Inets så kallade "Beställ innan 17.00 så skickar vi din order idag" = både felsägning och orimligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Jag förstår inte hur folk orkar klaga, du fick den tre dagar senare. Är du inte nöjd med Inet's postorderhantering kommer du troligtvis inte vara nöjd med någon annan heller. För Inet är bland en av de snabbaste.

Om det finns nåt som man inte gör på sweclockers så är det att kritisera Inet........

Dålig reklam att de inte lyckas få iväg beställningen samma dag om man beställer med 2-3 timmas marginal till deras "deadline" då varan finns i lager.
Ser det inte som orimligt att paketet inte skickas samma dag som man beställer men om de annonserar det så får de allt se till att det efterföljs.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Om det finns nåt som man inte gör på sweclockers så är det att kritisera Inet........

Dålig reklam att de inte lyckas få iväg beställningen samma dag om man beställer med 2-3 timmas marginal till deras "deadline" då varan finns i lager.
Ser det inte som orimligt att paketet inte skickas samma dag som man beställer men om de annonserar det så får de allt se till att det efterföljs.

Inet har ingen garanti på att det ska komma dagen efter, men generellt får du det och dom som inte får det har helt enkelt lite otur, uppenbarligen är det inget större problem som berör mer än en handfull personer.

Kritisera Inet gör folk här hela tiden så var du fick ditt första påstående ifrån vet jag inte riktigt.

Permalänk
Avstängd

Haha, tack alla för era uppskattningar. Trodde inte mina enkla photoshopskills skulle uppskattas så mycket

Ber om ursäkt för att det var en aning missledande, jag vet att jag råkade skriva Fredag i första bildrutan, men egentligen ska det stå Torsdag. Det var alltså i Torsdags vid 15 tiden jag beställde.

Skrivet av Yatagarasu:

Skulle vilja säga att du haft rejält med otur bara, har alltid haft mina saker nästkommande arbetsdag tom. om beställning blivit någon minut sen efter 17:00.

Du kan ju alltid häva köpet och åka till närmaste lokala butik och plocka upp en ny prolle
Vilket i5.a har du förövrigt?

Jag tror det också, men att det skulle ta en sådan bedrövlig tid från det att jag lade beställningen till och med att den var packad och klar kunde jag inte tro. Nej jag bor låååångt i från närmaste Inet butik så det går inte :/ Jag sitter på en gammal trött Core i5 3570k, planen var att smackelidonka in en i7 6800K i denna så man stod pall för BF1 betan på ett bra sätt. Min gammla prolle håller tillbaka mitt 980Ti bigtime, speciellt i BF under 120hz, den orkar lixom inte hålla FPSen uppe.

Skrivet av bandless:

Insider beta är 1 dags early access. Dvs. den 30e Augusti. Du har mao. en vecka till på dig.

Det skulle man lätt kunna tro, men om du kollar på denna länken:

https://www.twitch.tv/battlefield/v/83982838

Så kan du höra att Lars Gustavsson säger vid 15.40 in i videon att 21 Augusti är det som gäller (förutsatt att man är Battlefield Insider)

Skrivet av Brynolf:

Om det finns nåt som man inte gör på sweclockers så är det att kritisera Inet........

Dålig reklam att de inte lyckas få iväg beställningen samma dag om man beställer med 2-3 timmas marginal till deras "deadline" då varan finns i lager.
Ser det inte som orimligt att paketet inte skickas samma dag som man beställer men om de annonserar det så får de allt se till att det efterföljs.

Exakt min åsikt!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

5/5 när det gäller gnällandet, inte sett ett snyggare.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Det skulle man lätt kunna tro, men om du kollar på denna länken:

https://www.twitch.tv/battlefield/v/83982838

Jag tror att du måste signa upp för Battlefield insider innan den 21:a för att få access den 30:e, signar du efter eller inte alls så får du access den 31:e.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Har du nästan flyttat?

Det var nog dåligt formulerat, men jag förmodar att han menar att han varit nära på att flytta just pga det. Tyskland har också utlämning på helger. PostNord är så dåligt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Friterad:

Den är det inget fel på, det som är fel är att man är trött efter en arbetsdag och inte läser noga

Jag skyller på detsamma!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Hoppas du klockat din 3570k, min 3570k höll iaf inte tillbaks mig i BF4 alls, hade 140-160fps på ultra med några dippar ner mot 100. Men visst CPU load var ofta 90% och körde 4.5ghz så inga jättemarginaler

Permalänk
Medlem

Kul serie.
TS kanske skulle lära sig planera lite bättre så slipper han hamna i sådana här situationer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ja... ska man klaga så ska man göra det med stil

Ptja eller så har man ett okey skäl till att klaga.
Typ. Jag har väntat sen Februari på ett paket som Netonet lovade skulle komma innan Alla Hjärtans Dag.

@Xaves : Såklart skulle Inet ha ett helt team väntande att leverera din order.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

@segafreaktwo: antagligen postnord som prioriterade ned ditt paket vid terminalen innan paketen går ut till utlämningsställe. Hänt mig 3gånger och lär bli mer vanligt i framtiden.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Vi borde ha en "Gårdagens bästa Fredagsinläggs-priset" tråd. Älskar fredagsinlägg som får en att bli extra glad inför helgen.

Till TS
Den som väntar på något gott.... hatar när någon säger en mening med de tre magiska orden i följd som är nämligen "'Den som väntar" ....

Gör ett enkel bench test före och efter prolle uppgradering så kan vi glädjas av förbättringen, gärna i bild som du är så duktig på

Permalänk
Medlem

Ah men det är så när man beställer från inet då dom tror att det löser sig med en pingvinstång

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men snälla människa. Det står klart och tydligt i deras villkor att de inte GARANTERAR det.

Herregud va folk är lättkränkta. Undrar vad som händer om ni råkar ut för ett RIKTIGT problem.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd

@BlackBird: Men lungna ner dig...

"Leveranstid

Finns varorna i lager och beställningen görs innan kl. 17:00 så skickas Dina varor samma dag och finns normalt för uthämtning en eller två dagar senare.

Vi skickar automatiskt per e-post en leveransbekräftelse när ditt gods lämnar oss, Du får sedan en paketavisering via SMS från posten på ditt angivna mobiltelefonnummer när godset kommer till uthämtningsstället. Saknas mobiltelefonnummer kommer en vanlig pappersavi i brevlådan cirka 2 dagar efter leverans. Du kan dock hämta ut ditt paket utan pappersavi så länge Du har kollinummer och legitimation."

Då ska det stå även här, annars kan det ses som vilseledande...

Vad TS gör och inte gör är upp till han.

Permalänk
Medlem

@Lobocut: om det är någon som ska lugna ner sig så är det du.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Jag skulle polisanmäla dem direkt...

Permalänk

HAHAHAHA!
Underbart! och man förstår din frustration men du låter inte arg!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

@Lobocut: Citerar det en annan skrev förut:

"Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar). Skräddarsydda datorsystem har normalt en leveranstid på 7-10 arbetsdagar. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning"
https://www.inet.se/info/9/forsaljningsvillkor

Hög belastning skulle kunna anses vara att beställa något mellan den 18 och 27 varje månad då först alla bidrag i olika former dyker upp, och sedan löner. Klart som fan folk handlar extra mycket under den här perioden. Och nu har vi dessutom skolstart med diverse universitetsstudenter som ska handla upp sig på laptops, USB-minnen, diskettfodral och allsköns bös de behöver. Så man får nog räkna med att det blir knepigt att få nåt skickat på 3 timmar då.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd

Som jag skrev tidigare, efter som man har olika information på olika ställen så kan det ses som vilseledande.

Permalänk
Medlem

@Xaves:

Bara så att du vet...

"Anmäler man sig till Battlefield Insider innan den 21 augusti får man tillgång till betan en dag innan alla andra."

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Som jag skrev tidigare, efter som man har olika information på olika ställen så kan det ses som vilseledande.

Som kund har man skyldighet att läsa försäljningsvillkoren, som du godkänner när du lägger en order.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Hahaha. Bra ritat! Men som det redan påpekats så levererar posten inte på helger så det hade kvittat om de hunnit skicka den idag. Du hade i.a.f. Inte fått grejer fören tidigast måndag eftermiddag.

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl mest *marknadsföring* vi pratar om här!..(INET)

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klubba:

Hoppas du klockat din 3570k, min 3570k höll iaf inte tillbaks mig i BF4 alls, hade 140-160fps på ultra med några dippar ner mot 100. Men visst CPU load var ofta 90% och körde 4.5ghz så inga jättemarginaler

Jag kör min 3570K i 4.6 gnäggahärtz, trots detta får jag djupa fps dippar när jag lirar på 64 manna servrar GPU'n ligger lixom på 55% medans CPU'n ligger på 95+%

Skrivet av Triton242:

Kul serie.
TS kanske skulle lära sig planera lite bättre så slipper han hamna i sådana här situationer

Det som var rackarns var att jag fick precis en liten hög med pengar precis på torsdagseftermiddagen. Valet stod mellan Komplett och Inet, och efter en snabb titt så skyltar Inet med att de skickar samma dag om man beställer före kl 17.00. Skulle valt Komplett, de har för fasen ett robotiserat packningssystem som heter duga. Nåväl, pingvinstången får som uppgift att läka en sårad själ.

Skrivet av SolidReactor:

Vi borde ha en "Gårdagens bästa Fredagsinläggs-priset" tråd. Älskar fredagsinlägg som får en att bli extra glad inför helgen.

Till TS
Den som väntar på något gott.... hatar när någon säger en mening med de tre magiska orden i följd som är nämligen "'Den som väntar" ....

Gör ett enkel bench test före och efter prolle uppgradering så kan vi glädjas av förbättringen, gärna i bild som du är så duktig på

Hehe glad att det gjorde din fredag till något litet extra. Ja du har nog rätt, den som väntar på en smaskig prolle väntar nog inte i onödan, men att genomlida (om nu bf1 betan kommer idag (söndag) ) bf1 med min trötta prolle känns mindre givande. Får väl hoppas att den kommer 30'ionde som alla säger. Jag ska bencha på! Och hjälpa vårat folding lag, och trolla tråd 73 om intel versus AMD Det kommer en Del 2 om allt går enligt schemat och förutsatt om jag får en pingvinstång eller inte :X

Skrivet av Krympan:

Ah men det är så när man beställer från inet då dom tror att det löser sig med en pingvinstång

Exakt!

Skrivet av Drasteroid:

@Xaves:

Bara så att du vet...

"Anmäler man sig till Battlefield Insider innan den 21 augusti får man tillgång till betan en dag innan alla andra."

Är du säker? Jag ska citera Lars Gustafsson på DICE:

"Become a battlefield insider and remeber to tick the box and you will be a part of it, 21 of august and you will be a part of the open beta, but of course later on it will be open for everyone."

Det där kan man ju tolka lite hur man vill, men jag tolkade det i alla fall som att för de som har signat upp sig som insider får ta del av betan den 21 augusti medans den senare blir tillgänglig för alla.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Haha så många torrbollar. Varken humor eller något utvecklat sinne för sarkasm.....

@inet
Bara jag som väntar på ett passande svar 😀

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jag skulle polisanmäla dem direkt...

... Nog bättre att han kontaktar försvaret ?
Detta är ju ett hot emot Rikets säkerhet!

Eller menar du den nationella insatsstyrkan nu?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brainsplitter:

Som kund har man skyldighet att läsa försäljningsvillkoren, som du godkänner när du lägger en order.

Har inget med detta att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

Har inget med detta att göra.

Leveranstid

Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar). Skräddarsydda datorsystem har normalt en leveranstid på 7-10 arbetsdagar. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning. Skulle leveranstiden överskrida uppgiven maximal leveranstid har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar. Vid köp av ej lagerförda eller restnoterade produkter kan uppgift om maximal leveranstid ej lämnas då detta ligger utom vår kontroll. Skulle leveranstiden bli orimligt lång eller given leveranstid ej visat sig vara korrekt har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar.

Läs detta innan ni gnäller på Inet. Vad är det med folk idag?

Det hade varit skillnad om de istället garanterade att ordrar lagda innan 17:00 expedierades samma dag.

Permalänk
Medlem

@Xaves:

Ja, nu vet jag inte om du kollat kalendern det senaste, men så vitt jag kan se så är det den 21:de Augusti idag??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB