Har ni fått era Titan X (P)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynxlynx:

nu har man kortet i handen!
Det kom från Rosersberg, tog ca 12 timmar från order till kort i hand! snyggt jobbat Nvidia!

What? Beställde du i natt och har det idag? Jag beställde igår kväll, men mitt har inte skickats än.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

ah sorry...tog kanske 20 timmar...ordern bekräftades på eftermiddagen igår o sen kom det idag innan lunch till min lokala ica butik/postnord utlämningsställe

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem

Ang trackingnummer så kan man gå in på postnord.se och spåra paketet där. I mejlet från Nvidia kom man ju bara till någon fransk sida där inget verkade hända

När jag dagen efter jag fått mejlet, sent på kvällen, började söka på postnord.se så såg jag att mitt paket legat och väntat på mig hela dagen. Jag hade med andra ord kunnat ha kortet en dag tidigare om jag sökt på postnord.se från början.

Permalänk

Samma här trodde kortet skulle komma på onsdag men det låg på posten redan på tisdag, kom på det i tid dock, så jag blev glad

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

en ganska skön känsla (förutom att väldans snabbt grafikkort) är att jag hade tänkt köpa ett strix OC 1080 kort innan...jag väntade, o väntade o väntade...varje gång det var nära ett leveransdatum på komplett...så flyttades det fram en vecka eller 3.....
Sen släpper de detta kort o man får det på en dag .....och de har fortfarande inte lyckas få till ett releasedatum som är säkert...sista jag såg var 2 september!!!

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem

En fråga till alla er som beställt Titan X(P), ni behöver absolut inte försvara att ni köpt dem efter att ha läst några tidiga kommenterar i tråden. Jag förstår precis, jag skulle också gjort det om jag hade pengar och tid över till att spela

Jag funderar på om alla ni som köpt det har gjort det i huvudsak till spel eller om några av er pysslar med tunga beräkningar eller motsvarande, med tanke på att (som jag har förstått det) Titan X är i förstahand tänkt som ett beräkningskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slappizz:

Jag funderar på om alla ni som köpt det har gjort det i huvudsak till spel eller om några av er pysslar med tunga beräkningar eller motsvarande, med tanke på att (som jag har förstått det) Titan X är i förstahand tänkt som ett beräkningskort.

Jag använder Adobe Premiere Pro CC för att redigera video. Premiere Pro CC använder videofilter som är CUDA-accelerarade och det var min absoluta huvudanledning till att köpa kortet och jag nästintill halverade mina renderingstider jämfört med mitt GTX 980 vilket gjorde detta kort till en sjukt bra investering. Jag gjorde testen med filtret Lumetri Color vilket kräver en hel del kräm från grafikkortet och som också är ett filter jag använder på varje videoklipp på en timeline.

Jag testade även prestandan i ett simulatorspel, Train Simulator 2016, och där fick jag ca 80% mer fps än jag fick innan när jag har DSR aktiverat i Nvidias Control Panel. Det blev en positiv sideffekt av Titan X-kortet.

Kortet sitter i en HP Z440 Workstation, Intel Xeon E5-1650v3 (6-core, 3.5 Ghz), 64 GB RAM, Intel Z turbo 512 GB för OS (PCI-e SSD), resten enbart SSD-diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slappizz:

En fråga till alla er som beställt Titan X(P), ni behöver absolut inte försvara att ni köpt dem efter att ha läst några tidiga kommenterar i tråden. Jag förstår precis, jag skulle också gjort det om jag hade pengar och tid över till att spela

Jag funderar på om alla ni som köpt det har gjort det i huvudsak till spel eller om några av er pysslar med tunga beräkningar eller motsvarande, med tanke på att (som jag har förstått det) Titan X är i förstahand tänkt som ett beräkningskort.

Jag vill bygga på den frågan lite om det är okej..

