Permalänk
Medlem

Gears of War 4

Nån som spelar? Kört en bit i storyn och en del multiplayer. Inget revolutionerande men just att spela spelet på PC med skyhög fps och tangentbord+mus gör det hela så mkt bättre.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

Installerade du in på OS hårdvara eller på annan hårddisk? kan inte fatta att det laddar bara upp på OS hårddisk trots jag försöker installera in en annan men icke!

Permalänk
Medlem

Kan inte ens tanka skiten, får bara fel! -.-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Spelat 10min. äter 4.76gb vram. Kör 1920x1080 allt ultra utan AA. 144hz skärm. Max fps 177, average 103. Lirar med en 4690k @ 4.1 och evga 1070.

Permalänk
Medlem

@ghost93 @ade182 Jag installerade på OS disken. Jag har även strul med att uppdatera spelet nu. Den fastnar på en viss megabyte och jag blir tvungen att pausa och starta igen för att den ska uppdatera. Windows Store kan ju vara det sämsta någonsin...

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av psymania:

Spelat 10min. äter 4.76gb vram. Kör 1920x1080 allt ultra utan AA. 144hz skärm. Max fps 177, average 103. Lirar med en 4690k @ 4.1 och evga 1070.

Härligt! Håller mig alltid över 60 i 1440p med ett överklockat 980ti. Ligger för de mesta kring 70-80. I multiplayer har man 100+ hela tiden dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

@ghost93 @ade182 Jag installerade på OS disken. Jag har även strul med att uppdatera spelet nu. Den fastnar på en viss megabyte och jag blir tvungen att pausa och starta igen för att den ska uppdatera. Windows Store kan ju vara det sämsta någonsin...

Jag har samma problem D:
hur långt har du kommit?

Man blir ju lagom trött. När jag pausar så hänger sig hela windows store och jag får starta om det.

Permalänk
Medlem

@Ozbaab: bara till 9gb och sen måste jag börja om från början. Nu har jag gett upp och säljer skiten till nån annan

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig det står "Försök igen senare, ett felk uppstod på vår server"? fått samma fel i cirka en veckas tid, fick koden tidigt då jag köpt nytt graffikort.

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Jag har samma problem D:
hur långt har du kommit?

Man blir ju lagom trött. När jag pausar så hänger sig hela windows store och jag får starta om det.

Kom upp i någon gigabyte sen började jag spela något annat spel och när jag tabbade ur lite senare var det klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Kom upp i någon gigabyte sen började jag spela något annat spel och när jag tabbade ur lite senare var det klart.

istället för pausa/återuppta laddningen om och om igen?

Permalänk
Inaktiv

Hur installerar man, fick en kod med gpu som jag reggat.
Vad gör jag sen?

Permalänk

Installationen av det här spelet måste vara det största skämtet någonsin.

För att installera uppdateringen så krävs YTTERLIGARE 80GBG ledigt på disken då spelet KOPIERAR SIG SJÄLV till en ny mapp.

Förutsatt att ni har utrymme så är det alltså bara att vänta och hålla koll på diskanvändningen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hyperninja:

För att installera uppdateringen så krävs YTTERLIGARE 80GBG ledigt på disken då spelet KOPIERAR SIG SJÄLV till en ny mapp.

Förutsatt att ni har utrymme så är det alltså bara att vänta och hålla koll på diskanvändningen...

Men vart startar man installationen. Jag har reggat nyckeln och sen kommer jag ingen vart

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperninja:

Ja.. Sjukt irriterande. Håller på att nästintill skrika mig hes på windows store för att dom är sjuka i huvudet.
Först bara den grejjen att det är omöjligt att lägga spelen på en annan hårddisk (ok, det går att göra men den läggs direkt på d: och förstör mappstrukturen totalt..) och sen måste man ha 160gb ledigt för ett spel som tar ~70 när det är installerat.. Vem fan har det på en dator nuförtiden? Tänker fan inte stoppa in en jävla gammal mekanisk disk som låter 200db i min annars helt tysta rigg...

Skrivet av anon200632:

Men vart startar man installationen. Jag har reggat nyckeln och sen kommer jag ingen vart

Du går in i Windows store och installerar därifrån.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

istället för pausa/återuppta laddningen om och om igen?

Ja precis. Det var som att det "fixade" sig och nu är spelet uppdaterat.

Visa signatur

Permalänk

Jag har ett extremt störande problem som någon kanske kan hjälpa mig med.

Jag har varit i kontakt med Microsoft support och Xbox support utan att någon kan hjälpa mig.
Microsoft och Xbox support måste vara det allra största skiten jag har varit med om.

Jag och min kompis delar lägenhet och vi har en varsin dator med ett varsitt Microsoft-konto.
Vi köpte ett exemplar var av Gears of War 4 för att kunna spela igenom kampanjen tillsammans,
samt Horde och multiplayer.

Men när man startar bägge spelen så stängs ett av spelen av och så kommer det upp ett meddelande där det står "Du spelar redan Gears of War 4 på en annan enhet"
Så får man välja att trycka avbryt eller fortsätt spela här.

Det verkar som att det blir så för att vi kör på samma router och nätverk, eller vad tror ni?

Vi kan gå in på våra Microsoft-konton och navigera till https://account.microsoft.com/devices
Där kan man se att bägge datorerna finns, så vi tar bort den enhet som inte ska vara där, så att
bara den datorn som man är inloggad på finns under enheter.

Sen prövar vi att starta spelen och då fungerar det ibland att spela utan att det stängs av.
Sen när man stänger av spelet och går in på sitt Microsoft-konto och klickar på enheter så har
den enheten man tog bort innan man startade spelet kommit tillbaka. Det ligger då alltså två enheter där igen. Prövar jag då att starta bägge spelen så stängs det av inom 20 sekunder.

Har någon nån ide om varför enheten som man tar bort kommer tillbaka?

Jag och min kompis har spelat Dead Space 3, The Division och Counter Strike på varsin dator genom att skapa ett varsitt konto på Steam, Uplay och Origin för att kunna spela tillsammans och där har det aldrig varit något problem.

All hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

Om jag förstått rätt att man kan även spela på xbox one ifall man inte vill köra på PC? måste man använda windows konto för att kunna spela det?

Permalänk
Medlem

@acrion: Menar du i Windows Store? Isåfall har du förmodligen för gammal version av Windows 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Om jag förstått rätt att man kan även spela på xbox one ifall man inte vill köra på PC? måste man använda windows konto för att kunna spela det?

Digitala spelet ger dig tillgång på både Xbone och PC. Använd samma (MS/Xbox) konto på båda bara!

Permalänk
Medlem

@Squallie: Det slog mig att det skulle kunna vara det men jag gjorde alla windows updates som datorn hitta och lyckades ändå inte lösa det :/

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem

@acrion: tryck windowsknappen och skriv winver och enter så får du upp en ruta med info.

Du bör ha Version 1607 (OS-version 14393.222)

Permalänk
Medlem

@Squallie: om inte så gör man vad, kan väl inte göra mer än att ha alla windows updates haha?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Squallie: funkade nu när jag testade efter jobbet, måste bara ha varit för hög belastningi guess.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helvete vilket väl-optimerat spel!

Spelade nyss ett mission när man sitter på en motorcykel och rör sig framåt väldigt snabbt med flygplan, bomber och massa annat plotter, tror fan inte FPS'en sjönk 1% jämfört med när man står helt stilla och inget händer runtomkring.
Jävlar vad dom har höjt ribban, andra utvecklare måste skämmas nått så outhärdligt just nu.

Spelet är kul också, så det är ett plus

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Vart köper man det då? Jag hittar det inte?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

@anderna: Windows 10 store

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Ganska kort campaign, just över 9 timmar, så om någon som jag endast är intresserade av single-player men inte tycker ett så kort spel är värt 600spänn så kanske man ska hålla sig borta.

Jag tycker dock att det var värt pengarna, väldigt kul och välgjord campaign, längtar tills nästa kapitel.

Edit: Nu när jag tänker efter så är inte 9 timmar så kort för ett sånt här spel, har spelat så många open-world spel på sistone att detta kändes kort.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel, jag föredrar dock att spela med kontroll då det känns mer naturligt för detta spel.