Tar upp det på nytt, Nvidia drivaren 372.70 fungerar inte bättre än 372.54

Permalänk
Medlem

Tar upp det på nytt, Nvidia drivaren 372.70 fungerar inte bättre än 372.54

Moderkortsnamn Asus Rampage IV Extrem
4 st. G Skill TridentX F3-2666C12-8GTXD
CPU-type HexaCore Intel Core i7-4930K, 4375 MHz (35 x 125)
Grafikkort NVIDIA GeForce GTX 980 Ti (6 GB)

Har som sagt ett barnbarn som vill spela Fallout New Vegas. Satte min förhoppning till att Fallout New Vegas skulle fungera i 372.70. Samma problem som i 372.54. Säger att spelet inte fungerar och blir tvingad att stänga ner spelet. Ingen förklaring som jag kommer på. Det fungerar med drivare 368.81. Doom, Call of Duty Black Ops III fungerar med 372.70. Är det någon som har samma problem som jag? Blir väldigt irriterad för när jag spelade 4-10 år tillbaka så brukade nya drivare fungera bättre eller minns jag fel. Kan det ha med Steam att göra? När jag spelade så laddade jag ner spelen och spelade inte online, körde F1 racing o Quake 4 m.m.

Tacksam för alla svar då jag vill kunna uppdatera till ny drivare i framtiden

Visa signatur

WinSlow

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinSlow:

Moderkortsnamn Asus Rampage IV Extrem
4 st. G Skill TridentX F3-2666C12-8GTXD
CPU-type HexaCore Intel Core i7-4930K, 4375 MHz (35 x 125)
Grafikkort NVIDIA GeForce GTX 980 Ti (6 GB)

Har som sagt ett barnbarn som vill spela Fallout New Vegas. Satte min förhoppning till att Fallout New Vegas skulle fungera i 372.70. Samma problem som i 372.54. Säger att spelet inte fungerar och blir tvingad att stänga ner spelet. Ingen förklaring som jag kommer på. Det fungerar med drivare 368.81. Doom, Call of Duty Black Ops III fungerar med 372.70. Är det någon som har samma problem som jag? Blir väldigt irriterad för när jag spelade 4-10 år tillbaka så brukade nya drivare fungera bättre eller minns jag fel. Kan det ha med Steam att göra? När jag spelade så laddade jag ner spelen och spelade inte online, körde F1 racing o Quake 4 m.m.

Tacksam för alla svar då jag vill kunna uppdatera till ny drivare i framtiden

djc5166 said:
HDR still broken in Oblivion. Fallout 3 and Fallout NV still crash on loading in Windows 10 AU.

This is not yet fixed. We are targeting the next driver release.

https://forums.geforce.com/default/topic/960821/geforce-drive...

Antar det sabbades i samband med Anniversay edition och deras AU drivers 372.54.
Därför tidigare fungerar bra antagligen.
Så kör på äldre och vänta typ.

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka

@JimmieSan:

Hej! Känns skönt att någon bekräftar felet.

Tack så mycket

Visa signatur

WinSlow

Permalänk
Medlem

372.90 WHQL

372.90 WHQL
Hej! Börjar bli trött på Nvidias drivare. 368.81 är den drivare som fallout new vegas fungerar. Varför kan inte Nvidia lösa det problemet! Det är 3 st. nya drivare som inte fungerar, 372.54, 372.70, 372.90. Kan någon verifiera eller ännu bättre ha en lösning på detta.
Tacksam för svar.

Visa signatur

WinSlow

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinSlow:

372.90 WHQL
Hej! Börjar bli trött på Nvidias drivare. 368.81 är den drivare som fallout new vegas fungerar. Varför kan inte Nvidia lösa det problemet! Det är 3 st. nya drivare som inte fungerar, 372.54, 372.70, 372.90. Kan någon verifiera eller ännu bättre ha en lösning på detta.
Tacksam för svar.

Det är ett problem i Windows 10 Anniversary update, Microsoft ändrade något som påverkade dessa spelen.
Och WDM 2.1 som alla nyare Nvidia drivers är gör att det ej fungerar med dessa spel.

Tror inte det kommer en lösning snabbt, dom säger dom jobbar med Microsoft för att lösa detta som uppstod i Anniversary, men det lär dröja lääääääänge om man känner Nvidia rätt

Detta började som sagt i 372.xx när dom gick över till WDM 2.1.

Permalänk
Medlem

Förbaskat frustrerande är det när man äntligen kommer sig för med att spela spelet.

Vet inte om det är tröstande läsa att man inte är den enda.

/C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crilloan:

Förbaskat frustrerande är det när man äntligen kommer sig för med att spela spelet.

Vet inte om det är tröstande läsa att man inte är den enda.

/C

Ännu mer frustrerande är att när man äntligen bytt från AMD till Nvidia efter 6 långa år av frustration och förhoppningar om att alla problem man haft med drivrutiner hit och dit ska blivit lösta så kommer sånt här fram.

Jag älskar Fallout New Vegas och spelar det ganska regelbundet, kunde detta problem inte gälla något annat mindre känt spel istället.

Kör ju dessutom Windows 10 Anniversary Update som tydligen också har ett finger med i spelet vilket också är surt.

Men det positiva är att jag tror mer på att det här kommer att lösa sig än alla de andra problem jag haft med AMD genom åren.
Antingen löser det sig via en ny drivrutin eller en fix från Microsoft genom en uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Ännu mer frustrerande är att när man äntligen bytt från AMD till Nvidia efter 6 långa år av frustration och förhoppningar om att alla problem man haft med drivrutiner hit och dit ska blivit lösta så kommer sånt här fram.

Jag älskar Fallout New Vegas och spelar det ganska regelbundet, kunde detta problem inte gälla något annat mindre känt spel istället.

Kör ju dessutom Windows 10 Anniversary Update som tydligen också har ett finger med i spelet vilket också är surt.

Men det positiva är att jag tror mer på att det här kommer att lösa sig än alla de andra problem jag haft med AMD genom åren.
Antingen löser det sig via en ny drivrutin eller en fix från Microsoft genom en uppdatering.

Har inte amd så jag kan inte testa men jag har hört att de också gått över till wdm 2.1 så du hade nog fått samma problem ändå. Det är microsoft som felet ligger på verkar det som.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blupparen:

Har inte amd så jag kan inte testa men jag har hört att de också gått över till wdm 2.1 så du hade nog fått samma problem ändå. Det är microsoft som felet ligger på verkar det som.

Tyvärr funkade inte 373.06 på Anniversary Update med Fallout New Vegas vilket var förbaskat tråkigt.
Jag har i helgen gått igenom mina alternativ och kom fram till följande lösning:

1. Hoppa över Windows 10 Anniversary Update på speldatorn (för stunden) och gå tillbaka till 1511 (TH2 10586)
2. Uppdatera Windows till 10.0.10586.601 med kumulativ uppdatering (då är man ändå up–to–date på sätt och vis)
3. Installera version 368.81 av NVIDIA's grafikdrivrutin från 14:e juli
4. Profit!

Har testat alla PC spel jag har och dem funkar, inklusive Fallout New Vegas.

Windows 10 1511 samt 368.81 funkar fin fint för mig!