Känner ni att ni behöver all kraft som Titan X ger eller känns det mest bara skönt att ha det bästa?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Någonstans måste jag ifrågasätta beslutet att lägga ut 10 laxar på ett grafikkort som kommer halka efter ett 2-3 tusenkronors kort efter ca. 3-4 år? Jag har alltid känt att 3-4k är typ "sweetspot" för att lägga ut på grafikkort. Är jag ensam om detta? Det är lagom starkt för att kunna klara nya spel på hög grafik och lagom dyrt för att kunna bytas ut med jämna mellanrum. Nu fattar jag ju att folk kanske kör trippla skärmar, eller vill få 144Hz allt högsta och gud vet vad i 4k upplösning, men men..

Jag köper det för att jag kan och vill. Var länge sedan jag uppgraderade, och ibland är det kul att ha det värsta man kan. Pengar har jag så det räcker och blir över, så det är absolut inte något som gör att jag behöver dra ner på nånting annat bara för att kunna köpa kortet. Ensamstående ungkarl, så jag gör inte av med pengar mer än räntor och lite mat. Självklart förstår jag att det inte är bang for the buck. Det är inte därför man köper detta kort.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Om man har råd och tycker det e värt det så varför inte
Jag spelar lite ibland..men uppgraderar inte så ofta så det e skönt o ha nåt som räcker i några år. Men visst svider det lite..jag har byggt helt ny burk...o det som gått upp mest i pris sen sist, var nog skärm o graffakortet...
Men vafan...har under sommaren ofta ätit o druckit för 1500kr under en kväll...så om man ställer det i relation så är det inte så farligt...~8 middagar på krogen ..gör mig nog gott i skippa det

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexi Estada:

Okej tack, ska kolla det. Får man fråga vad du kör för skärm/upplösning?

Kör själv med 3440x1440 så ska bli trevligt kunna köra 100 fps+

Snacka om att din cpu kommer flaska kortet,

Permalänk
Hedersmedlem

Vore kul att se en överklockningsrecension av titan x pascal med vattenkylning... Verkar ju som att dom boostar till 2000 MHz bara man har kylning som räcker till :). Det lilla man såg på ex Jayz2c tyder ju på att man når upp i prestanda ~50% över gtx 1080... Kommer vi äntligen kunna köra raw data på high/ultra med >1.5 Super Sampling?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Snacka om att din cpu kommer flaska kortet,

Verkar inte göra det, ska göra lite tester imorgon och se vad det visar.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag vill bygga på den frågan lite om det är okej..

Känner ni att ni behöver all kraft som Titan X ger eller känns det mest bara skönt att ha det bästa?

Jag köpte det för att kunna komma upp i 100 fps i vissa spel (GTA V, Rise of the Tomb Raider~)

Kör med 3440x1440. 100 hz.

Edit: Hade Asus 980 TI innan och hade 100 fps bara i DotA 2, CS:GO, EvE Online, och vissa andra äldre spel, annars i alla andra lite nyare spel/single player spel så kommer jag inte i närheten av 100 fps med 980 TI.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag vill bygga på den frågan lite om det är okej..

Känner ni att ni behöver all kraft som Titan X ger eller känns det mest bara skönt att ha det bästa?

Såklart gött att ha det bästa men jag har känt att tidigare grafikkort inte vart helt tillräckligt i alla spel i 1440p, sen är jag lite sugen på 4k skärm men jag vill inte skapa ny flaskhals innan jag vet att allt kommer spela bra ihop, det skulle betyda att jag är tvungen att gå ner till runt 60 fps i spel, nja vet inte om jag vill det heller, lite kluven där, kanske en 3440x1440 gsync skärm istället hade vart najs köpte det för att jag kunde bara, men jag är nöjd än så länge, sen spel som doom fick jag 150 till 200 fps i och det kan väl va overkill men rätt kul att se när man spelar, bidrar till nöjet

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

kan köra lite på twitch för er på doom https://www.twitch.tv/tur8omaniac

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Inaktiv

Onödigt att köpa Titan X idag. Volta kommer redan i April 2017 med HBM2 minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Onödigt att köpa Titan X idag. Volta kommer redan i April 2017 med HBM2 minne.

Jaha.. vad ska man använda dom 8 månaderna man väntar då?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexi Estada:

Verkar inte göra det, ska göra lite tester imorgon och se vad det visar.

Det är klart att din cpu flaskar kortet tom 6700k flaskar 1080. Om du hade uppgraderat till en 6700k så kommer du få många fler fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Onödigt att köpa Titan X idag. Volta kommer redan i April 2017 med HBM2 minne.

Kommer något nytt hela tiden så man behöver aldrig köpa något om man ska resonera som du gör.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Onödigt att köpa Titan X idag. Volta kommer redan i April 2017 med HBM2 minne.

Detta inlägg är ju väldigt onödigt och provocerande i en tråd som nästintill kan liknas någon form av Owners Club, missunnsamheten lyser igenom.

Jag tycker alla ni som köpt detta kort har gjort en bra affär, ni har investerat i er egen lycka genom att köpa något som ni verkligen vill ha, något som är få förunnat.

Edit; Glory shot.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av landahl:

Det är klart att din cpu flaskar kortet tom 6700k flaskar 1080. Om du hade uppgraderat till en 6700k så kommer du få många fler fps.

https://www.youtube.com/watch?v=K9EJNa0y524

https://www.youtube.com/watch?v=4sx1kLGVAF0

Det klart att det 'KAN' flaska eller att det gör det, men inte mycket i dom flesta spel.

Men just GTA 5 som jag nämnde att jag spelar kan det vara stor skillnad, men är oftast då i 1080p, i högre upplösning är det oftast GPU'n som flaskar. Även ett nytt Titan XP...

3770k står sig hyffsat bra än idag men kommer att bli uppgradering när 7700k kommer eller vad den kommer heta.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

Någon som sitter med en Broadwell i7'a och Titan X(P) och kan uttrycka sig om hur saker och ting fungerar i 4k?

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig välja ett AMD-kort före ett nVidia-kort...ALDRIG!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Onödigt att köpa Titan X idag. Volta kommer redan i April 2017 med HBM2 minne.

Såååå, dom resterande 8 månaderna tills dess Volta eventuellt lanseras....ska man sitta i dvala och vara utan kort tycker du? Med den inställningen kan du lika gärna vänta till år 2020 eftersom det då med all säkerhet kommer ett kort som är 3-4x starkare än Volta, för det ligger ju inte särskilt långt fram i tiden?
Låt folk köpa vilka kort dom vill, själv är jag grön av avund på dom som motiverar detta köp och hade jag haft en tillräckligt stor kassa hade jag köpt 1 eller 2 på en gång utan att tveka

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant diskussion, Titan XP begränsas av 6700K.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Fick kortet idag. Fick även min nya Asus Rog Swift PG279Q. Nästa inköp blir ny moderbräda och CPU. Känns som jag möjligtvis har knasigaste kombinationen just nu 7 år gammal CPU till sprillans Titan XP

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Väldigt intressant diskussion, Titan XP begränsas av 6700K.

fyeDfdXHDlI

MVH

Kanske ett bra säljargument för AMD då? skämt åsido beror ju helt på typ av spel, och i 4K lär det inte vara så många nya spel som begränsas av CPU.

Men absolut i 1080p blir ju CPUn en flaskhals

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Fick kortet idag. Fick även min nya Asus Rog Swift PG279Q. Nästa inköp blir ny moderbräda och CPU. Känns som jag möjligtvis har knasigaste kombinationen just nu 7 år gammal CPU till sprillans Titan XP

Oj, du är värre än jag

Jag kör 3770k, men den ska mest flaska i GTA 5... ^^

Väntar du på 7700k?

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexi Estada:

Oj, du är värre än jag

Jag kör 3770k, men den ska mest flaska i GTA 5... ^^

Väntar du på 7700k?

Nä, väntar på Dan Cases A4-SFX. Blir mini-itx nästa, men inväntar tillgång på lådan innan jag börjar spana efter prylar.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB