer färgstarka ord i forumet) om du ifrågasätter vaccinationer. Har knappt ord för folk som är så otroligt anti-vetenskap att de lika gärna kunde leva på medeltiden.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

OK, nu är vi lååångt ifrån debatten om Win 10. Jag personligen tycker du är en riktig korkskalle (detta eftersom jag inte vill använda mer färgstarka ord i forumet) om du ifrågasätter vaccinationer. Har knappt ord för folk som är så otroligt anti-vetenskap att de lika gärna kunde leva på medeltiden.

Prova att säga detta till alla de som fick narkolepsi de måste leva med resten av livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Prova att säga detta till alla de som fick narkolepsi de måste leva med resten av livet.

En i min klass fick det efter den där fågelinfluensa vaccinet man kunde ta i skolan.

Permalänk
Medlem

Gör en image, uppgradera, läs in imagen igen om ni hatar det. Problem solved.

I övermorgon kommer folk sitta och vara sura för att de inte får uppgradera längre, fast de haft nästan ett år på sig. Det är bättre att ha båda alternativen om man nu är skeptisk. Microsoft bryr sig inte längre om Windows 7 och fixar bara det de absolut måste. Samma med drivrutinstillverkarna. Det kommer inte vara hållbart att sitta på länge till.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

@Rasmus117:

Ja, jag kallas hellre foliehatt och bakåtsträvare än lever med den diagnosen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Alla dina nära o kära lägger näsan i ditt liv med
Det är med folk
Man kan hata det, men du kommer never ever ifrån det.
Dom vill dig väl

Fast MS vill inte dig och mig väl

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en ren installation av W10 från USB och använde min 8.1 nyckel för att aktivera och gjorde en backup av aktiveringen med Microsoft Toolkit.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

En i min klass fick det efter den där fågelinfluensa vaccinet man kunde ta i skolan.

Nu är det kanske inte just det som åsyftas utan typ MMR-vaccin som har fungerat felfritt länge, men ändå tror folk att det finns kopplingar till t. ex autism, när problemet snarare är att föräldrar inte orkar uppfostra sina barn längre.

Pandemrix tog inte jag heller. Jag tyckte att vad fan liksom. Är ju fler som dör i helt vanliga förkylningar än fågelinfluensan, och dessutom känns det inte helt OK att bokstavligen injecera kvicksilver.

Så jag tror det är såhär... Man skall vara kritisk till det okännda, men undvika att ifrågasätta saker med god dokumenterad effekt bara för att det "känns" fel. Människan gör sig bäst som rationell varelse så att blanda in kännslor i beslut är generellt sett en dålig idé.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Jag har en Win 8.1 pro retail licens installerad på min burk nu, betyder det att om jag inte köper en ny dator och installerar OS senast imorgon så är jag tvungen att köra med 8.1 istället för 10 om jag bygger en ny dator i framtiden? :/

Ja. Som jag förstått det.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Forumet imorgon: Varför kan jag inte uppgradera gratis länge? Ville ha mer tid på mig!

Njae, jag klarar mig utan Cortana i mitt liv. Tack ändå hörru

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Men windows 10 uppgradering kopplar ju sig emot hårdvaran och gör en retail licens till en OEM licens eller har jag fel ? Kan man uppgradera på nuvarande dator och installera om senare på en ny dator?

Enligt MS är en uppgraderat Retail en Retail. Men du måste så klart avinstallera den gamla.

Visa signatur

GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Gratis krokodill sista chansen

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Är det någon här som vet vad som händer med alla symboliska länkar när man uppgraderar från Windows 7 till 10?

Ne. Men de ska ju ligga i NTFS eller hur? SÅ de borde inte bli ändrade. Om nu inte filsystemet uppdateras.

Edit:
Har inte kollat w8.1 till w10 men för mig mellan w7 och w8 så tvingades ingen updatering av ntfs igenom på minna diskar.

Nu har jag gått ifrån det då jag inte behöver använda det i dagens läge. (vi pratar mklink eller hur?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Men windows 10 uppgradering kopplar ju sig emot hårdvaran och gör en retail licens till en OEM licens eller har jag fel ? Kan man uppgradera på nuvarande dator och installera om senare på en ny dator?

Ja, du kan installera Windows 10 på en ny dator vid ett senare tillfälle om du uppgraderar en retail-licens. Läs Windows 10 EULA, specifikt punkt 4b:

Citat:

If you acquired the software as stand-alone software (and also if you upgraded from software you acquired as stand-alone software), you may transfer the software to another device that belongs to you. You may also transfer the software to a device owned by someone else if (i) you are the first licensed user of the software and (ii) the new user agrees to the terms of this agreement. You may use the backup copy we allow you to make or the media that the software came on to transfer the software. Every time you transfer the software to a new device, you must remove the software from the prior device. You may not transfer the software to share licenses between devices.

Däremot är det ingen som med säkerhet vet hur det kommer fungera rent praktiskt, om det går att använda den gamla produktnyckeln direkt eller om man måste kontakta supporten för att aktivera den nya installationen.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Det är synd till alla dom som upplever bara negativt kring Windows 10. Ända sedan ja snart 365 dagar sen jag uppgraderade har det inte hänt någonting alls fel för mig med W10.

