Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem

@Fejno:

Hade jag varit 1 av dom som väntade på OC modellen så hade jag tagit mellan modellen a8g.

Vad är.det.som säger att leveransen kommer nu nästa gång.

Uppenbarligen har dom problem att få kort till den utlovade Mhz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@Fejno:

Hade jag varit 1 av dom som väntade på OC modellen så hade jag tagit mellan modellen a8g.

Vad är.det.som säger att leveransen kommer nu nästa gång.

Uppenbarligen har dom problem att få kort till den utlovade Mhz.

Tittade mobilen när jag var ute med hunden och såg att jag fått ett mail där det stog att dom hade fått in, gick in och tittade och tog ett direkt, tyvärr var klockan efter 17 så får det väl på fredag, innan helgen är det iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Tur att jag beställde mitt från London, tog 2 dagar att få det, och har nu testat kortet i 2 dagar, funkar utmärkt, det är ett sådant snabbt kort så de flesta spelen känns dåliga och fula :P. Det är speciellt intressant och se hur vissa spel är dåligt optimerade, som tex. Quantum break mf. GTAV med ULTRA på grass sunkar ner 1080 till 40fps .... den detaljen rockstar lade till är för krävande.

Vad kör du msaa?

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gett upp hopp...

Jag beställde mitt EVGA GTX 1080 FTW i maj, har fortfarande inte fått det. beställde det från Inet, från vad jag vet har dom fått in ungefär 10 kort sen det gick att beställa.

Visa signatur

Corsair Vengeance C70 ATX Mid Tower | i7 4790K 4.5 GHz | ADATA 16GB DDR3 | MSI Z97 GAMING 5 | EVGA GTX 1080 FTW | Samsung 850 256GB | Samsung 830 64GB OS SSD | WD Caviar Blue 500GB | 144Hz ASUS 27" VG278HE | 60Hz BenQ 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av deV666:

Vad kör du msaa?

x8

Permalänk
Medlem

Har jag lite tur så kan jag hämta ut mitt Gaming X i morgon innan helgen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Mitt EVGA 1080 FTW från Netonnet , beställt för 3 dagar sedan, är på väg till mig nu.
Men mitt EVGA 1080 FTW från iNet , beställt för över en månad sedan och 30 plats i ordern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Vad fan väntade du dig?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Moac: samma fast beställde från inet 7 juni och hade plats 5 när jag avbokade :/

Permalänk

Gav slutligen upp, beställde ett Asus 1080 OC 1:a juni från Inet och idag ändrade jag ordern till ett A8G som är packat och skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpoekHagbard:

Gav slutligen upp, beställde ett Asus 1080 OC 1:a juni från Inet och idag ändrade jag ordern till ett A8G som är packat och skickat.

Rätta mig om jag har fel, men du fick alltså betala samma peng för ett sämre (om marginellt) kort?
Det var så jag tolkade mailet från Inet om det var det du nappade på. Förstår dock att du inte orkar vänta :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alxlol:

Rätta mig om jag har fel, men du fick alltså betala samma peng för ett sämre (om marginellt) kort?
Det var så jag tolkade mailet från Inet om det var det du nappade på. Förstår dock att du inte orkar vänta :/

vad jag vet alla ASUS 1080 kort är exakt samma kort, samma komponenter bara att OC versionen är fabriks-överklockad högre än de andra. Dvs, du kan själv göra din vanliga Asus 1080 "icke OC" till en OC.
Är ju inte värt att vänta på OC versionen, enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moac:

vad jag vet alla ASUS 1080 kort är exakt samma kort, samma komponenter bara att OC versionen är fabriks-överklockad högre än de andra. Dvs, du kan själv göra din vanliga Asus 1080 "icke OC" till en OC.
Är ju inte värt att vänta på OC versionen, enligt mig.

I see, frågan är dock om han fick betala lika mycket som för OC varianten, annars blir det ju billigare att lägga en ny beställning och spara ett par hundra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moac:

vad jag vet alla ASUS 1080 kort är exakt samma kort, samma komponenter bara att OC versionen är fabriks-överklockad högre än de andra. Dvs, du kan själv göra din vanliga Asus 1080 "icke OC" till en OC.
Är ju inte värt att vänta på OC versionen, enligt mig.

Anledningen till att jag inte avbokat är priset.

Jag kommer att betala den summa som kortet låg ut på från början.

Varför ska jag då avboka kortet, beställa ett "mindre bra" (ingen garanti på att det går att överklocka) kort för en dyrare summa?

Det är den enda anledningen, hur de nu kunde höja priserna på kort som knappt existerar på marknaden.

Jag kanske låter snål men har jag väntat i 2,5 månad på ett kort så kan jag vänta ett tag till och hoppas att det kommer in det datum som är satt nu. Blir det ett till bekräftat datum och kortet inte kommer in i alla fall (som det blev sist på komplett.se) då ryker min order och jag behåller mitt 780Ti tills dess att 1080Ti släpps.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Precis, jag har ingen lust att betala flera hundra till för att få en sämre variant av kortet jag beställt. Och om det nu är samma kort, varför har dom såna problem att få ut dom?

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk

@Alxlol:
Japp, samma kostnad som när jag bokade OC varianten.
Blir intressant att se hur det klockar men det man ser av alla andra så klockar alla mer eller mindre samma.

Permalänk
Medlem

Glad att jag inte väntade på OC varianten.

Köpte strix A8G och är riktigt nöjd.

Har testat att klocka lite men ej helt klar. Men just nu ligger jag stabilt på 2088 Mhz och minnet 11000 Mhz. Uppe och nosar på 2114. Tempen då ligger på 70 grader.

Permalänk
Medlem

Mitt Gaming X ligger nu och väntar hos postombudet. Bara att betala och hämta ut.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Mitt Gaming X ligger nu och väntar hos postombudet. Bara att betala och hämta ut.

Happy Gaming Weekend

Permalänk

Bytte ju Asus OC mot Gainward GS som skulle komma in idag (Bekräftat!) Chattade precis med Komplett där kundtjänstekvinnan inte kunde se om det kommit in som planerat (det tar någon dag att packa upp...) Jasså? Så ni får höra av er på måndag igen eftersom ingen jobbar på lagret i helgen..

Helt otroligt. Historien fortsätter

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Happy Gaming Weekend

Tack! Har satt in kortet i datorn nu och kört 3DMark Fire Strike. 1974 MHz på GPU utan att jag ens överklockat något själv.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av PickePock:

Bytte ju Asus OC mot Gainward GS som skulle komma in idag (Bekräftat!) Chattade precis med Komplett där kundtjänstekvinnan inte kunde se om det kommit in som planerat (det tar någon dag att packa upp...) Jasså? Så ni får höra av er på måndag igen eftersom ingen jobbar på lagret i helgen..

Helt otroligt. Historien fortsätter

Jag satt själv i precis samma sits, bekräftat datum och sen framflyttat. @Komplett

Är fruktansvärt dåligt.

Är det fler på detta forum som råkat ut för detta bland andra återförsäljare under 1080-eran?

Svaret jag fick av kundtjänsten på komplett var att ASUS har problem att leverera korten @Asus
men finns ingen information alls från ASUS om leveransproblem.

Jag tror att anledningen är att Sverige är ett lågprioriterat land och om någon beställer i ett land som har högre prio, ÄVEN fast folk beställt tidigare i ett lågprioriterat land, så skickar ASUS sina komponenter till de högprioriterade länderna och låter oss lågprioretade vänta ännu längre.

Detta är dock en spekulation då det är ca 2-3 månaders leveranstid innan folk här har fått sina kort och deras s.k helautomatiska tillverkningslina ska vara "mer effektiv" när inga människor är inblandade är ju en sanning med modifikation.

Och som sagt. INGEN info alls gällande ASUS och produktions-/leveransproblem.

Tragiskt!

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk

Tycker denna lansering av 1080 var hemsk. Folk har väntat i evigheter att få sina kort. Och vilken dag som helst så släpper dem GTX 1080 Ti !

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SatanPain:

Tycker denna lansering av 1080 var hemsk. Folk har väntat i evigheter att få sina kort. Och vilken dag som helst så släpper dem GTX 1080 Ti !

Som jag ser det så släpps 1080Ti nu bara utifall de har jäkligt dålig yield på GP102-chip och behöver kränga några med fler avskurna kluster för runt 8-9k istället.

Har de bra yield så tror jag inte det kommer ske förrän Vega kommer. Och då blir det tvärtom. Tillräckligt med tid för att ha ett lager av GP102 med alla beräkningskluster intakta, som då blir nya flaggskeppet.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

@Teddis: Om man går på prisskillnaden mellan 980 Ti och Titan X Maxwell så kommer ett 1080Ti kosta 899-999 dollar och då med den nyskapade Nvdia/AMD kursen landa på strax under 10-11 000 kr? Men då blir det inte många köpare på det kortet så vi får hoppas på runt 9 000 kr som du skrev.

Många som klagar på överpriser men tror att Nvidia och AMD lagt en hel del pengar på att finansiera utveckling av tunga spel och det kostar. Och utan deras finansiering hade nog inte PC marknaden vuxit som idag och spelarna varit utelämnade åt att spela på konsol. Inget fel på konsoler men själv vill jag inte ha en grej till och nöjer mig med PC + gamepad.

Permalänk
Medlem

Ni som har asus strix. I gpu tweak II, vad står.eran gpu speed på i procent?

Permalänk
Medlem

Tycker att det är underligt att INGEN har gått ut med någon information om varför det står helt stilla. Börjar bli arg, på riktigt.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Kom hem från semestern och hade ett missat samtal fr Inet förra veckan...mitt Asus Strix OC...det måste varit i juni jag beställde det...jaja, lär gå till någon annan lycklig spekulant. Blev ett EVGA FTW i juli från Webhallen, tog "bara" några veckor...men det ligger strax norr om 2Ghz direkt ur kartong. Nöjd.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Tycker att det är underligt att INGEN har gått ut med någon information om varför det står helt stilla. Börjar bli arg, på riktigt.

HeHe, lugn och fin. Det är ju bara ett Grafikkort.
Men jag håller med, det börjar bli pinsamt. Att inte säga något verkar vara det nya PK
Men grabbar och tjejer, imorgon kommer min Gainward in i lager (igen) enligt Komplett.
De ni! Väntan är över. Eller?

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|