Permalänk
Medlem

Vad ska jag lägga pengarna på?

Hej alla!

Nu är det dags för en uppgradering av min burk.
Jag har två alternativ som jag ser det.
Alt 1. Uppgradera MBO, CPU, RAM och ett exempelvis GTX 1070
Detta ger att jag kan gå på ett större moderkort så att jag i framtiden kan köra med 2 grafikkort.

Alt 2. Lägga alla pengarna på ett rejält grafikkort, ev Titan X, så att jag klarar höstens spel och uppgradera resten senare.

Mina specs idag.
CPU: i5 3570K
MBO: Gigabyte G1.sniper M3, mATX
Chipset: Z77
RAM: 4x4Gb Corsair CML8GX3M2A1600C9
Grafikkort: GTX 670
PSU: 630W
Lagring: SSD 250 + 120 GB

Tänker spela, mest fps, och vill pröva på VR när det kommer fler spel och program.

Tar gärna emot tips och förslag.

/Erannon

Permalänk
Medlem

Jag hade uppgraderat grafikkortet.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Håller med ovan, eventuellt även leta på en begagnad 3770k. Överklocka processorn är givet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Håller med ovan, eventuellt även leta på en begagnad 3770k. Överklocka processorn är givet.

Har redan överklockat, kör på 4,2 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erannon:

Du kan troligtvis få ut mer än så, men att gå från IB till Skylake i spel är inte värt pengarna i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erannon:

Då hade jag absolut uppgraderat GPU och tagit det andra senare.

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Du kan troligtvis få ut mer än så, men att gå från IB till Skylake i spel är inte värt pengarna i mina ögon.

Skrivet av Gyhlen:

Då hade jag absolut uppgraderat GPU och tagit det andra senare.

Tack för era svar.
Har kollat lite tester och jämförelser och jag uppfattar det så jag också.

Permalänk
Medlem

Köp 1070 och lägg resten under madrassen för nästa uppgradering tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Alternativ 3: köp ett typ Gtx1080 och spara mellanskillnaden upp till Titan X.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv

Absolut grafikkort. Typ ett 1080. Då kan du köpa ett 1080Ti när det kommer, och ändå ha mer pengar i plånboken än om du köper ett Titan nu.

Permalänk
Medlem

många här säger gpu, själv skulle jag tagit 1070 nu uppgraderat mobo cpu ram när nästa generation och intel cpuer kommer eller amds zen cpu.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Verkar som om det lutar mot nytt grafikkort.
Tänker att det blir ett 1080 och lägger pengar på hög till nästa uppgradering.

Tack för era svar!