DLC i BF4, bra eller dåliga banor?

Permalänk
Medlem

DLC i BF4, bra eller dåliga banor?

Jag håller mig helst undan servrar med DLC i rotationen. De roliga är lätträknade och de jag gillar någorlunda är: Gulf of Oman, Caspian Border (dessa två kanske man inte ens kan räkna eftersom dom är från tidigare spel) och Propaganda. Jag gillar däremot fortfarande alla som är i vanilla även om jag helst undviker Lancang Dam och Golmud Railway. Vad tycker ni, gjorde DICE ett dåligt eller bra jobb med DLC banorna?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Blandat, vissa väldigt bra, andra väldigt trista.

Permalänk
Medlem

Legacy Operations, Second Assault och Dragons Teeth är bra, jag gillar kartor i stadsmiljö.

Jag tycker China Rising och Final Stand är de som generellt ger sämst spelupplevelse; känns mest som"en himla massa rännande".

Permalänk
Avstängd

Beror på lite,om man är soldat på marken.
Eller i nåt fordon tycker jag.
Är det för öppna kartor blir man ju dödad av en sniper direkt typ.
Men totalt sett värt varenda krona.
Har spelat ca 1000 timmar.
Så 1 krona i timmen,har det lätt varit värt för mig.😀

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Naval strike har iaf i mitt tycke några av de bättre kartorna och en av de mest horribla.

Wave breaker, Operation mortar och Nansha strike är ju okej kartor. Det kan dock inte sägas om Lost island som, ja, är en av de sämsta kartor jag någonsin spelat. Antar att det kan vara kul om man sitter med ett x24 scope och jagar folk som försöker spela skiten, jag har aldrig haft en runda som jag definierar som kul och lämnar servern direkt den dyker upp.

Lancang Dam och Golmud Railway är ju två av de bättre kartorna som följer med originalspelet. De kartor som är helt värdelösa är i mitt tycke Locker som inte ens är nära att gå att spela med 64p. Flood zone som jag tycker är väldigt tveksam som alltid vinns av laget med bättre Scout pilot (Om inte lagen är väldigt ojämna i övrigt). Vem satte två flaggor i mitten av kartan med NOLL skydd efter tio minuter med höga hus runt? Sen är ju underhållningsvärdet på Rogue transmission ytterst tveksamt om man inte har ett fordon, varför finns det flera torn att sitta och skjuta ifrån som inte går att förstöra? Räckte det inte med alla kullar etc att snipa från?

Överlag tycker jag att kartorna i Bf4 inte är bra, det finns i många fall väldigt lite skydd och då speciellt med tanke på deras förtjusning över "verticality", och thermal sights som alla tanks använder.

Permalänk
Medlem

Finns bara 4 riktigt dåliga kartor i BF4, Lumphini garden, Operation locker , Metro och Sunken Dragon, resten är riktigt trevliga. Har 500+ timmar, spelar fortfarande några timmar i veckan med arbetskamraterna. Bara köp!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Medlem

Mapparna är bra, det är väl bara vilket Game Mode man kör.

Rush på Battlefield 4 är inte så väl optimerade för vissa kartor.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Visst BF4 saknar dom där riktigt bra DLC banor som fanns i 3:an... men är ändå nöjd med banorna i BF4. Vissa är väl sådär, det är som en godispåse, ändå gott med variationen

Kör alltid CQ large med blandade maps/DLC:s.