Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Är väl bara be att få hämta varan på plats?

Ja, det vore grymt om någon betalade och köpte på plats!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vill knacka dörr med mig på deras adress? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3PaZe:

Någon som vill knacka dörr med mig på deras adress? ^^

Dold kamera?

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Dold kamera?

Helt klart! Bor i Lund så om någon är på så smäller det!

Permalänk
Medlem

Börjar tvivla, kan det vara så att dem är ärliga, med noll kunskaper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3PaZe:

Börjar tvivla, kan det vara så att dem är ärliga med bara har noll kunskaper?

Oklart, om det skulle vara "dyrare" priser så skulle jag kunna tänka mig det, men då vi pratar om billigare på det mesta så måste de få varorna från någonstans.

Språket ger mig en mix mellan google translate och dålig svenska. Så känns som det trivs från utlandet, med möjlighets stöldgods om det är "ärliga med noll kunskaper"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Oklart, om det skulle vara "dyrare" priser så skulle jag kunna tänka mig det, men då vi pratar om billigare på det mesta så måste de få varorna från någonstans.

Språket ger mig en mix mellan google translate och dålig svenska. Så känns som det trivs från utlandet, med möjlighets stöldgods om det är "ärliga med noll kunskaper"

Endå har han ju lyckats få upp en Firma i Sverige. Värt att aldrig kunna komma till Sverige igen för några hundralappar? Kan inte tänka mig att dem får mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Ja, det vore grymt om någon betalade och köpte på plats!

Skickades från m.sweclockers.com

har försökt hämta på plats får bara detta till svar

Hallå där, vi har fruktansvärt mycket att göra, ny sida är på gång och den måste vi jobba på, lagret finns på annan ort så jag rekommenderar dig att lägga en order direkt på utvald produkt som du önskar bäst, dom skickar bara ut produkter än så länge till personer som beställer på sidan. det är vad dom är ansvariga för, ha en fin dag, många hälsningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxxD:

har försökt hämta på plats får bara detta till svar

Hallå där, vi har fruktansvärt mycket att göra, ny sida är på gång och den måste vi jobba på, lagret finns på annan ort så jag rekommenderar dig att lägga en order direkt på utvald produkt som du önskar bäst, dom skickar bara ut produkter än så länge till personer som beställer på sidan. det är vad dom är ansvariga för, ha en fin dag, många hälsningar

"Öppetider
Alla dagar 08.00-22.00" var inte värt så mycket då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

De svenska språket tycks de inte behärska iallafall. Jag hoppas ingen person går på detta och beställer något. Men skulle nästan vara sugen på att testa med kågon billig pryl och se vad som händer.
Problemet är ju bara att allt är så ruskigt billigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rasse12345:

"Vi är inte några kriminella vi är hederliga små företagare som försöker sköta en verksamhet, utan några som helst konstigheter vi har inte gjort något mer än gått den hederliga vägen, vi har häller och tänker häller aldrig göra något kriminellt överhuvudtaget, det har ni vårt ord på så bara beställ på ni, vi kommer häller inte lämna landet för den del häller då skulle vi förlora kunder och verksamheten läggas ner och varför skulle vi göra det, vi har ett jobb att sköta."

Från 300games Facebooksida https://www.facebook.com/www.300games.se/

Man får ha en underlig design på en hemsida men ska man ha en butik/företag så finns det vissa formella krav som ska uppfyllas och man bör ju ha koll på dem som handlare innan man öppnar sin butik för annars kan det gå fel.
Är man seriös med företagandet ska man kanske stänga ner sidan och rensa upp och se till att uppfylla lagkrav. När man lärt sig läxan kan man öppna sin butik igen.

Det är ingen bra början på företagandet att vara "billigast på allt" och att ha en otroligt tvivelaktig betalningsmetod och bryta mot lagar och regler för då kan man lätt framstå som en oseriös handlare som använder lockpriser för att lura av kunderna pengar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Man borde kanske anmäla sidan till Visa, Mastercard och Amex då de använder deras logotyper utan att vara ansluta till dem, som i fallet med Trygg E-handel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nvidia Titan X PASCAL verkar dom sälja, har det ens lanserats?

https://300games.se/index.ehtml/products/nvidia-titan-x-pasca...

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk

Känns som det kan bli intressant om man får tag på skaparna av sidan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Nvidia Titan X PASCAL verkar dom sälja, har det ens lanserats?

https://300games.se/index.ehtml/products/nvidia-titan-x-pasca...

Ja, men de går bara att köpa av nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Nvidia Titan X PASCAL verkar dom sälja, har det ens lanserats?

https://300games.se/index.ehtml/products/nvidia-titan-x-pasca...

Verkligen extra ordinärt fantastiskt eftersom det ENDAST säljs genom nVidias egen webbsida.

Permalänk
Medlem

Hoppas detta blir den nya computerstocklots.com http://www.sweclockers.com/forum/trad/1296810-ar-computerstoc...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Nvidia Titan X PASCAL verkar dom sälja, har det ens lanserats?

https://300games.se/index.ehtml/products/nvidia-titan-x-pasca...

Lådan på bilden säger Geforce GTX Titan X. GTX skippade nvidia i denna versionen?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av Kare:

Lådan på bilden säger Geforce GTX Titan X. GTX skippade nvidia i denna versionen?

Bilderna är helt klart på föregående titan då det nya har samma eller iaf liknande design som gtx 1080...

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Jahaja, de hade alltså fått in loggan av "misstag" på sin sida ungefär lika illa som allt annat på sidan, de har ju även loggor från kortföretag men vill att man betalar genom att överföra pengar till nått bankkonto och att maila betalningsuppgifterna ?

De känns ännu mer som ett blufföretag och skulle de inte vara det så är de så otroligt oseriösa och okunniga i vilket fall att de hursomhelst bör undvikas.

Alla "företag" som bara har förskottsbetalning utan något som helst e-trygghandel eller andra betalningsalternativ ska man vara försiktiga med.

Skrivet av headphone.ninja:

facebook-sidan är ju komisk, haha.
Hej undrar om ni har Palit GeForce GTX 1070 GameRock Premium på lager. Jag och några kompisar tänkte köpa men vi måste ha dem senast fredag. 4st kort i så fall.
"300Games: Tjena Peter Karlsson vi ska se vad vi kan göra men inte lova något jag lovar dig om du beställer dom i dag har du dom med säkerhet nästa vecka i promise."
(inget svar, så en timma senare när han inser att han gå miss om massa fina pengar:)
"300Games: Ok tack vi kör på det om du beställer 4st har du dom med säkerhet på fredag, jag lovar dig detta, ser att vi precis har fått in dom i lager, ska ni Lana på fredag?"

Ser att vi precis har fått in dem i lager, good one. Jävla fart i lagret som fyller på stock inom en timma, haha.

"Jag kan inte lova dig att du kan beställa men jag kan lova dig att du kan beställa detta kort och ha det nästa vecka"

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Alla "företag" som bara har förskottsbetalning utan något som helst e-trygghandel eller andra betalningsalternativ ska man vara försiktiga med.

"Jag kan inte lova dig att du kan beställa men jag kan lova dig att du kan beställa detta kort och ha det nästa vecka"
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/173/576/Wat8.jpg?1315930535

Vet inte om man ska skratta eller bli förbannad ..

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silcan:

Är väl bara be att få hämta varan på plats?

Inte möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samlooh:

Vet inte om man ska skratta eller bli förbannad ..

Skratta. Det gör ju jag iallafall.. Skratta och hoppas att ingen stackars sate faller för detta.

Tåls att nämnas att personerna i fråga inte är registrerade på Ministervägen 93. Luktar målvakt lång väg.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3PaZe:

Endå har han ju lyckats få upp en Firma i Sverige. Värt att aldrig kunna komma till Sverige igen för några hundralappar? Kan inte tänka mig att dem får mer.

Enskild Näringsidkare, känt som enskild firma.

Kräver inget startkapital, ska vara över 18 år (men 16 går om föräldrarna är t ex förmyndare) och bolagsverket skriver själv på sin hemsida "Enkelt att starta."

Så att de har en firma är väl inte allt för konstigt, behöver väl inte vara dem ens

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jfqvist:

Jo men tjena.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som kan göra en hyfsad hemsida åt stackaren?

Acceptera givetvis enbart betalning innan leverans

Permalänk
Avstängd

Hur blir man VD på en enskild firma?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

"Vi är inte några kriminella vi är hederliga små företagare som försöker sköta en verksamhet, utan några som helst konstigheter vi har inte gjort något mer än gått den hederliga vägen, vi har häller och tänker häller aldrig göra något kriminellt överhuvudtaget, det har ni vårt ord på så bara beställ på ni, vi kommer häller inte lämna landet för den del häller då skulle vi förlora kunder och verksamheten läggas ner och varför skulle vi göra det, vi har ett jobb att sköta."

Från 300games Facebooksida https://www.facebook.com/www.300games.se/

Sådana här uttalanden är inte helt ovanliga i liknande situationer, och jag tycker nästan de är de största varningsklockorna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jfqvist:

Hur blir man VD på en enskild firma?

Skickades från m.sweclockers.com

Man startar en firma och ger sig själv titeln VD? Tekniskt sett så kan man vara "Lead designer", "VD" och "Director" på samma gång. The sky is the limit!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds