Kylpasta som används vid "Montering och test av dator med valfria komponenter"

Permalänk
Medlem

Kylpasta som används vid "Montering och test av dator med valfria komponenter"

Enkel fråga, om Inet eller någon annan vet:

Vilken kylpasta används på CPUn vid en "Montering och test av dator med valfria komponenter" ?

Permalänk
Medlem

Kan inte svara helt, men skulle gissa på att det är den som kommer med kylare, då det oftast kommer en liten tub med en kylare.

Vore dock kul å få ett exakt svar om vilken pasta som dom använder sig av.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att @BM-Mods har rätt. Annars är ju ett förslag att lägga till ett val på vilken kylpasta man vill ha

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl mer intressant vilken mängd de använder eftersom det påverkar mer än vilket märke det är.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inet
Skrivet av cabante:

Enkel fråga, om Inet eller någon annan vet:

Vilken kylpasta används på CPUn vid en "Montering och test av dator med valfria komponenter" ?

Normalt sätt använder vi den som kommer med kylaren, och som oftast är förapplicerad.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hur pass bra är den nu för tiden vs de lite dyrare man köper?
Jag har alltid själv lagt på annan kylpasta. Går fort att torka rent.
Förr vet jag iaf att det kunde göra en viss skillnad, speciellt i de tester man läste.
Kanske vore det inte en dum idé att kunna välja pasta om man köper till den?

Permalänk
Inet
Skrivet av cabante:

Hur pass bra är den nu för tiden vs de lite dyrare man köper?
Jag har alltid själv lagt på annan kylpasta. Går fort att torka rent.
Förr vet jag iaf att det kunde göra en viss skillnad, speciellt i de tester man läste.
Kanske vore det inte en dum idé att kunna välja pasta om man köper till den?

Om du beställer "Montering och test av dator med valfria komponenter"-tjänsten och lägger till kylpasta på ordern så är rutinen hos oss att återkoppla och meddela att 1) det inte behövs läggas till någon kylpasta då det ingår till kylaren 2) om du vill att vi använder den som ligger på ordern så gör vi såklart det.

Är man på jakt efter absolut lägsta möjliga temperatur så kan det vara värt att byta men generellt är det inget vi rekommenderar då det som följer med är absolut godkänt.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet:

Bättre än så kan det inte bli. Tack för svaret

Permalänk
Inet
Skrivet av cabante:

@Inet:

Bättre än så kan det inte bli. Tack för svaret

Dubbelkollade med mina kollegor och tydligen så är det så ovanligt att någon "råkar" beställa kylpasta så ligger det på ordern så förutsätter vi att det är med flit och använder det vid montering

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram