Permalänk
Avstängd

Han har polisanmält mig för "intrång av näringsområde och dessutom till förföljelse idiot"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Han har polisanmält mig för "intrång av näringsområde och dessutom till förföljelse idiot"

Skojar du eller?
Är han helt blåst eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Skrivet av Maho:

Skojar du eller?
Är han helt blåst eller?

Haha ja vad ska man säga...
Såg nu att alla produkter var bortplockade från hemsidan också.

Permalänk
Medlem

@Jfqvist:

Men herregud.

Känns dock tveksamt att han verkligen gjort det, har du fått det bekräftat på något sätt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tantom:

@Jfqvist:

Men herregud.

Känns dock tveksamt att han verkligen gjort det, har du fått det bekräftat på något sätt?

Nä naturligtvis har han inte det. Han vill knappast ha med Polisen att göra.

Permalänk
Medlem

@Jfqvist:

Nä mest troligt vill han inte det, men ibland undrar jag om han ens inser vad han håller på med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Tur att vi har batman på våran sida, han är som bra på att luska ut saker som dessa.

Haha! Ser jag signalen rycker jag ut

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Kanske är det någon som mår psykiskt dåligt? Antingen det eller någon pundare som ska starta webbshop så fort denne får i sig lite tjack?

Verkar ju inte helt som friskt beteende det här.

Att han beefar med SweClockers är hysteriskt roligt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Han borde döpa om företaget till 300försök.

Permalänk
Medlem

Han har iallafall skaffat F-skatt nu när man söker på org nr http://www.allabolag.se/831011KJJC/BYNKE_KARL-JOHAN_MAGNUS

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Nä naturligtvis har han inte det. Han vill knappast ha med Polisen att göra.

Du har rätt många som står bakom dig på sweclockers!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Bra att han själv inser att han är en idiot i alla fall eftersom du tydligen förföljer honom.

Permalänk
Medlem

det faktum att han har registerat ett bolag, har f-skatt sedel och verkligen försöker få sidan upp igen börjar få mig att tro att han faktiskt är ute efter att göra en webshop.

synd att han saknar så enormt mycket kunskaper för det

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christley:

det faktum att han har registerat ett bolag, har f-skatt sedel och verkligen försöker få sidan upp igen börjar få mig att tro att han faktiskt är ute efter att göra en webshop.

Skojar du? Att registrera en enskild firma och skaffa f-skatt är inte särskilt avancerat. Det "jobbet" har han räknat med att tjäna in sen så att säga.. och då menar inte jag på ärligt vis.

Permalänk
Medlem

Prisjakt har lagt till en liten notis.

"Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

 Ej verksam

 Konsumentinformation

2016-08-03: Prisjakt vill uppmärksamma alla besökare/användare att butiken 300games.se saknar köpvillkor. Vid frågor/oklarheter kontakta butiken innan ni genomför en order"

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=28178

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Okej! Vad var deras svar att du inte fått varan?

"Vi ska fixa det så snabbt som möjligt".. Sa de för ett halvår sedan. Betalade inte i förskott iof så det gjorde ingen skillnad för mig i slutändan men jag håller mig borta från Proshop så länge jag bara kan.

Skrivet av Christley:

har också haft problem med proshop.
köpte en mikro därifrån, dom hade uppgett ett mått, jag köper den för den passar perfekt där jag ska ha den. får hem den efter 2 veckor och när jag packar upp den får jag inte in den i mitt skåp. dom hade skrivit fel mått på mikron (handlar om flera cm för kort mått uppgett på hemsidan), kontaktar därför dom och säger att jag vill annulera köpet och returnera produkten plus att dom ska uppdatera med korrekta mått. dom svarar mig inte på 5 dagar, ringer in till dom och tjejen i telefonen hänvisar mig att hålla mig till mailet för mitt ärende håller på att behandlas. 2 dagar senare står jag fortfarande utan svar, jag mailar dom igen. 3 dagar senare har jag fortfarande inte fått något svar. ringer upp dom, och killen i telefonen säger att han ska kolla vad som händer och återkomma. han återkommer inte. därefter blir jag sjuk och kan inte ta tag i detta. 15 dagar efter jag fått produkten får jag ett mail som säger att returen inte accepteras eftersom det gått över 14 dagar för öppet köp och att jag borde haft koll på måtten innan jag köpte den.

Tyvärr ett ganska klassiskt fall där oseriösa företag drar ut på det för att man inte ska kunna göra återköp. Detta tillvägagångssätt är dessutom väldigt populärt hos abonnemangtjänster.

Skrivet av RVX:

Ger mig fan på att personen/na bakom sidan snart är uppe med en ny sajt, var så säkra.
Så håll ögonen öppna efter nya misstänksamma butiker som kommer dyka upp vilken dag som helst här nu.
Hoppas han nu bara inte fejkar det hela i tron om att vi ska lämna honom och hans kära sida ifred för att sen när all storm lagt sig börja scamma folk.
Nej, nånting säger mig att den här sagan inte är slut.

Skulle inte förvåna mig. Minns ni kameraexperten? ClickOK?

Dessutom är det inte lite lägligt att han annonserar att han drar sig tillbaka så fort folk skriver här inne att de ska besöka "lagret" alt. "butiken"?

Skrivet av Elghinnarisa:

Tydligen lever den igen...

http://i.imgur.com/fT4ln0Z.png

Så tydligen måste han ta bild på produkterna igen. Vilket han så klart gjorde sist. På sina egna produkter i lagret som jag antar att han bara raderade från datorn?

Tog då inte länge..

Skrivet av Jfqvist:

Wait.. What? Intrång på näringsområde och förföljelse? Verkar som det inte är bara skatteregler som han inte behärskar utan han verkar inte heller behärska det svenska lagsystemet.

Skrivet av SUMITOMO:

Han borde döpa om företaget till 300försök.

Finn300fel*

Skrivet av Christley:

Hade ju ClickOK också. Se hur det gick? Att ansöka om f-skatt sedel är så trivialt enkelt att det inte är sant. Samma med att registrera ett bolag. Det är en ansökan bort.

Skrivet av Cr0wl3y:

Prisjakt har lagt till en liten notis.

"Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

 Ej verksam

 Konsumentinformation

2016-08-03: Prisjakt vill uppmärksamma alla besökare/användare att butiken 300games.se saknar köpvillkor. Vid frågor/oklarheter kontakta butiken innan ni genomför en order"

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=28178

"Prisjakt har uppmärksammat"... Exakt. Efter 200 mail från Sweclockersanvändare.. Borde inte Prisjakt ha detta kontrollerat FÖRE DE LÄGGER UPP BUTIKEN PÅ DERAS HEMSIDA?!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Skulle inte förvåna mig. Minns ni kameraexperten? ClickOK?

Dessutom är det inte lite lägligt att han annonserar att han drar sig tillbaka så fort folk skriver här inne att de ska besöka "lagret" alt. "butiken"?

Tog då inte länge..

Är precis detta som oroar mig. Såna här typer lägger oftast inte av i första taget.
Nej nej, denna saga kommer fortsätta. Tro mig, och dtt det värsta är att han kommer säkert få tag i några offer till slut.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Skojar du? Att registrera en enskild firma och skaffa f-skatt är inte särskilt avancerat. Det "jobbet" har han räknat med att tjäna in sen så att säga.. och då menar inte jag på ärligt vis.

Skrivet av Tumnus:

Hade ju ClickOK också. Se hur det gick? Att ansöka om f-skatt sedel är så trivialt enkelt att det inte är sant. Samma med att registrera ett bolag. Det är en ansökan bort.

trodde de låg någon säkerhet i att företag får f-skattsedel, tydligen inte. och nej, minns inte riktigt clickOK, minns att de snackades om men inte varför

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Christley:

trodde de låg någon säkerhet i att företag får f-skattsedel, tydligen inte. och nej, minns inte riktigt clickOK, minns att de snackades om men inte varför

finns inget som visar att det är seriöst när ett företag har F-skatt.
F-skatt kan vem som helst ansöka om och anser skatteverket att du har "vinstsyfte" med ditt "bolag" och det inte finns något hinder (tror det är problem om du har betalningsanmärkningar) elleer att du har förbud mot att driva bolag, så får du fskatt.

Visa signatur

[ASUS X99-DELUXE] - [i7 5960X] - [48 GB Corsair Dominator Platinum] - [ASUS ROG 780TI] - [ Kingston HyperX Predator 480GB PCI-E ] - [ 12TB 4x3TB WD RED SERIES ] - [Some SSD ~1TB] - [ASUS ROG PG278Q] - [Corsair AX1200i] - [Corsair Hydro Series H115i]

Permalänk
Medlem

Grattis sweclockers, 300games har stängt ner sidan

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Jag kommer då in på sidan så verkar inte som den är stängd?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

@wzaa:
konstigt... när jag testade stod det att den inte var tillgänglig och massa annat dravel

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

@wzaa:
konstigt... när jag testade stod det att den inte var tillgänglig och massa annat dravel

Jo det stod så för mig med förut idag när jag testade, vet inte riktigt vad som händer med denna sida haha

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Skrivet av moonblase:

@wzaa:

Att komma in på den går, men de har iallafall tagit bort alla varor de "sålde"...

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

"Hej!

Tack för din rapport.
Vi beslutade att ta bort butiken från Prisjakt.

Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig,

Ha en fin dag!
--
Vänliga hälsningar / Best regards
Support

Prisjakt Sverige AB / PriceSpy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

För att inom ramen några dagar öppnas igen under en ny adress i hopp om att blåsa folk. Tro mig, den här dåren kommer tillbaka. Var så säker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad var felet med clickok? Jag beställde lite små prylar från dom och fick säkert 3 ordrar levererade.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christley:

ClickOK hamnade på tapeten för två orsaker. Ena var för att varor inte levererades och pengar var väääldigt sega att återvända till folks konton. Den andra saken som till sist fick ClickOK att försvinna ett bra tag var när de gjorde ett fel i sin databas. Detta var ett prisfel och lät folk beställa hårddiskar för tusentalskronor för enbart ett par hundra. Innan ClickOK fick reda på detta så hade varor skickats ut och upphämtats av kunden. Det började med att ClickOK sände ut email som bad folk att sända tillbaka hårddiskarna men när folk vägrade (vilket de har rätt till) så började ClickOK bli mer och mer hotande. De hotade att dra folk inför rätta. De var även in på Sweclockers och hotade personer här samtidigt som de påstod att de var seriösa. Vill minnas att de tom. försökte dra folk inför rätta. Men de förlorade stort.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1200181-clickok-se-stam...

Skrivet av moonblase:

De har en separat facebookgrupp som länkats tidigare i denna grupp. Den är fortfarande aktiv och sidan är fortfarande uppe. Bara luktar lurendrejeri över det hela.

Skrivet av Hymer:

Vad var felet med clickok? Jag beställde lite små prylar från dom och fick säkert 3 ordrar levererade.

Läs länken ovan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

@Tumnus: @RVX: @gustavwester:

Försökte gå in på den tidigare idag, och då blev det felmeddelande, minns inte exakt vad som stod men även en annan person fick meddelandet. Men det var att servern inte gick att nå. Inte den vanliga felmeddelandesidan, utan en vit sida med text i vänstra hörnet, som en HTML sida enbart med text.
Tror det stod något om att one.com hade stängt ner den

Skrivet av wzaa:

Jo det stod så för mig med förut idag när jag testade, vet inte riktigt vad som händer med denna sida haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Tumnus: jag köpte ramminne för skit och inget där 😊

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |