Permalänk

Alexander checkar in!

Hej Sweclockers!

Caroline som tidigare varit aktiv här på forumet har gått vidare i sin karriär. But have no fear! Jag tar över för henne och kommer svara på frågor och spörsmål så gott jag kan

Med vänliga hälsningar,

Alexander - ASUS

Update:

Jag går på semester fr.o.m idag till Tisdagen den 10:e maj.

Ha en trevlig Kristi himmelfärdshelg!

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Kommer de nån uppdatering för UX501 skärm ? 4K skärmen gula ton är hemsk :/ vet att UX303 fick en fix för sin gulhet

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Men väl säga välkommen!

Permalänk
Medlem

Välkommen

Permalänk

@nickhe: Direkt på frågorna ser jag Panelen i UX501 är tillverkad av Samsung och har en PenTile-matris. Den gula tonen är generellt drag för just den sortens paneler. UX303 har en annan panel och exakt samma fix som för den kommer alltså inte vara möjlig. Jag ska ta reda på om vi har något på G vad det gäller gulheten i UX501.

Permalänk
Inaktiv

Willkommen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Alexander:

@nickhe: Direkt på frågorna ser jag Panelen i UX501 är tillverkad av Samsung och har en PenTile-matris. Den gula tonen är generellt drag för just den sortens paneler. UX303 har en annan panel och exakt samma fix som för den kommer alltså inte vara möjlig. Jag ska ta reda på om vi har något på G vad det gäller gulheten i UX501.

Tack! den är verkligen spygulgrön typ

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

@nickhe: Hej igen! För modellen UX501VW och nyare är problemet löst eftersom det är en ny panel i dessa. Om du är intresserad av mer information kan du skicka ett PM till mig.

Permalänk
Administrativ avgift

Hejsan Alex välkommen kan meddela att nya X99-a bioset förstör pwm kontrollen (kör wk och allt ska gå på 35%) men den flukterar i värdena skicka gärna detta vidare. Tycker ni även borde göra wk version av fläkkontrollerna för oss entusiaster

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Trevligt med folk från Asus Välkommen ~

Permalänk
Medlem

Riktigt kul! Välkommen

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Skrivet av andra94:

Hejsan Alex välkommen kan meddela att nya X99-a bioset förstör pwm kontrollen (kör wk och allt ska gå på 35%) men den flukterar i värdena skicka gärna detta vidare. Tycker ni även borde göra wk version av fläkkontrollerna för oss entusiaster

Hej hej och tack! Jag har vidarebefodrat ditt problem till HQ. Jag återkommer om det kommer mer information.

Permalänk
Medlem

@nickhe: Hej igen! För modellen UX501VW och nyare är problemet löst eftersom det är en ny panel i dessa. Om du är intresserad av mer information kan du skicka ett PM till mig.

Visst gör de

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen!

Svara gärna på min fråga jag har ställt till er i denna tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1416522-uppgradera-ssd-...

Mvh
morper

Permalänk
Medlem

Hej Sweclockers!

Caroline som tidigare varit aktiv här på forumet har gått vidare i sin karriär. But have no fear! Jag tar över för henne och kommer svara på frågor och spörsmål så gott jag kan

Med vänliga hälsningar,

Alexander - ASUS

Update:

Jag går på semester fr.o.m idag till Tisdagen den 10:e maj.

Ha en trevlig Kristi himmelfärdshelg!

Hej Alexander!

Jag har sökt mig tokig för information på nätet angående mitt problem, men lyckas inte komma någon vart. Så sjukt svårt att söka på ett så specifikt problem.

Kanske du kan hjälpa mig, eller vet någon som kan svara på mitt problem.

Jag har följande setup:
Intel 5820k (väldigt lätt överklockad, typ 3.9Ghz)
Asus X99-S moderkort
G.Skill Ripjaws DDR4-2800 OC 16GB - X2
Soundblaster ljudkort
Två Sapphire 290x GPU
XFX 1250W PSU

Nu ska jag försöka beskriva mitt problem:
Första halvåret med datorn hade jag bara ett kit av RAM-minnen (16GB, 4 moduler på 4GB styck) och kunde då använda minnets inbyggda XMP utan problem. Kunde alltså köra 16GB i 2800Mhz och allt fungerade finfint.

Ett halvår senare skaffar jag ett till likadant kit, identiskt med det första.
Sätter i det och startar datorn som vanligt, kommer in i windows och inser att jag bara har 20GB minne.
What tänker jag, startar om datorn. Nästa omstart hittade datorn 24GB minne.

Förstår ingenting, tänkte om någon sticka var trasig eller så, kollar i bios - där hittar datorn 32GB minne utan problem.

Håller på fifflar en massa fram och tillbaka med minnena, testar till sist att bara köra de fyra nya modulerna i XMP i de 4 modul-platserna jag inte hade använt tidigare, då fungerade det helt plötsligt klockrent även i windows.

Testar då att sätta i alla 8 minnen och skippa XMP, dvs bara köra standard 2133Mhz . Direkt fungerar allting i windows, hittar 32GB utan problem.

Har testat lite fram å tbx sedan dess, men till slut gett upp och kör på med 2133Mhz på mina minnen, då hittar iaf datorn allting.

Vet du något jag kan göra i min situation? Tror du det är något fel på moderkortet / går det helt enkelt inte?

Mvh // Håkan

Edit: får be om ursäkt för luddig förklaring, svårt att skriva ihop problemet på något smidigt sätt..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Hej Alexander!

Jag har sökt mig tokig för information på nätet angående mitt problem, men lyckas inte komma någon vart. Så sjukt svårt att söka på ett så specifikt problem.

Kanske du kan hjälpa mig, eller vet någon som kan svara på mitt problem.

Jag har följande setup:
Intel 5820k (väldigt lätt överklockad, typ 3.9Ghz)
Asus X99-S moderkort
G.Skill Ripjaws DDR4-2800 OC 16GB - X2
Soundblaster ljudkort
Två Sapphire 290x GPU
XFX 1250W PSU

Nu ska jag försöka beskriva mitt problem:
Första halvåret med datorn hade jag bara ett kit av RAM-minnen (16GB, 4 moduler på 4GB styck) och kunde då använda minnets inbyggda XMP utan problem. Kunde alltså köra 16GB i 2800Mhz och allt fungerade finfint.

Ett halvår senare skaffar jag ett till likadant kit, identiskt med det första.
Sätter i det och startar datorn som vanligt, kommer in i windows och inser att jag bara har 20GB minne.
What tänker jag, startar om datorn. Nästa omstart hittade datorn 24GB minne.

Förstår ingenting, tänkte om någon sticka var trasig eller så, kollar i bios - där hittar datorn 32GB minne utan problem.

Håller på fifflar en massa fram och tillbaka med minnena, testar till sist att bara köra de fyra nya modulerna i XMP i de 4 modul-platserna jag inte hade använt tidigare, då fungerade det helt plötsligt klockrent även i windows.

Testar då att sätta i alla 8 minnen och skippa XMP, dvs bara köra standard 2133Mhz . Direkt fungerar allting i windows, hittar 32GB utan problem.

Har testat lite fram å tbx sedan dess, men till slut gett upp och kör på med 2133Mhz på mina minnen, då hittar iaf datorn allting.

Vet du något jag kan göra i min situation? Tror du det är något fel på moderkortet / går det helt enkelt inte?

Mvh // Håkan

Edit: får be om ursäkt för luddig förklaring, svårt att skriva ihop problemet på något smidigt sätt..

Hej!

Vissa minneskit fungerar bara i en viss hastighet med en viss mängd moduler. Skaffar du fler minnen kan det bli att minnena defaultar tillbaka till JEDEC-standarden, i ditt fall 2133MHz. Anledningen till detta är förmodligen minnen kräver mer spänning. Utan några garantier kan du testa att överklocka minnena manuelt, genom att inkrementellt öka frekvens och spänning.

MVH
ASUS - Alexander

Permalänk
Medlem

Hej!

Vissa minneskit fungerar bara i en viss hastighet med en viss mängd moduler. Skaffar du fler minnen kan det bli att minnena defaultar tillbaka till JEDEC-standarden, i ditt fall 2133MHz. Anledningen till detta är förmodligen minnen kräver mer spänning. Utan några garantier kan du testa att överklocka minnena manuelt, genom att inkrementellt öka frekvens och spänning.

MVH
ASUS - Alexander

Tack för tipset, läste faktiskt något liknande förr när jag höll på testa.

Glömde helt bort det, men har faktiskt testat att ändra alla tänkbara sätt manuellt också. Dragit upp spänningen mer än vad som är default för överklock och manuellt satt samma värden men lägre latency utan skillnad.

Bios hittade alltid rätt minnesmängd men det var när man skulle boota datorn till windows som problem uppstod. Ibland blåskärmade datorn vid uppstart men gemensam nämnare var att varje gång så var den totala minnesmängden för lite, oftast 20 eller 24GB istället för 32.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

välkommen Alexander!
nu till frågan,hur ser hela historien ut med alla som fått dåliga ex av ROG SWIFT PG278Q? läst en del trådar sista veckan om massor problem me tidigare utgåvor och batchen med allt från bleed till pixlar och snacket går om att g-sync inte pallar.
bör jag oroa mej då jag får min skärm nu i veckan och "hoppas" på ett bra ex?
tack

Visa signatur

MSI Z790 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i7 14700K | EK nuclear AIO 360 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | MSI Geforce RTX 4070 | Samsung 990 PRO 2TB M.2 | ASUS 34" ROG Swift PG34WCDM OLED WQHD

Permalänk
Medlem

Tjena tänkte höra lite om era sidor ASUS och ROG ,tänkte kolla om det finns uppdateringar
till mitt moderkort (se sign) men att komma in på support sidorna är ju omöjligt står bara och laddar mvh zfrigg

nu gick det på ASUS men ROG är stendöd och man vill gärna in där, då de brukar vara nyare drivers

efter veckors försök så blev jag av med ett problem
Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10