Playstation 4 "Neo" tillkännages i september

Permalänk
Melding Plague

Playstation 4 "Neo" tillkännages i september

Allt mer pekar mot att Sony planerar lansera Playstation 4 "Neo" tillsammans med VR-headsetet Playstation VR. Nu senast rapporteras det om att ett avtäckande sker i början av september.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så skönt att det börjar hända lite på konsolmarknaden så att konsolspelen inte kommer flaska PC-spelen lika mycket Hade gärna sett att de fläskat på ännu mer när de ändå är igång men man kan inte få allt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så skönt att det börjar hända lite på konsolmarknaden så att konsolspelen inte kommer flaska PC-spelen lika mycket Hade gärna sett att de fläskat på ännu mer när de ändå är igång men man kan inte få allt.

Jo men de här specsen borde ps4 haft från första början tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så skönt att det börjar hända lite på konsolmarknaden så att konsolspelen inte kommer flaska PC-spelen lika mycket Hade gärna sett att de fläskat på ännu mer när de ändå är igång men man kan inte få allt.

Med Neo men framförallt med Microsofts Project Scorpio, som ska vara rätt brutal enligt "konsol-mått", så kan detta på riktigt driva upp 4K att bli den nya standard upplösningen. Ska bli intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så skönt att det börjar hända lite på konsolmarknaden så att konsolspelen inte kommer flaska PC-spelen lika mycket

Knappast. Bas-Playstation 4 finns kvar så vad skulle Neo göra för skillnad?

Sen vet jag iofs inte ens om konsoler idag, rent tekniskt, flaskar PC-spelen i nån betydande grad (snarare så att PC-marknaden flaskar sig själv i så fall). Grafik är väldigt skalbart, vilket också utvecklarna nyttjar idag.

Permalänk
Medlem

Undrar hur många man kommer få sålda när man behåller stöd för gamla PS4:an. Helt förväntat förstås, och skulle bli uppror om man inte gjorde det.. men spelutvecklare gråter gissninvsvis floder om de behöver få sina VR-spel att lira med gamla PS4 också. (Möjligtvis är VR ett undantag till ovanstående regel?)

En sak är dock säker. Man kommer vara den coolaste ungen på hela lågstadiet om man är den som lyckas övertala sina föräldrar att köpa den dyra PS4:an

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickecs:

Jo men de här specsen borde ps4 haft från första början tyvärr

Visst är det så, men "bättre sent än aldrig" Men jag tror vi får räkna med en gnällstorm från de som har "old"-gen ändå.. Så brukar det vara.

Det folk inte begriper är att förr i världen så var spelen på kassetter med egna chipsets på. Så därför kunde själva bashårdvaran leva längre, eftersom minne, grafik, ljud osv i stort fanns på själva spelkassetten, men idag så är det ju skivor eller nedladdningar... Inte mycket till expansionsmöjligheter där inte, så därför måste hårdvaran uppdateras oftare. Jag tycker det har gått för långsamt, och det är bra att de nu tar tag i den biten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Knappast. Bas-Playstation 4 finns kvar så vad skulle Neo göra för skillnad?

Sen vet jag iofs inte ens om konsoler idag, rent tekniskt, flaskar PC-spelen i nån betydande grad (snarare så att PC-marknaden flaskar sig själv i så fall). Grafik är väldigt skalbart, vilket också utvecklarna nyttjar idag.

Skillnaden blir att spelen normeras efter Neo, och portas därifrån till PC. PS4 lever kvar men får nöja sig med något slags basic-läge och kommer fasas ut. VR är det nya och PS4 fixar ju inte det så många kommer köpa nytt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Undrar fortfarande om det håller mer än något år på sin höjd. Dubbelt upp i grafikprestanda är förstås trevligt, men det är dubbelt upp från en låg nivå. Förhoppningsvis blir det nya konsoler vart 3:e år i framtiden så utvecklingen av spel inte hålls tillbaka av daterad hårdvara.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Har redan beställt Playstation VR så blir la ett köp av NEO med om det har stora fördelar med vr

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickecs:

Jo men de här specsen borde ps4 haft från första början tyvärr

40+ miljoner sålda PS4 på under 3 år, och ett Sony på fötter igen, hintar om att det "borde den inte alls".

Sen kan man ju undra vad en främst grafiskt bitigare PS4 skulle ha för inverkan på PC-spelen. Återigen, grafik är skalbart så det hade nog inte gjort nån större skillnad. Dessutom, eftersom det inom PC-markanden finns en stor spännvid av prestanda så är skalbarheten nödvändig, oavsett vad konsolerna hittar på.

En sak är iaf säker, större än Tahiti GPU-del i original PS4 hade lett till en dyrare PS4. Det hade troligtvis (iaf om även MS gått på liknande linje) lett till en långsammare kund-övergång till "next-gen" och därmed en långsammare övergång till exklusivt next-gen baserad spelutveckling (med allt vad det innebär med de senaste spelmotorerna osv). Vilket förstås även får en negativ effekt även för PC-spelen.

Permalänk
Medlem

Är Neo ett krav för att kunna använda PSVR? Eller kommer man kunna använda PSVR med vanliga PS4?
Har det läckt några prisuppgifter än? Hur står den sig mot Xbox One S i pris? Jag vet att de inte är jämförbara i prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Är Neo ett krav för att kunna använda PSVR? Eller kommer man kunna använda PSVR med vanliga PS4?
Har det läckt några prisuppgifter än? Hur står den sig mot Xbox One S i pris? Jag vet att de inte är jämförbara i prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

det ska funka med vanliga ps4 vilket är ett krav från sony står i artikeln. ja webhallen listar den på 7995 sist jag kolla, lite dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Skillnaden blir att spelen normeras efter Neo, och portas därifrån till PC.

Att normera efter, eller snarare ha Neo istället för Base som lägsta gemensamma nämnare, har minimal inverkan. Det kommer resultera i att man har skalbar grafik, något man redan idag har pga PC-markanden. Spannet inom vilken skalbarheten ska funka påverkas i huvudtaget inte av Neo eftersom PC redan idag är mer (och mindre) kapabel än vad Neo är.

Sanningen är den att skillnaden mellan Bas och Neo är alldeles för liten för att påverka hur spelen utvecklas. Det är i huvudtaget ingen ny generation vi pratar om.

edit: I övrigt är det lustigt att vissa tycks förvänta sig att utvecklarna helt plötsligt kommer strunta i 40 miljoner Bas PS4:or (en siffra som förövrigt kommer öka eftersom den kommer finnas kvar i sortimentet) och helt fokusera på Neo? Varför skulle de?

Citat:

PS4 lever kvar men får nöja sig med något slags basic-läge och kommer fasas ut

Vad vi vet idag så kommer den inte fasas ut. Tvärtom så har Sony uttryckningen sagt att Bas och Neo kommer leva parallellt under hela denna generation. Men bra att du vet mer om den saken än Sony...

Citat:

VR är det nya och PS4 fixar ju inte det

Öhh, jo. Det gör den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

det ska funka med vanliga ps4 vilket är ett krav från sony står i artikeln. ja webhallen listar den på 7995 sist jag kolla, lite dyrt..

Ok, då känns inte Neo som ett rimligt alternativ ekonomiskt jämfört med Xbox One S.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

40+ miljoner sålda PS4 på under 3 år, och ett Sony på fötter igen, hintar om att det "borde den inte alls".

Sen kan man ju undra vad en främst grafiskt bitigare PS4 skulle ha för inverkan på PC-spelen. Återigen, grafik är skalbart så det hade nog inte gjort nån större skillnad. Dessutom, eftersom det inom PC-markanden finns en stor spännvid av prestanda så är skalbarheten nödvändig, oavsett vad konsolerna hittar på.

En sak är iaf säker, större än Tahiti GPU-del i original PS4 hade lett till en dyrare PS4. Det hade troligtvis (iaf om även MS gått på liknande linje) lett till en långsammare kund-övergång till "next-gen" och därmed en långsammare övergång till exklusivt next-gen baserad spelutveckling (med allt vad det innebär med de senaste spelmotorerna osv). Vilket förstås även får en negativ effekt även för PC-spelen.

Det förutsätter en modell där spelföretagen hela tiden anpassar sina spel till old-gen. Det är som sagt inte hållbart om vi skall ha ett utbud med tvunget statisk hårdvara. Bättre isåfall att man bara utvecklar för senaste generationen och att folk får finna sig, eller så gör man hårdvaran expanderbar, på ett eller annat sätt. Folk idag är så jävla bortskämda och förväntar sig att deras konsol ska få nya spel i hundra år fast hårdvaran är skit redan vid släpp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det som inte är lika skalbart är cpu-delen som håller tillbaka spelen väldigt mycket.
Trist att den delen får så liten uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Att normera efter, eller snarare ha Neo istället för Base som lägsta gemensamma nämnare, har minimal inverkan. Det kommer resultera i att man har skalbar grafik, något man redan idag har pga PC-markanden. Spannet inom vilken skalbarheten ska funka påverkas i huvudtaget inte av Neo eftersom PC redan idag är mer kapabel än vad Neo är.

PC kommer såklart alltid vara mer kapabel men "golvet" höjs ju vilket knappast är negativt.

Citat:

Sanningen är den att skillnaden mellan Bas och Neo är alldeles för liten för att påverka hur spelen utvecklas. Det är i huvudtaget ingen ny generation vi pratar om.

Dubbelt upp i prestanda skulle inte jag kalla för en "allderles för liten" skillnad.

Citat:

Vad vi vet idag så kommer den inte fasas ut. Tvärtom så har Sony uttryckningen sagt att Bas och Neo kommer leva parallellt under hela denna generation. Men bra att du vet mer om den saken än Sony...

Om de säger något annat skulle ju såklart panik utbryta hos de som idag har PS4. Det vill man undvika. Säger inte att jag vet "mer än sony", men man har varit med några och och känner till olika strategier

Citat:

Öhh, jo. Det gör den.

Möjligen på papper, men hur motiverar du för folk att ens överväga neo om VR inte är en mycket trevligare upplevelse på den konsolen?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Ok, då känns inte Neo som ett rimligt alternativ ekonomiskt jämfört med Xbox One S.

Det troligaste är att riktpris för Neo startar på €399.

Givetvis kommer inte Neo kosta 7995 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Att normera efter, eller snarare ha Neo istället för Base som lägsta gemensamma nämnare, har minimal inverkan. Det kommer resultera i att man har skalbar grafik, något man redan idag har pga PC-markanden. Spannet inom vilken skalbarheten ska funka påverkas i huvudtaget inte av Neo eftersom PC redan idag är mer (och mindre) kapabel än vad Neo är.

Sanningen är den att skillnaden mellan Bas och Neo är alldeles för liten för att påverka hur spelen utvecklas. Det är i huvudtaget ingen ny generation vi pratar om.

edit: I övrigt är det lustigt att vissa tycks förvänta sig att utvecklarna helt plötsligt kommer strunta i 40 miljoner Bas PS4:or (en siffra som förövrigt kommer öka eftersom den kommer finnas kvar i sortimentet) och helt fokusera på Neo? Varför skulle de?

Vad vi vet idag så kommer den inte fasas ut. Tvärtom så har Sony uttryckningen sagt att Bas och Neo kommer leva parallellt under hela denna generation. Men bra att du vet mer om den saken än Sony...

Öhh, jo. Det gör den.

Att normera för 4K kan ju visst ha en väldigt positiv effekt för de som spelar med den upplösningen på dator. Texturer kanske görs med 4K upplösning i åtanke, man jobbar mer med de grafiska metoder som faktiskt är viktiga för att saker ska se bra ut i 4K osv. Kanske skippar man en massa dimma, kantutjämning och skitfilter som (enligt min uppfattning) läggs på för att dölja saker i lägre upplösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det troligaste är att riktpris för Neo startar på €399.

Givetvis kommer inte Neo kosta 7995 spänn.

Ok, alltså som ett Xbox One S 2TB kostar idag, 4000:-. Då gissar jag att Microsoft kommer behöva sänka sitt pris eftersom Neo är en betydligt vassare enhet, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det förutsätter en modell där spelföretagen hela tiden anpassar sina spel till old-gen.

PS4 Base och PS4 Neo är samma generation. Är det verkligen så svårt att förstå?

Citat:

Det är som sagt inte hållbart om vi skall ha ett utbud med tvunget statisk hårdvara. Bättre isåfall att man bara utvecklar för senaste generationen och att folk får finna sig, eller så gör man hårdvaran expanderbar, på ett eller annat sätt.

Jättefin tanke. Ska vi nu försöka plocka fram en tanke som iaf nosar lite på de ekonomiska aspekten också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

PS4 Base och PS4 Neo är samma generation. Är det verkligen så svårt att förstå?

Hårvaran är kapabel till mycket mer, så det är mer en definitionsfråga. Att sätta dem i samma generation är främst ett tekniskt beslut för att tvinga fram bakåtkompatibilitet för att undvika gnäll. Nästa "äkta" generation blir ju också x86-baserad så det handlar som sagt mer och mer om definitioner snarare än fysiska olikheter.

Citat:

Jättefin tanke. Ska vi nu försöka plocka fram en tanke som iaf nosar lite på de ekonomiska aspekten också?

Visst. Tänk vilken dröm att kunna sälja extra processorer, grafikkort, minnen osv osv för att man skall kunna spela de senaste spelen. Naturligtvis då förpackade på ett sätt som gör att vem som helst kan installera dem. Då blir bashårdvaran mer långlivad än idag, och man slipper plöja ner pengar i nyutveckling efter en relativt kort tid.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

PC kommer såklart alltid vara mer kapabel men "golvet" höjs ju vilket knappast är negativt.

Nej det höjs inte eftersom spelen fortfarande ska snurra på Bas PS4.

Citat:

Dubbelt upp i prestanda skulle inte jag kalla för en "allderles för liten" skillnad.

Prestandan är verkligen inte dubbelt upp. Snarlik CPU och samma minnesmängd.

Och ja, det är en på tok för liten skillnad för att orsaka förändringar i spelutvecklingen och därmed vilka spel man kan, eller inte kan, utveckla. Det är större spännvidd inom befintliga PC världen t.o.m. Det skulle nästan vara en bedrift att ta fram ett spel som bara funkar på Neo men inte på Bas.

Citat:

Om de säger något annat skulle ju såklart panik utbryta hos de som idag har PS4. Det vill man undvika. Säger inte att jag vet "mer än sony", men man har varit med några och och känner till olika strategier

Vad bra. Då kanske du känner till strategin att erbjuda flera produkter än en, för att täcka in olika sorters kunder och uppnå så stor kundbas som möjligt?

Följdfråga, vad tror du Sony tjänar pengar på? Hårdvara eller mjukvara?

Man kan vända på steken, varför skulle Sony lämna bas PS4 bakom sig?

Citat:

Möjligen på papper, men hur motiverar du för folk att ens överväga neo om VR inte är en mycket trevligare upplevelse på den konsolen?

VR, precis som vanliga spel, kan mycket väl vara en trevligare upplevelse på Neo. Det är fortfarande så att spelen både kan, och ska, kunna köras på Bas PS4. Finns inget motsatsförhållande mellan dessa två.

Permalänk
Medlem

Om Sony envisas med att Neo och vanliga PS4 inte är en ny generation, vad för anledning skulle Sony ha att fasa ut vanliga PS4 som påstås i detta kommentarsfält?

Sony har sålt över 40 miljoner ps4, att spola en sån kundbas ner i toaletten må vara det dummast Sony skulle kunna göra just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Nej det höjs inte eftersom spelen fortfarande ska snurra på Bas PS4.

Prestandan är verkligen inte dubbelt upp. Snarlik CPU och samma minnesmängd.

Och ja, det är en på tok för liten skillnad för att orsaka förändringar i spelutvecklingen och därmed vilka spel man kan, eller inte kan, utveckla. Det är större spännvidd inom befintliga PC världen t.o.m. Det skulle nästan vara en bedrift att ta fram ett spel som bara funkar på Neo men inte på Bas.

Vad bra. Då kanske du känner till strategin att erbjuda flera produkter än en, för att täcka in olika sorters kunder och uppnå så stor kundbas som möjligt?

Följdfråga, vad tror du Sony tjänar pengar på? Hårdvara eller mjukvara?

Man kan vända på steken, varför skulle Sony lämna bas PS4 bakom sig?

VR, precis som vanliga spel, kan mycket väl vara en trevligare upplevelse på Neo. Det är fortfarande så att spelen både kan, och ska, kunna köras på Bas PS4. Finns inget motsatsförhållande mellan dessa två.

Du kanske har missat det, men det talas om att Neo skall möjliggöra ett "neo-läge" för spel som innebär finare grafik och eller högre fps än för basversionen. Det skulle innebära mer ögongodis för PC, samt att vi förhoppningsvis slipper FPS-cappade spel till PC.

Sen tror jag också du underskattar köpkraften hos folk. PS4 är tre år gammal. Klart folk vill ha något nytt. Fy fan vad surt att sitta på ett spel som man vet man fått ut mer av bara man haft Neo.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Ryktas om att Neo kommer biffas på lite då den framstår som ganska vek jämfört med Scorpio: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1260081

Frågan är hur länge förbudet mot att göra rena Neo-titlar blir kvar samt hur spelbara PS4-utgåvorna lär vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ryktas om att Neo kommer biffas på lite då den framstår som ganska vek jämfört med Scorpio: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1260081

Frågan är hur länge förbudet mot att göra rena Neo-titlar blir kvar samt hur spelbara PS4-utgåvorna lär vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hoppas det blir så att spelutvecklarna med nöd och näppe uppfyller spelbarhetskraven på PS4, och vräker på utav helvete med ögongodis på Neo, så att PS4 dör en naturlig död på det viset.

Att PS4 sålt bra i det förflutna räcker inte som existensberättigande. Folk måste våga släppa taget och prova något nytt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Du kanske har missat det, men det talas om att Neo skall möjliggöra ett "neo-läge" för spel som innebär finare grafik och eller högre fps än för basversionen. Det skulle innebära mer ögongodis för PC, samt att vi förhoppningsvis slipper FPS-cappade spel till PC.

Sen tror jag också du underskattar köpkraften hos folk. PS4 är tre år gammal. Klart folk vill ha något nytt. Fy fan vad surt att sitta på ett spel som man vet man fått ut mer av bara man haft Neo.

Tror du överskattar köpkraften hos folk. Det är många som inte känner att de har råd att lägga pengar på ny konsol för ofta. De som vill göra det får nu möjligheten att uppgradera sig. De som har pengar att lägga köper antagligen en PC idag och påverkas inte på samma sätt av konsolerna.

Tidigare generationer har hållt i ca 6 år. Tror det blir ett jäkla liv om PS4:an får kortare livslängd. Vi får se om ytterligare 3 år om de kanske börjar fundera på att sluta stödja PS4 bas och det kanske kommer en ny och Neo är lägsta nivå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Jag hoppas det blir så att spelutvecklarna med nöd och näppe uppfyller spelbarhetskraven på PS4, och vräker på utav helvete med ögongodis på Neo, så att PS4 dör en naturlig död på det viset.

Att PS4 sålt bra i det förflutna räcker inte som existensberättigande. Folk måste våga släppa taget och prova något nytt.

Som PS4-ägare så hoppas jag förstås att framtida spel också kommer fungera. Intresset att köpa en Neo är för mig noll, speciellt då inget intressant är på fång och min PS4 står och dammar i brist på spel men framförallt speltid.

Jag hoppas verkligen inte att Sony väljer att skita på befintliga kunder. Och om de nu ändå för sig det, ser till att vi kan få byta in våra PS4or för att få Neo billigare.

Skickades från m.sweclockers.com