Vilket av dessa olika upgrade Kit i7 tycker ni låter bäst pris/hware

Permalänk

Vilket av dessa olika upgrade Kit i7 tycker ni låter bäst pris/hware

Har nu bestämt mig uppgradera Mobo, Cpu och ram, det är vill ha nerven som inte ger sig, och jag böjer mig för dens övertalningförmåga. tänkte inhandla någon av dessa, samt ett 1080 gpu, som jag kollar runt lite på marknaden, men det jag önskar hjälp med från er är nedanstående erbjudanden jag hittat.
Då jag har lite koll, men absolut inte lika bra koll som ni andra här, ber jag er slänga ett öga, eller om ni även har andra förslag.
7000:- är mitt Tak på Mobo, cpu och minne.

Kan tillägga i Edit, att jag heller inte har något emot att köpa begagnat, så det kan ni ta med i beräkningarna om ni skulle sett nått sjysst på marknaden här på swec.

1 från webhallen
• ASUS Z170-E - ATX / Z170
• Intel Core i7-6700K -
• Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz CL16 (CMK16GX4M2A2666C16) (2x8GB
5990:-

2 Inet
•Intel Core i7-6700K -
•MSI Z170A Gaming M5
•16 GB, Corsair VENGEANCE LPX 2133 MHz
6707:-

3 Komplett
•Intel Core i7-6700K -
•ASUS Z170 PRO GAMING
•Crucial DDR4 2133MHz 16GB
•Akasa AK-959CU
6199:-
Edit tog bort Blocket

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Hur många diskar?
Hur många grafikkort?
Hur mycket minne kommer du ha i framtiden?

1an och 2an har 6 sata portar, 3an bara 4st.

1an har endast stöd för 2-way sli, 2an 3 kort och 3an fyra.

RAM bör du fundera på vad du kommer ha i framtiden så du slipper kasta de medföljande stickorna.

Blocket hade jag aldrig köpt datordelar på.

Permalänk

@Blofeld
Tack för svar, lite uppdaterad info nedan.

Har 4 diskar just nu, 2st SSD, och 2st Hdd, kommer ej att ha mera i framtiden, möjligtvis uppgradera till större, men absolut inte fler.

Sli, kan tänkas det i framtiden kanske kommer utnyttjas, men jag är mer benägen uppgradera och ha 1 st GPu, istället för fler, dock är jag inte främmande för 2 way i så fall max.

Ram är jag nöjd med 16. Datorn används bara till spel, surf och nån film då o då. samt lite enklare oveclocking på nybörjar nivå.

men om jag sammanställer det du sa så skulle i så fall 1an vara ett bra lagom köp?

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Japp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Va? 6k för CPU Moderkort och Ram, hur är det ett prisvärt paket? Du får ju bättre pris om du köper allt separat.......
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9737177/

Gör såhär istället.
Köp moderkort + processor från NoN + dina ram för totalt 5300:- , lägg till en kylare om du inte har det så blir det 5650:- vilket fortfarande är billigare än alla dina alternativ.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Förslag nummer 3.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

@Subiray

Hittar din länk till minnet, men inte de andra 2 så du får ihop priset 5300:-
är du vänlig o leder mig dit?? tack

kylare tänkte jag bara flytta över den jag har nu, Corsair H100

läser även på Prisjakt om ramen som fått lite dålig kred ihop med asus Z170 mobon, vad anser du..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3264259

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Blacksheep:

@Subiray

Hittar din länk till minnet, men inte de andra 2 så du får ihop priset 5300:-
är du vänlig o leder mig dit?? tack

kylare tänkte jag bara flytta över den jag har nu, Corsair H100

läser även på Prisjakt om ramen som fått lite dålig kred ihop med asus Z170 mobon, vad anser du..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3264259

https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

@Subiray

Hittar din länk till minnet, men inte de andra 2 så du får ihop priset 5300:-
är du vänlig o leder mig dit?? tack

kylare tänkte jag bara flytta över den jag har nu, Corsair H100

läser även på Prisjakt om ramen som fått lite dålig kred ihop med asus Z170 mobon, vad anser du..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3264259

https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Råkade visst länka samma sak två gånger, har uppdaterat tidigare post med.

Har ingen erfarenhet av Asus Z170, enda 1151 bygget jag har är mitt nuvarande och har ännu aldrig haft problem med detta under överklockning eller liknande.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk

@Daemon
Tusen tack, tror det får bli en order ikväll på det, om inte annat bättre förslag trillar in under kvällen.

@Subiray

tack Deamon skickade,, nod nod

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Subiray:

https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Råkade visst länka samma sak två gånger, har uppdaterat tidigare post med.

Har ingen erfarenhet av Asus Z170, enda 1151 bygget jag har är mitt nuvarande och har ännu aldrig haft problem med detta under överklockning eller liknande.

Hmmm, lyssna lite reviews på brädan, allt verkar ok, enda som var minus var i så fall kanske att skulle jag någon dag vilja köra SLi, så gick det ju inte så bra. X-fire funkade däremot, men jag har oftast Nvidia... jag söker vidare lite till..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Hmmm, lyssna lite reviews på brädan, allt verkar ok, enda som var minus var i så fall kanske att skulle jag någon dag vilja köra SLi, så gick det ju inte så bra. X-fire funkade däremot, men jag har oftast Nvidia... jag söker vidare lite till..

Kom igen, jag har oftast Nvidia!?!
Man köper det märket som är bäst just nu när du behöver det... Till bäst prestanda/krona.
Just nu var det Nvidia för mig, förra gången AMD.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Kom igen, jag har oftast Nvidia!?!
Man köper det märket som är bäst just nu när du behöver det... Till bäst prestanda/krona.
Just nu var det Nvidia för mig, förra gången AMD.

LOL, Jag är över 50, har haft datorer sedan 1989, och bara 1 gång har jag haft amd kort, när jag körde mina bitcoin miners 7970 kort
jag är ingen fanboy, men jag tror jag med gott hjärta kan säga, att "jag har oftast Nvidia"

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

LOL, Jag är över 50, har haft datorer sedan 1989, och bara 1 gång har jag haft amd kort, när jag körde mina bitcoin miners 7970 kort
jag är ingen fanboy, men jag tror jag med gott hjärta kan säga, att "jag har oftast Nvidia"

Jag är 53 och säger inte LOL.
Då säger jag att jag inte oftast, utan alltid har det som ger mest per krona. Om jag oftast haft Amd eller Nvidia kan jag inte svara på, det är oviktigt, men du kanske bara byter vart tionde år. Själv har jag glömt hur många kort jag haft.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Tack alla som tog sig tid att hjälpa mig
efter lite eget snokande och läsande igår kväll, och skimmning i andra hjälp trådar här på swec, märkte jag att Mobo Asus Z170 Pro, ofta rekommenderas av flera här till andra som söker bygghjälp.

Hittade detta paketet på Dustin https://www.dustinhome.se/product/5010914358/z170-pro-ci7-6700k-16gb-ddr4

300 dyrare än det andra du hade hittat åt mig @Subiray dock Jag tycker det ser bra ut, om ingen har något annat bättre förslag får det bli detta, tror jag.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.