Kopiera favoriter mellan datorer

Permalänk
Medlem

Kopiera favoriter mellan datorer

Hej!

Har köpt en ny dator. Tänker kopiera mina favoriter till den nya datorn.
Är osäker på hur man gör. Har windows 10 och chrome i den gamla och windows 10 i den nya med explorer.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för svaret.
Men jag hittar inte hur man kopierar favoriter från en dator till en annan dator. Bara från chrome till explorer på samma dator.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem

@Putte333
Om det är Chrome, kan du gå in på bokmärkeshanteraren och sen fliken ordna och sen "exportera bokmärken till HTLM"

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@Putte333:

Klicka på de tre prickarna högst upp till höger i chrome, i menyn där välj "Bookmarks" och där "Bookmark manager" Högst upp i den i menyn klickar du på "Organize" och i menyn som kommer upp kan du välja "Export bookmarks to HTML file. Spara den på ett usb minne t.ex. Sen kan du importera den i den andra datorn under samma meny. Ett annat alternativ är att logga in i chrome då får du samma intällningar överallt där du loggar in i chrome. Som jag har nu i min hackintosh med OS X El Capitan.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för alla svaren.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem

Hej!

Har nu försökt att ladda ned på en usb. Jag kommer fram till när jag blir tillsagd att välja fil. I rutan filnamn är det tomt, har försökt hitta mappen favoriter.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte333:

Hej!

Har nu försökt att ladda ned på en usb. Jag kommer fram till när jag blir tillsagd att välja fil. I rutan filnamn är det tomt, har försökt hitta mappen favoriter.

Med vänlig hälsning

Putte333

Om du gör som jag beskriver och ser till att spara filen som kommer att heta "bookmarks_2016-10-01.html" på skrivbordet, så du hittar den lättast, är det den som du ska kopiera och sen importera i den andra datorn. Kan väl inte bli lättare, om du inte väljer alternativ två.

Klicka på de tre prickarna högst upp till höger i chrome, i menyn där välj "Bookmärken" och där "Bookmärkeshanteraren" Högst upp i den i menyn klickar du på "Ordna" och i menyn som kommer upp kan du välja "Exportera bookmärken till HTML fil..." Spara den på skrivbordet eller direkt till ett usb minne. Sen kan du välja "Importera bokmärken från HTML-filen..." den i den andra datorn under samma meny. Ett annat alternativ är att logga in i chrome då får du samma intällningar överallt där du loggar in i chrome.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

@sp1k3n:

Hej!

Tusen tack för hjälpen.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem

Det allra enklaste är om du har Chrome på bägge datorerna, så behöver du bara vara inloggad på dessa för att Chrome ska synka. Då får du automatiskt upp dina bokmärken (även efter en ominstallation).