Samsung Galaxy Note 7 med nytt batteri orsakar flygplansbrand

Permalänk
Avstängd

Har aldrig haft Samsung, enbart HTC av ren vana för jag var sen in i smartphone-trenden, men finns det inte liknande fall om andra märken som fått återkalla batterier? Hittade enbart dessa (från icke-vetenskaplig källa, PC Magazine):

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2008601,00.asp (List Of Recalled Apple Batteries Corrected)

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2003494,00.asp (Dell To Announce Massive Laptop Battery Recall)

Hade inte Samsung Note 7 oxå varit ute ett tag innan första rapporteringen om återkallandet? Då kan ju denna person vara någon som inte bytt ut sitt batteri ännu? Eller kanske personen var lat å tog något tredjepartbatteri för personen orkade inte med någon väntetid? Dålig kompatibilitet då?

Jag kan tänka mig att det kan vara att det var ej utbytt batteri eller att detta bara är ett fall som måste inträffa alla miljoner mobiler som finns där ute i diverse mobilmärken. Sen att detta skedde nära inpå tidigare nyhet blir helt enkelt logiskt felslut om det visar sig att det inte var ett nytt batteri som var orsaken.

Tragiskt att stora framgångsrika företag ska bli slarvigare/latare ju mer framgångsrika de blir; mycket vill ha mer för mindre. CEO:n på Samsung har säkert en iPhone eller annat märke precis som CEO för cigaretter knappast röker eller CEO för donken knappast äter sin egen snabbmat (de vet själva vilket skräp de säljer, ingen diss till Samsung though).

Snart lär det väl dyka upp prank-videos där folk kastar samsung-telefoner i folkmassor å skriker "samsung note 7!! RUN!!!" XD

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Tycker inte Huawei verkar särskild prisvärda. 4500:- för Honor 8 med en halvklen Kiri SoC och tveksamt kinesiskt Android-hopkok som knappast lär uppdateras till nyare versioner. En telefon blir inte "premium" bara för man slänger in lite aluminium och glas i konstruktionen.

Är Honor Huaweis premium serie? Trodde det var dem som var märkta med P och/eller Mate.
Honor kan man väl jämföra med tex Samsung A:serien. Men visst man kan ju samtidigt få LG G5 för samma pris som Honor8.
Förövrigt kommer jag ihåg att jag läst att Huawei lovat uppdateringar i minst 2 år på deras telefoner vilket värkar ligga i nivå med vad övriga gör.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av oztin:

Samsung har alltid haft problem med svullna/exploderande batterier. Talar ur erfarenhet inom telecom.
S2, S4, Note2 och nu denna, att dom aldrig lär sig. Finns säkerligen fler modeller som haft problem.

Kan hålla med, ser ofta kunders batterier som är svullna så dom nästan är runda. Gäller 95% bara Samsungbatterier också. Kanske för dom har stora marknadsandelar eller så suger deras batterier helt enkelt.

Det värsta är att folk fortsätter att ladda mobilerna under längre perioder då "det laddas ur så fort". Kanske borde man förstå att något är fel när telefonen nästan är i två delar pga svullet batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

http://www.nyteknik.se/energi/har-exploderar-litiumjonbatteri...

Handlar det om termisk rusning när batteriet INTE laddas, så måste det väl vara någon komponent som strular som börjar dra jäkligt mycket ström, vilket hettar upp batteriet till den mån att termisk rusning sker.

Denna bild säger en hel del om just dessa litumcellers ... säkerhet:

Är banne mig inte stort spann det där.

Permalänk
Medlem

Ehh... såg precis en sak som fick mig orolig.

(notera länken är Sweclockers forum).

Så... forumet kommer inte fatta eld nu va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Denna bild säger en hel del om just dessa litumcellers ... säkerhet:
http://www.mpoweruk.com/images/lithium_window.gif

Är banne mig inte stort spann det där.

Mellan 0 och 100 grader är väl ändå inte så smalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Mellan 0 och 100 grader är väl ändå inte så smalt?

Skickades från m.sweclockers.com

100 är inte okej... 90 typ är max (den är strax under).

Men det är inte bara det, du måste hålla exakt rätt spänning också, och som du ser... laddning i -grader = fara + risk för kondens. Tänk dig en telefon som tappade i bilen på vintern... du hittade den igen, urladdad och tänker... jag laddar upp den bara.
Och så lätt kan det gå illa.

Cellerna ska ha enorma säkerhetsskydd mot allt från kortslutning till över/under spänning och div annat. Men som du ser i artikeln... det kan gå illa när det väl blir fel.

De mesta super billiga saker vi handlar från kina ebay tex, med dessa batterier lär inte ha alla dessa skydd som de ska.

Jämför du detta med tex NiMh eller Blybatterier så kan du både kortsluta, tömma helt och överladda dem utan att de sprängs per automatik. Det värsta är ett bly-syra som ger vätgas om det överladdas hårt, men det självantänder inte direkt som Li-ION kan.

Permalänk
Medlem

Fan vad trist att det inte blev helt rätt andra omgången heller. Nu är ju telefonen dödsdömd! Det värsta är att den kanske kommer dra med sig ett nytt mobilförbud ombord på alla flygplan igen. Suck!

Permalänk
Avstängd

Rätt åt Samsung, kan inte annat än att tänka hur värdelösa de tycks vara, vill skicka ut ny mjukvara snabbt för att vara först, eller bland de första till senaste Android.

Producerar mobiler som knappt tycks genomgå några tester innan lansering etc.

Läst många som haft problem, likt mig med Samsungs originalbatterier till Note 4, mitt tog slut fort direkt utan alltför många laddningar och märktes direkt, från 2 dar till knappt en dag på någon månad bara(nog för att batterier blir dåliga med tiden, men var anmärkningsvärt fort i jämförelse med en del lurar jag haft/har från Sony Ericsson, HTC, samt Samsungs tidigare modeller.

Sedan hade jag Samsungs Galaxy S4, den var värdelös p g a att det blev något problem så, om man hade WiFi och 4G igång samtidigt, så dog 4Gn, och ingen kunde ringa mig, likväl som jag inte kunde ringa någon, och likaså med SMSen, kunde varken ta emot eller skicka.

Sedan deras bristande "uppdateringar", känns som "ned-dateringar", så uppdaterar aldrig min mobil från Samsung, mer än att jag kör Custom ROMs samt custom kernel numera och det flyter på bra mycket bättre samt upplevs stabilare för mig.

Men aldrig mer en Samsung, än mindre efter detta med Note 7an, i mina ögon är de värdelösa och kan inte rekommendera dem som varumärke när man kollar på mobiltelefoner längre, än om de kanske säkert gör mycket bra inom något.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

"Bästa pris på Popp Smoke Detector (004001)"
Klockren! ^_^

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker synd om Samsung?

Kunde det inte vart Apple som hade fått problem med sina mobiler istället för Samsung.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow_jon:

Därför köper jag endast kvalitetstelefoner från mitt favoritmärke Apple

Eftersom du endast köper äpplet, jag tar dig på ordet endast

Så kan du ju inte veta, att det är en riiiktigt tråkig kvalitetstelefon!

Jag började min "kvalitetstelefonkarriär" med iPhone 2G D v s den första av dom första, när ingen annan i ens närhet ens visste eller ens sett dom, alla sprang runt med fysiska knappar typ Nokia & Ericsson.

Sen blev det 3G, 3Gs, 4G, 4Gs.........Och efter det blev det inga fler "kvalitetstelefoner" Dina s k "kvalitetstelefoner" med sin sjukt tråkiga & låsta mjukvara blev omsprungen av Android.

Det finns sjukt många och dyra kvalitetstelefoner med android med.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är mer än batteriet som orsakar detta, Samsung verkar inte ha koll, eller så vill de inte ha det?
Det slutar nog med att denna modell dras in eller på reahyllorna där ingen vågar köpa från.
Jag har haft många modeller av Samsung sedan Galaxy Spica tills nu och hade tänkt köpa Note 7, det blir ingen Note 7 då jag inte litar på vad Samsung säger.
De har bara blivit sämre och sämre i kvalitet och precis som Nokia när de var störst är de bara intresserade av att sälja prylar till överpriser med undermålig kvalitet.
Är verkligen ingen fanboy av något märke, Apple iPhone verkar också bli sämre för varje modell som kommer, trist!

Permalänk
Medlem

Imorron har jag för mig skall Samsung redovisa sin kvartals rapport och väntar på det blir ett rejält djup dykning med deras aktie kurs.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

And later the guy said he bought an iPhone.
Just saying.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@XPerion: Det är inte säkert att den dyker. Marknaden verkar redan ha prisat in Note 7 problemen. Kan man lugna marknaden med en plan för damage control och att det kanske kommer kosta mindre än först befarat, då kommer aktien stiga. Negativa nyheter kan tolkas positivt, OM marknaden är på det humöret. Omvänt gäller för positiva nyheter i en sur marknad.

Samsung Electronics daily chart

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

@XPerion: Det är inte säkert att den dyker. Marknaden verkar redan ha prisat in Note 7 problemen. Kan man lugna marknaden med en plan för damage control och att det kanske kommer kosta mindre än först befarat, då kommer aktien stiga. Negativa nyheter kan tolkas positivt, OM marknaden är på det humöret. Omvänt gäller för positiva nyheter i en sur marknad.

Samsung Electronics daily chart

Verkar som de går med vinst ändå...

http://www.dn.se/ekonomi/samsung-flaggar-for-vinstokning/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

100 är inte okej... 90 typ är max (den är strax under).

Men det är inte bara det, du måste hålla exakt rätt spänning också, och som du ser... laddning i -grader = fara + risk för kondens. Tänk dig en telefon som tappade i bilen på vintern... du hittade den igen, urladdad och tänker... jag laddar upp den bara.
Och så lätt kan det gå illa.

Cellerna ska ha enorma säkerhetsskydd mot allt från kortslutning till över/under spänning och div annat. Men som du ser i artikeln... det kan gå illa när det väl blir fel.

De mesta super billiga saker vi handlar från kina ebay tex, med dessa batterier lär inte ha alla dessa skydd som de ska.

Jämför du detta med tex NiMh eller Blybatterier så kan du både kortsluta, tömma helt och överladda dem utan att de sprängs per automatik. Det värsta är ett bly-syra som ger vätgas om det överladdas hårt, men det självantänder inte direkt som Li-ION kan.

Ja visst är litiumbatterierna känsligare, vilket ändå någonstans blir logiskt när man trycker in mer energi per yta.
Men jag tycker själv att bilden har en väldigt märklig skala för att överdriva farligheten.
Hur många vanliga trådlösa saker fungerar bra i spannet +100 till +350grader C? Eller -50C till -100C för den delen.

Vätgas eller knallgas är inte heller speciellt mysig, om man ska dra på sig sensationsbyxorna kan man säga att knallgas ödelade Fukushima (oooh kärnkraftsdödaren). Men det känns inte heller så seriöst...

Därmed inte sagt att jag tycker att lithium är ofarligt. Jag tycker bara att om man ska diskutera risker ska man göra det på ett trovärdigt seriöst sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag flög i måndags så sa de som vanligt att mobiler ska vara i flygplansläge men sen tillade de specifikt att alla med Note7 MÅSTE stänga av telefonen helt under resan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av wow_jon:

Därför köper jag endast kvalitetstelefoner från mitt favoritmärke Apple

Även där har batterier ballat ur, dock ingen eldsvåda såvitt jag vet. Samsung har på senare tid blivit redigt trevliga och jag klassar dem som kvalité ut själva bygget i sig, speciellt Edge serierna.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Även där har batterier ballat ur, dock ingen eldsvåda såvitt jag vet. Samsung har på senare tid blivit redigt trevliga och jag klassar dem som kvalité ut själva bygget i sig, speciellt Edge serierna.

Jag håller med, Samsung har verkligen lyckats med sina senare modeller, tyvärr så har alla tillverkare måndags ex som kan brinna även apple.

Visa signatur

PC: X58: Intel 990X/160GB SSD/12GB 1600MHz/460 SOC/XL2, Intel NUC i5 MAC: Macbook Pro 15" v3.1 +Retina 15"/256GB SSD/16GB, ATV3 BÄRBART: iPod Mini, Touch g1 +g5, Nano g4, iPad 2/Air, Samsung Tab2, iPhone X/6/4S/3GS RETRO: SGI O2 233mhz FOTO: Lumix TZ-20, Canon EOS 60D 18-200 IS, Ixus 70 KONSOLL: PS3, N3DS +N3DS-XL

Permalänk
Avstängd

Stabilt Samsung! Hur vore det om ni sneglade på spelindustrin och gör som de och släpper Beta versioner av era nya telefoner till ett gäng utvalda användare innan ni lanserar saker? Då kanske sådant här kan undvikas.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Ja visst är litiumbatterierna känsligare, vilket ändå någonstans blir logiskt när man trycker in mer energi per yta.
Men jag tycker själv att bilden har en väldigt märklig skala för att överdriva farligheten.
Hur många vanliga trådlösa saker fungerar bra i spannet +100 till +350grader C? Eller -50C till -100C för den delen.

Nämn en annan batterityp som självantänder vid 200 grader?
Nämn en annan batterityp som självantänder vid överladdning, kortsluter vid djupurladdning eller riskerar explodera i minusgrader?
Vi får inte ha litium i flygplans batterisystem, eller båtars, då de anses för farliga. Vi har blybatterier (100+år gammal teknik) i våra bilar pga det vore är för riskabelt med startbatteri av litium typ. Först nu har ju El-Bilar, som har enorma säkerhetskrav, värme slingor för kyla, kylning för värme, individuella säkringar för varje cell, samt för varje batteri paket, för att de ens ska få lov att sitta i bilarna. Bly batterier har du som högst... en säkring på. Den laddas vinter som sommar, och de överlever olyckorna...

Ja... blybatterier är också farliga när de överladdas, men de har enkla säkerhets system som en ventil. När gas-trycker är borta är det borta. Du måste tillsätta en gnista + överladdning för att ens kunna få en fara, och även när du gör, så blir det en "pang" av vätgasen i absolut värsta fall, sen är där inget mer att brinna... litium batterier har en kemisk brand, som inte går att hejda så lätt.

Enda anledningen till att de ens tillåts... är för att vi har inget annat som vi kan använda, och vi måste ha dem. Om en ny säker teknik finns.. lär de förbjudas snabbare än glödlampan.

Skrivet av henkiii:

Vätgas eller knallgas är inte heller speciellt mysig, om man ska dra på sig sensationsbyxorna kan man säga att knallgas ödelade Fukushima (oooh kärnkraftsdödaren). Men det känns inte heller så seriöst...

Vatten ironiskt nog var Fukishimas problem
För den delen... Uranium baserad kärnkraft ska bort, imho. Thorium baserad är passivt säker, och har inga problem med härdsmälta eller restavfall i 10000år+. Men det är en helt annan diskussion

Men visst, knall gas är inte bra det heller.
Men bensinångor, naturgas, och de flesta sprayburkas drivgas är inte direkt mysig den heller när gnistorna flyger. Skillnaden är att med Litium, så behövs ingen gnista, utan den har alla 3 sidorna av brand i sig. Den har Värme, Bränsle och Oxidering... därför är den så farlig.

Skrivet av henkiii:

Därmed inte sagt att jag tycker att lithium är ofarligt. Jag tycker bara att om man ska diskutera risker ska man göra det på ett trovärdigt seriöst sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är att dessa batterier är faktiskt ganska farliga, men folk inser inte det. Vi är så vana vid att ha dem överallt... i bilen, i väskan, i fickan, i barnets hand osv. Och vi sätter hela alltet på en liten säkerhetskrets, som förhoppningsvis ska förhindra en katastrof...

För typ 10 år sedan så banlystes mobiltelefoner på bensinmackar... för att några hade "exploderat". Då var det så lite som ett kopia batteri från Kina, utan säkerhetskrets, som hade exploderat pga det ringde... Jepp, strömmen det krävdes för att ta emot ett samtal var nog för att utlösa denna brand.

Andra fall finns med folk som har haft den i bilen under kall natt... tagit in den och laddat den. Kondens bildas i det, samt cellen bildat litium material och dessa reagerade... du kan gissa vad som skedde sen.

Här har du lite matnyttigt: (PS @wow_jon antar att du kör PC eftersom Macbooks också exploderar)
http://www.zdnet.com/article/apple-macbook-battery-exploded/
https://www.ifixit.com/Answers/View/36763/Why+is+my+MacBook+b...
http://iresq.com/apple-repair-news/exploding-batteries-surpri...
http://www.99mac.se/forum/t/306990-min-macbook-exploderade

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/ny-brand-i-hoverboar...
http://www.svd.se/manga-brander-i-hoverboard
http://www.expressen.se/kvallsposten/vanliga-batterierna-ar-v...
Citerar: "År 2009 omkom fyra barn och deras mamma i en villabrand i Staffanstorp efter att en dator – med litiumbatterier - börjat brinna under natten."
http://www.partilletidning.se/2015/05/litiumbatteri-orsakade-...
http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article15391199.ab

Vi pratade bilar: http://www.autoblog.com/2016/08/15/tesla-model-s-fire-france-...
http://www.extremetech.com/extreme/220237-tesla-model-s-catch...
Tesla, som trots enorma säkerhetssystem, få rörliga delar, säkringar på varje cell i varje batteripaket, ändå fattar eld.

Kan fortsätta i nära evigheter. Bränder, explosioner, döda... vad mer behöver du innan du inser hur satans farligt, och vanligt detta är? Så, du tror jag överdriver, eller är icke trovärdig i detta. Jag tycker du vill bara inte se sanningen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Samsung har alltid haft problem med svullna/exploderande batterier. Talar ur erfarenhet inom telecom.
S2, S4, Note2 och nu denna, att dom aldrig lär sig. Finns säkerligen fler modeller som haft problem.

Lithium Polymer är delvist organiskt och sväller efter cirka 900 laddningar. Problemet är i alla mobiltelefoner. Iphone är endast mindre förskonade då de haft små batterier med klen batteritid i all tid på sina enheter. Samsung har däremot haft betydligt bättre batterikapicitet men det innebär en högre risk. Man använder sig samma batterier inom RC för de ger en låg vikt för sin prestanda. Nackdelen är att man får byta batteri ofta. Redan efter 350 cykler tappar man 20% av kapaciteten vilket lätt kan uppnås på mindre än ett år om man är aktiv inom RC. Dock drar jag inga slutsatser av dessa två incidenter. Tror inte att Samsung vågar ha problemet icke åtgärdat! Men att en enhet börjar ryka efter avstängning ter sig märkligt. Finns 2 scenarion i detta fall. Dålig avskärmning av anliggande kretsar vilket skapar en kortslutning eller att batteriet redan haft en kortslutning som skickar ut fel strömstyrka som skadar omkringliggande motstånd i telefonen alternativt att batteriet är för varmt och dålig avledning av värme vilket skadar batteriet. Men men. Framtiden får visa vad som är rätt och fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Tyvärr arbetar dessa bolagen på så vis att kvantitet är viktigare än kvalitet. Ganska uppenbart och tråkigt.

Ökad Kvantitet = ökad vinst marginal.
Är säker på att de flesta företag som inte har gått i konkurs jobbar enligt denna modell.

Sen tillverkar ju även samsung motstånd som iphone 6 använde sig utav. Om du börjar kolla upp vad samsung sysslar med så kommer du snart att inse att de är insyltade i allt möjligt mellan sjukhusutrustning till pansarvagnstillverkning. Rikast är samsung Electronics som kom nia på listan världen över förra året. Men lägger du ihop alla avdelningar som samsung har så är det sjukt stort. Då känns ettan ganska långt efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Inaktiv

Samsungs uppdaterade mobiler fortsätter att brinna och explodera vilket ska ha gjort att tillverkningen (tillfälligt) avbrytits:

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/samsung-avbryter-note-7-pro...
http://arstechnica.com/gadgets/2016/10/were-now-up-to-five-re...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

- Är det så att utsatte planet för en allvarlig och straffbar säkerhetsrisk genom att ta ombord en mobil som du visste var brandfarlig? Eller var det en säker uppdaterad mobil du hade?
- Öh alltså nä det var nog en uppdaterad mobil...

Men vi får väl se.

Ett riktigt obehagligt problem dock oavsett. Folk kan ju faktiskt dö av det här batterifelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu får du böter och/eller fängelse om du som ägare av Note 7 flyger med din telefon (antingen den är incheckad, i handbagage eller följer med dig in i planet).

http://www.theverge.com/2016/10/16/13298846/galaxy-note-7-fed...

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.go...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/