Installera Samsung SSD M.2, hjälp?

Permalänk
Medlem

Installera Samsung SSD M.2, hjälp?

Tjena jag har nyss byggt ihop min nya dator, jag köpte en samsung ssd m.2 som jag pluggade in lätt och enkelt, men nu när jag startar datorn så kan jag ej hitta den i biosen, det är den enda hårddisk jag har installerad just nu då jag tänkte installera windows på denna SSD. Men kan fortfarande inte hitta den i biosen, ska försöka flasha senaste bios versionen men fungerar inte det så har jag inte en aning!

Använder mig utav moderkortet: MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION

uppskattar hjälp något enormt!

Permalänk
Medlem

Du tycker inte det är relevant vilken SSD det handlar om?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Troligtvis har moderkortet bara stöd för m.2 nVME diskar, dvs den dyra sorten, och du har troligtvis då en sata ssd på m.2 port. Vilket inte fungerar till det moderkortet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meega:

Troligtvis har moderkortet bara stöd för m.2 nVME diskar, dvs den dyra sorten, och du har troligtvis då en sata ssd på m.2 port. Vilket inte fungerar till det moderkortet.

Moderkortet stödjer både NVMe och SATA M.2 diskar. Jag tror TS behöver välja i BIOS vilken typ av disk han har.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

@Evronius: Problemet är löst, uppdaterade bios och boom där vart den. Tackar för svaren

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd flyttad till en bättre plats.
Tänk på att lägga inläggen i "rätt" forumdel innan ni postar
Tack!

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)