Jag tycker spelen som vid 8.1 fick högre FPS i min, snitt och max i många faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Visst, vi kan låtsas att vaccinet aldrig hade uppfunnits, fan vad trevligt vi hade haft det idag! För sjutton, man måste avväga risker mot fördelar och ibland blir riskerna större än man kalkylerat med och då kan tråkiga saker inträffa. Det är ingen ursäkt för att sluta försöka genomföra framsteg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Paddanx: Din Windows 10 aktivering är bunden till 7/8 aktiveringen och nyckeln, det finns en länk även fast Windows 10 nyckeln är generisk, du kan enbart ha en installation aktiv åt gången. Dvs din Windows 7 aktivering kommer att bli invaliderad om du kör Windows 10 installen online samtidigt, eller tvärtom.

Windows 7 nyckeln förblir en Windows 7 nyckel och är alltid giltig för Windows 7, men du kan inte använda den samtidigt som en Windows 10 uppgradering baserad på den dvs.

Du, jag vet inte om du har rätt. Jag har inte testat på ett antal månader nu. Men jag hade dualboot på min W7 och min w10 uppgraderade och då jag botade in på min w7 på samma dator så var inte den licensen oaktiverad.
Samma MB fortfarande. Så tror det var det det gick på. Annan hårdvara var densamma också. Men olika boot via ms egna bootmanager.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Visst, vi kan låtsas att vaccinet aldrig hade uppfunnits, fan vad trevligt vi hade haft det idag! För sjutton, man måste avväga risker mot fördelar och ibland blir riskerna större än man kalkylerat med och då kan tråkiga saker inträffa. Det är ingen ursäkt för att sluta försöka genomföra framsteg.

1. Jag och många med mig klassar inte W10 som ett framsteg, snarare bakåtsteg.

2. Folk tänker inte kritiskt och har is i magen för att avvakta biverkningar/buggar. Majoriteten avsätter inte ens en minut åt att efterforska och utvärdera innan de handlar.

3. Folk litar för mycket på staten (vaccinationer) och Storföretag (Microsoft och Windows).

Vaccinationer är såklart ett framsteg för mänskligheten i stort, men det ursäktar inte att man inte ska tänka sig för innan man injicerar det staten propagerar hårt för. Ju hårdare något pushas för, desto mer misstänksam måste man vara.

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Lita du på pappa staten så håller jag en en betydligt längre nivå på den fronten.

Jag "dissade" inte alla vaccin, jag anser att man bör hålla en hälsosam relation till staten.

Skrivet av Bascule666:

I det här fallet visste man inte ens om "biverkningarna".
Vaccinet puchades ut för snabbt och alla uppmanades att vaccinera sig.
Jag lider med dessa mäniskor som fick sina liv förstörda, speciellt med tanke på hur staten i efterhand tog tag i saken.

EDIT; Amalgam, neurosedyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Din jämförelse kraschar på det enkla faktumet att det finns rigorösa vetenskapliga studier som stöder fördelarna med vaccinationer jämfört med nackdelarna med vaccinationer.

Det saknas rigorösa vetenskapliga studier på fördelarna vs nackdelarna med Win10, så då får man gå på "experttester" samt "användartester".

Empiri av Win10 som reklam i startmenyn och en drös telemetrier som inte riktigt offentliggörs hur det samlas in och/eller hur det används efteråt gör mig obekväm.

Men mest av allt är just det eviga tvingandet att uppgradera till Win10 som gör mig mest emot det. Varför inte bara fråga några gånger och sedan hålla käften om det efter man har sagt nej flertals gånger?

Stämmer det verkligen att de (MS) en gång gjorde så att "Nej, tack"-knappen faktiskt ledde till automatisk uppgradering till Win10? (om detta stämmer så är det huvudet på spiken av äckligt beteende från ett seriöst företag; hur många andra företag skulle komma undan med sådana funktioner i sina mjukvaror?)

Off:

Det var att väja att inte svara på frågan. X uppe i höger som gjorde att det redan schemalagda fortsatte. Det finns däremot statistik på att innan windows 10 , 7 , nt4, nt 3. dos. Desutom saknas det Regorösa studer på att dettta resonemang är ett resonemang och inte ett olågist ogrundat antagande, baserat på slutsatser som dras från grunder som inte kan bevisas är baserade på allt och allas medvetanden samtidigt då det skulle kunna ge en baseline, men bara under det ögonblicket.

Ot:
Jag gillade XP sp2 och 3, de första jag var villiga att betala för. (dos 6,22 iofs men då var det inte jag som betalade) Sen gillade jag 8.1 men inte 8.0. Jag gillar hur 10 har utvecklats sig. Även om i vissa fall min gamla 8.1 fungerade bättre eller fär den delen 11xxxxx. Kör nu 14393. Funkar ok. Kan bara rekomendera. MEN, jag har fler diskar och fler liceser att använda så jag kan installerar om eller bara starta om. Men jag gillar w10. Men kör inte vanlij. Man kan använda gpedit till en heldel som anars bara går att stänga av/slåpå från en domän. MMC GPEDIT.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

1. Jag och många med mig klassar inte W10 som ett framsteg, snarare bakåtsteg.

2. Folk tänker inte kritiskt och har is i magen för att avvakta biverkningar/buggar. Majoriteten avsätter inte ens en minut åt att efterforska och utvärdera innan de handlar.

3. Folk litar för mycket på staten (vaccinationer) och Storföretag (Microsoft och Windows).

Vaccinationer är såklart ett framsteg för mänskligheten i stort, men det ursäktar inte att man inte ska tänka sig för innan man injicerar det staten propagerar hårt för. Ju hårdare något pushas för, desto mer misstänksam måste man vara.

Alltid smart att ta till sig fakta innan man gör något alls. Att vara misstänksam till allt ger knappast något. Har man inte kunskapen och är insatt i ämnet ifråga blir det nästan alltid pannkaka av det hela. Att staten skulle ha en agenda som döljs från invånarna är ett exempel på en sådan paranoia. Förresten, har du hört att det finns aliens rymdskepp gömda i Area 51.

Skrivet av maverickgoose:

Lita du på pappa staten så håller jag en en betydligt längre nivå på den fronten.

Jag "dissade" inte alla vaccin, jag anser att man bör hålla en hälsosam relation till staten.

I det här fallet visste man inte ens om "biverkningarna".
Vaccinet puchades ut för snabbt och alla uppmanades att vaccinera sig.
Jag lider med dessa mäniskor som fick sina liv förstörda, speciellt med tanke på hur staten i efterhand tog tag i saken.

Biverkningar kan man aldrig utesluta. Suger dock hårt att det drabbade så många. Ingen teknik är ofelbar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Man kan använda gpedit till en heldel som anars bara går att stänga av/slåpå från en domän. MMC GPEDIT.

Fast i Anniversary Update som kommer om några dagar så ändrar Microsoft en hel del group policy-inställningar (i princip de som är mest populära bland Pro-användare) till att enbart fungerar i Enterprise-versionen av Windows.

http://www.ghacks.net/2016/07/28/microsoft-removes-policies-w...

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Windows 10...

Det kändes som om jag var tvungen att uppgradera.

Inga större bedrövligheter.

Det värsta är att behöva köra immunize i spybot anti-beacon efter varenda boot.

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Alltid smart att ta till sig fakta innan man gör något alls. Att vara misstänksam till allt ger knappast något. Har man inte kunskapen och är insatt i ämnet ifråga blir det nästan alltid pannkaka av det hela. Att staten skulle ha en agenda som döljs från invånarna är ett exempel på en sådan paranoia. Förresten, har du hört att det finns aliens rymdskepp gömda i Area 51.

Vad besitter du för kunskap för att avgöra denna fråga?

Skrivet av Bascule666:

Biverkningar kan man aldrig utesluta. Suger dock hårt att det drabbade så många. Ingen teknik är ofelbar.

Det finns mer och mindre ofelbar teknik. Neurosedyn är ett jättebra exempel. Major fuckup, inte tillräckligt testat medel.
Amalgamets biverkningar ville man inte riktigt prata upp, sköt upp problemet.
Pandemrix, samma sak där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Motståndet mot Windows 10 börjar mer och mer likna motståndet mot vaccinationer. Folk har en "känsla" av att Win10 är av ondo men kan inte riktigt förklara vad som är problemet.

Alla argument man vanligtvis hör (övervakning, fult, kass drivrutiner, mina gamla program kommer inte att funka, fuck M$, mm.) är baserade på tyckande istället för fakta.

Vill ni inte ha Wimdows 10 gratis? Varför inte fortsätta med ett sju år gammalt OS från samma företag. Det måste ju vara helt överlägset!

Skrivet av AplAy:

Har personligen vaccinationerat mig (inte mot svin eller fågelinfluensan).

Tog inte svin vaccination just för osäkerheten runt detta i början var stor, var ett vaccin som skulle ut snabbt. Titta vad som hände, över 300 personer har förstörda liv och många får än idag kämpa för att få ersättning än (var en artikel om det för några månader sen). Vissa kan inte jobba länge, det jag tycker mest pinsamt är att dom inte hade något vaccin kvar av första batchen (för att ha möjligheten att få veta orsaken).

Varför ska man låta folket betatesta nytt vaccin? Detta kommer i långa loppet stå staten dyrt och vi invånare kommer få betala, till dessa som inte kan jobba längre på grund av detta (vissa kan till och med behöva assistent).

Vet att det var vissa som dog av svininfluensa, men personligen hade jag inte vilja behöva hjälp att klara vardagen samt behöva leva på bidrag (det är inget liv, utan annan typ av fängelse). Tja vilket som är värst får var och en avgöra.

Men det är totalt annorlunda emot Win 10, som inte förstör liv (inte än i alla fall ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hur funkar de för de som sitter med en piratad version av Windows? Är det bara och krypa till korset och betala eller är MS nöjda bara de orkar fånga in och låsa fast dem i Win10 så även de får uppgraderingen gratis?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?