Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Ni som har spelat betan. Har Proffesions återgått till vara en del av spelet igen? Dvs man får nytta av i raids etc?

Verkar så.
Om dom håller hela expansionen vette 17 dock.
Men som vanligt så finns det några grejer som folk vill ha hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Verkar så.
Om dom håller hela expansionen vette 17 dock.
Men som vanligt så finns det några grejer som folk vill ha hela tiden.

De påstar ju att proffesions kommer hållas uppdaterade och aktuella genom hela expansionen. Hoppas bara att det håller, än så länge har det inte hänt i någon expansion..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

De påstar ju att proffesions kommer hållas uppdaterade och aktuella genom hela expansionen. Hoppas bara att det håller, än så länge har det inte hänt i någon expansion..

Känns på nåt sätt som det mesta dom säger har dom sagt förut inför expansioner men visst dom kanske lyckas denna gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Känns på nåt sätt som det mesta dom säger har dom sagt förut inför expansioner men visst dom kanske lyckas denna gången

I båda vanilla och TBC var professions relevanta genom hela spelet. Så dom har gjort det förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow_jon:

I båda vanilla och TBC var professions relevanta genom hela spelet. Så dom har gjort det förr.

Ingen koll på vanilla då jag tog hiatus från wow mellan betan och late vanilla.
För tbc så var det några flaskor, mat och en handfull items framförallt i t6 när man nåt halvvägs in i expansionen så en viss relevans fanns det väl.

Permalänk
Medlem

Finns det nån anledning till att Legion ligger runt 400:-...
Ingår det nån gametime?
Vill inte minnas att tidigare expar varit såpass högt i pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Finns det nån anledning till att Legion ligger runt 400:-...
Ingår det nån gametime?
Vill inte minnas att tidigare expar varit såpass högt i pris?

enligt hothardware (http://hothardware.com/news/world-of-warcraft-burning-crusade...) så var suggested retail price för tbc mellan $39.99 (std) och $69.99 (collector) vilket ser ut att ha varit 280 sek ungefär med en kurs på 7 kr/$ och med dagens kurs hade det varit 335 sek ungefär så lite har den gått upp

Permalänk
Medlem

@BasseBaba dollarkurser samt att en lvl 100 boost ingår i köpet (värt $50)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow_jon:

Resist gear och flaskor kanske.
Annars så var det ont om end-game gear man kunde crafta.
Men det fanns ju annat skoj såklart.

Permalänk
Medlem

Jag brukar oftast bara levla med alla quests med min main (har en hunter). Har lite gear från garrison, är pre-launch något att satsa på eller ska man hoppa in direkt i expansionen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Jag har inte nämnt något "år"? Pre-eventet startade i början av augusti med ändringar av skills. Så var du fick ett år från vet jag inte?

Vet du inte själv vad du skriver?

"Inte värt att lägga pengar när det inte kommer något nytt innehåll. Såkallade Content Droughts när folk väntar på nästa expansion.." - Jag.
--
Av någon anledning så kände du för att kommentera..
"Så känner du kanske. Några andra vill förbereda sig och göra "pre eventen" innan expansionen. " - Du.
--
"Du är väl medveten om att det varit flera MÅNADER av ingenting innan eventet ens blev tillgängligt...?

Eller snarare, ett helt år." - Jag.
--
"Förstår inte vart du vill komma med denna diskussion?" - Du.

Varför svarar du på mitt inlägg om du inte själv vet vad det handlar om? Är man osäker så frågar man.
Det är inte värt att lägga 120 kr i 12mån utan något som helst nytt innehåll. Men det låter ju som att det är så, enligt dig

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Jag brukar oftast bara levla med alla quests med min main (har en hunter). Har lite gear från garrison, är pre-launch något att satsa på eller ska man hoppa in direkt i expansionen?

Gör invansions (pre-eventet) så får du ilvl 700 gear och vapen som kan uppgraderas till 72x. Det ger dig en bättre start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

men ge dig. destruction warlock i TBC va typ 90% shadowbolt

Holy paladin: Flash of light

Pls...AP+PoM och så en fet Pyro i nyllet, det var inte många som överlevde detta i AB. Vilka tider

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Resist gear och flaskor kanske.
Annars så var det ont om end-game gear man kunde crafta.
Men det fanns ju annat skoj såklart.

I BT droppade både patterns och plans, dessutom nya "epic" gems. Lägg därtill leg enchants från leatherworking och trummor som alla end game guilds använde.

Dessutom tillkom nya enchants, tex executioner från ZA.

Så vet inte riktigt vad du menar med "ont om eng-game gear".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Vet du inte själv vad du skriver?

"Inte värt att lägga pengar när det inte kommer något nytt innehåll. Såkallade Content Droughts när folk väntar på nästa expansion.." - Jag.
--
Av någon anledning så kände du för att kommentera..
"Så känner du kanske. Några andra vill förbereda sig och göra "pre eventen" innan expansionen. " - Du.
--
"Du är väl medveten om att det varit flera MÅNADER av ingenting innan eventet ens blev tillgängligt...?

Eller snarare, ett helt år." - Jag.
--
"Förstår inte vart du vill komma med denna diskussion?" - Du.

Varför svarar du på mitt inlägg om du inte själv vet vad det handlar om? Är man osäker så frågar man.
Det är inte värt att lägga 120 kr i 12mån utan något som helst nytt innehåll. Men det låter ju som att det är så, enligt dig

Jag kan hålla med om att dom är dåliga bygga ut content så det håller hela vägen till nästa expansion, något som dom har lovat lösa denna.
Sen svarade jag med - om man inte tycker att spelet ger underhållning för 120kr så är det nog inte ett spel för en (kan ju vara tillfälligt till nästa expansion eller möjligtvis inte alls).

Så jag förstår fortfarande inte vart du vill komma med den här diskussionen? Du tröttnade kanske redan efter en vecka. Jag tröttnade på WOD redan efter Highmaul. Ansåg att det inte var ett spel för mig just då och avbröt min prenumeration. Kom tillbaka nu i Juli lagom till pre-eventet och modifiering av skillsen.

Vi alla har olika uppfattningar om vad som underhåller oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow_jon:

I BT droppade både patterns och plans, dessutom nya "epic" gems. Lägg därtill leg enchants från leatherworking och trummor som alla end game guilds använde.

Dessutom tillkom nya enchants, tex executioner från ZA.

Så vet inte riktigt vad du menar med "ont om eng-game gear".

Detta förstår jag inte varför dom inte fortsätter med. Varför inte släppa nya recept till gear i senare instanser med högre ilvl så det följer med hela resan? Proff. förra expansionen kördes ju rakt ner i botten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Pls...AP+PoM och så en fet Pyro i nyllet, det var inte många som överlevde detta i AB. Vilka tider

körde själv fire mage i TBC, även om det var simpelt, så är det enda jag kommer ihåg att det var otroligt underhållande. Dra iväg en fireball och en pyroblast samtidigt, följt av två feta crits som proccade hot streak, så man kunde göra om det igen. Herre jösses det var eld och kaos överallt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Lirat lite fire mage nu senaste dagarna men känns sådär då jag tycker pyroblast gör alldeles för låg skada i pvp. Känns som det inte händer nånting med motståndarens hp. Fireball gör mer skada även fast tooltip säger annorlunda. Gör jag något fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

körde själv fire mage i TBC, även om det var simpelt, så är det enda jag kommer ihåg att det var otroligt underhållande. Dra iväg en fireball och en pyroblast samtidigt, följt av två feta crits som proccade hot streak, så man kunde göra om det igen. Herre jösses det var eld och kaos överallt!

Ja just ja, nu när du säger det så fungerade det ju så på den tiden

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Jag kan hålla med om att dom är dåliga bygga ut content så det håller hela vägen till nästa expansion, något som dom har lovat lösa denna.
Sen svarade jag med - om man inte tycker att spelet ger underhållning för 120kr så är det nog inte ett spel för en (kan ju vara tillfälligt till nästa expansion eller möjligtvis inte alls).

Så jag förstår fortfarande inte vart du vill komma med den här diskussionen? Du tröttnade kanske redan efter en vecka. Jag tröttnade på WOD redan efter Highmaul. Ansåg att det inte var ett spel för mig just då och avbröt min prenumeration. Kom tillbaka nu i Juli lagom till pre-eventet och modifiering av skillsen.

Vi alla har olika uppfattningar om vad som underhåller oss.

Vilken del av "ett helt år utan nytt innehåll" förstår du inte? Tycker DU det är värt att betala då alltså?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Har provat att ta mig tillbaka till att spela WoW igen många gånger, men de allt efter TBC är tyvärr alldeles för enkelt och många gånger löjligt repetitivt med återanvändna instanser överallt osv.

Kommer det någonsin vanilla servers är jag den förste att börja spela igen, men så som det är nu funkar det inte.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Funderar på att ge WoW en sista chans efter en längre paus och känner mig inte helt övertygad ännu.

Vad är dom stora nyheterna i Legion förutom den nya klassen?

Permalänk
Medlem

Kommer ge Legion en chans antagligen, men om (även) denna expansionen är värdelös så är jag nog färdig med WoW för alltid. WoW har gått stadigt neråt sedan TBC, men alla expansioner har alltid lyckats fånga mitt intresse, mest pga en blandning av nostalgi och sociala kontakter antagligen, förutom WoD som misslyckades totalt.

Mitt WoW-spelande brukar gå i perioder där jag tar någon månads paus och sen börjar spela igen, men WoD var den första expansionen där jag aldrig kom tillbaks efter första pausen. Jag spelade några veckor efter lanseringen, men sen tröttnade jag (framförallt pga. garrisons och att professions va värdelösa - spelet kändes free2play helt enkelt) och har inte rört WoD sedan dess.

Till och med i MoP och Cataclysm kom jag tillbaks 2-3 gånger under expansionens livstid, men WoD har förflutit under näsan på mig och har mindre än en veckas "livstid" kvar, men jag kunde inte bry mig mindre...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carbed:

Funderar på att ge WoW en sista chans efter en längre paus och känner mig inte helt övertygad ännu.

Vad är dom stora nyheterna i Legion förutom den nya klassen?

Artefakt vapnet skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

enligt hothardware (http://hothardware.com/news/world-of-warcraft-burning-crusade...) så var suggested retail price för tbc mellan $39.99 (std) och $69.99 (collector) vilket ser ut att ha varit 280 sek ungefär med en kurs på 7 kr/$ och med dagens kurs hade det varit 335 sek ungefär så lite har den gått upp

Skrivet av vulpix:

@BasseBaba dollarkurser samt att en lvl 100 boost ingår i köpet (värt $50)

Okej, tack.

Hade hellre sett 1 månads gratis gametime i dom knappa 400:- istället för en 100 ding, men klart, en 100d ing är ju "gratis" för blizz att ge bort. Kommer ju ändå vara en demon hunter man vill testa och dom startar på lvl 98 så som jag fattat det?

Får fundera över hur det blir, runt 500:- för exp och en månads gametime, oklart om man vågar chansa.
Verkar ju som att en del här i tråden är nöjda och taggade, sen har man lite mer kritiska röster..
Samtidigt har jag suttit och nött varenda release på Stormscale så känns lite synd att låta den eran gå i graven, nästan värt pengarna bara för att uppleva 100-110 levlandet

@Oliver91 Du verkar ju uppenbarligen varit riktigt sysselsatt i WoD, men allt i din text är ju mmo-fluff runtomkring. Spelar man enbart för progress/end-game-raid så kanske det känns lite mer fattigt? Jag kan inte uttala mig, ledsnade efter 2-3 månader. Men jag antar att det som vanligt är folk som ständigt vill ha mer och nytt content är dom som var/är negativa till WoD?

Problemet som jag såg med WoD/WoW när jag slutade var problematiken i att LFR+normal var på tok för enkelt, Mythic var det enda som verkligen kunde ge nån form av utmaning, men då var man tvungen att gå med i nån mer seriös grupp.
Jag vill så sjukt gärna ha ett MMO som är utmanande utan att man måste sitta och spela 2-3-4 dagar i veckan med nått seriöst raidguild. Dvs jag vill kunna spela casual här och där men ändå få en utmaning till skillnad från LFR där man sitter i windowed mode och tittar serier i HBO samtidigt som man roterar 3 olika knappar och ser till att inte stå i elden

Dvs, utmaningen och frågan med Legion är ju, hur får dom spelet och endgame att hålla för alla oss (antar att vi numera är det större delen?) som inte har tid att raida enligt schema, utan istället vill köra LFR/Normal?

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: I WoD började de med mythic dungeons, som är svårare än hc. Nytt i Legion är att det kommer finnas mythic på vecko lockout och sen mythic+ som ökar i svårighet per nivå man klarar, som greater rifts i diablo 3. Sen finns det ett taktiskt momät som ändras varje vecka och efter en viss nivå blir det 2st sådana moment. ett exempel är att visa mobs inte går att taunta, eller blir enrage vid en vis hp nivå eller att tanken får en debuff som minskar healing taken. För mythic + krävs en keystone, man kommer få en sådan per vecka/character från quest eller liknande. Klarar man nivå 10 så får man en mythic del per vecka som jag har fattat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xegeru:

@BasseBaba: I WoD började de med mythic dungeons, som är svårare än hc. Nytt i Legion är att det kommer finnas mythic på vecko lockout och sen mythic+ som ökar i svårighet per nivå man klarar, som greater rifts i diablo 3. Sen finns det ett taktiskt momät som ändras varje vecka och efter en viss nivå blir det 2st sådana moment. ett exempel är att visa mobs inte går att taunta, eller blir enrage vid en vis hp nivå eller att tanken får en debuff som minskar healing taken. För mythic + krävs en keystone, man kommer få en sådan per vecka/character från quest eller liknande. Klarar man nivå 10 så får man en mythic del per vecka som jag har fattat det.

Du får 885 ser det ut som och det är world boss mythic men inte riktigt raid mythic. Men å andra sidan för att komma dit lär det kräva en en organiserad grupp även om det kanske inte kräver raidguildnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Okej, tack.

Hade hellre sett 1 månads gratis gametime i dom knappa 400:- istället för en 100 ding, men klart, en 100d ing är ju "gratis" för blizz att ge bort. Kommer ju ändå vara en demon hunter man vill testa och dom startar på lvl 98 så som jag fattat det?

Får fundera över hur det blir, runt 500:- för exp och en månads gametime, oklart om man vågar chansa.
Verkar ju som att en del här i tråden är nöjda och taggade, sen har man lite mer kritiska röster..
Samtidigt har jag suttit och nött varenda release på Stormscale så känns lite synd att låta den eran gå i graven, nästan värt pengarna bara för att uppleva 100-110 levlandet

@Oliver91 Du verkar ju uppenbarligen varit riktigt sysselsatt i WoD, men allt i din text är ju mmo-fluff runtomkring. Spelar man enbart för progress/end-game-raid så kanske det känns lite mer fattigt? Jag kan inte uttala mig, ledsnade efter 2-3 månader. Men jag antar att det som vanligt är folk som ständigt vill ha mer och nytt content är dom som var/är negativa till WoD?

Problemet som jag såg med WoD/WoW när jag slutade var problematiken i att LFR+normal var på tok för enkelt, Mythic var det enda som verkligen kunde ge nån form av utmaning, men då var man tvungen att gå med i nån mer seriös grupp.
Jag vill så sjukt gärna ha ett MMO som är utmanande utan att man måste sitta och spela 2-3-4 dagar i veckan med nått seriöst raidguild. Dvs jag vill kunna spela casual här och där men ändå få en utmaning till skillnad från LFR där man sitter i windowed mode och tittar serier i HBO samtidigt som man roterar 3 olika knappar och ser till att inte stå i elden

Dvs, utmaningen och frågan med Legion är ju, hur får dom spelet och endgame att hålla för alla oss (antar att vi numera är det större delen?) som inte har tid att raida enligt schema, utan istället vill köra LFR/Normal?

Har tyvärr inte tid att raida längre så skiter fullständigt i det och tävlar enbart med mina guildies i achievements, mounts och pets osv.. samt hänger på teamspeak och som sagt kört mythic dungeons och varit med på alt raids

fixade givetvis min legendary ring och har väl orkat uppgradera den till ilvl 750+ någonting sen tröttnade man på att spamma mythic dungeons hehe

också levelat så jag har 12st karaktärer på min mains server en av varje klass på level 100

Men visst.. pvp'n har varit katastrof hela expansionen och PvE har varit extremt bra men hoppet mellan heroic och mythic var ganska brutalt och såg min egna guild ge upp när de inte kunde få tag på 20 stabila raiders eftersom vi hade halkat efter i progressracet och alla bra spelare hade redan bättre guilder så vi fastnade med att konstant hålla på att geara upp mediokra spelare i HC

Jag skulle gärna vilja se mythic 10 man bli introducerat ihop med mythic 20 man.

Man har ju ganska lång erfarenhet av spelet när man lirat sen november 2004 och sett hur raiding blivit mer och mer komplicerat på högsta nivåerna medans det blivit mer och mer nerdummat på de lägsta nivåerna vilket gör att glappet mellan bara ökar och ökar..

Alla expansioner har haft sin charm och i WoD var det att man för första gången kunde ta det ganska lugnt och ändå lyckas ha i princip BiS gear och tjäna brutala mängder pengar helt passivt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vilken server har mest svenskar för tillfället? Alternativt tips på nån trevlig stor svensk guild för oss som räda mer knappt hinner och skiter i pvp.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på när "Invasions" slutar? Natt till imorgon tisdag eller är det slut nu redan?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk