Beställde en dator men fick den trasig tänker nu ångra köp. (ångerrätt)

Permalänk
Hedersmedlem

*** sammanfogade och raderade inlägg ***

Jag har sammanfogat och raderat något inlägg p.g.a. att detta är ett forum och inte en chatt. Det viktigaste är inte att snabbt fylla upp med inlägg, utan det är bättre att vänta något och skriva ett vettigt inlägg som uppfyller kravet i § 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Den finns i lager bois

http://speldatorn.se/Speldator/Gamer-i5-Haswell

Skämt åsido, hade jag varit ts hade jag nog tagit smällen med returfrakten och fått tillbaka pengarna, annars kanske dem vill laga den eller nått, tror företaget har några chanser att reparera innan du kan begära pengarna tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickecs:

Den finns i lager bois

http://speldatorn.se/Speldator/Gamer-i5-Haswell

Skämt åsido, hade jag varit ts hade jag nog tagit smällen med returfrakten och fått tillbaka pengarna, annars kanske dem vill laga den eller nått, tror företaget har några chanser att reparera innan du kan begära pengarna tillbaka

När man kollar detta företaget så är det registrerat 1963, kollar man vidare så verkar det finnas företag registrerat på många i familjen.

http://www.allabolag.se/5560866237/Exentor_AB

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakiTaki:

Hej,

Såhär ligger det till, har beställt en färdig dator från ett "oseriöst" företag. Efter ungefär 1 månad så kom datorn förpackad i en riktigt tunn låda (typ lika tunn som ett A4 papper) med hård frigolit. Och såklart så var den trasig... ska man vara förvånad eller? Bestämde mig då för att ångra mitt super fina köp så jag kontaktade då gull företaget och sa att jag vill ångra mitt köp och får till svar "Det går bra att ångra köpet men då måste du betala retur frakten på ca 750kr" hmm okej då, sen ser man detta "du kommer även att få betala för operativsystemet (windows 10 OEM) vilket blir 1000kr" uh rly? Har inte ens startat min fina dator ni levererade trasig, och sen påstår dom att det inte går ångra os eftersom det redan är aktiverat. Ska inte dom skicka med en nyckel som man själv får aktivera eller har jag fel?
Vänder mig nu till er och undrar vad kan jag göra? visst frakten kan jag väl stå för men aldrig att jag tänker betala windows.

note: Har inte öppnat eller startat datorn ännu.

edit: nämner inte företagets namn pga att jag inte vill bli identifierad av dom ännu och för att jag vill inte hänga ut ngn (än)

Rubriken säger att du har beställt en trasig dator, ändra den till (Dator trasig vid leverans istället)

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Rubriken säger att du har beställt en trasig dator, ändra den till (Dator trasig vid leverans istället)

Will do

Skickades från m.sweclockers.com