Corsair H2100 - Brusande ljud & andra konstiga problem
Hallå Sweclockers.
Köpte idag mitt första trådlösa headset, tänkte att allt skulle vara frid och fröjd med att bara koppla in, installera drivrutiner och köra... Men ack så fel jag verkar ha haft, aldrig har jag upplevt så mycket problem med ett headset som med ett trådlöst. Det första som slog mig när jag kopplade in headsetet och efter alla uppdaterade drivrutiner var hur otroligt dåligt ljud det verkar ha, det verkar oförklarligt och ologiskt att det skulle vara ett så pass "ekande" ljud.
Utöver det ekande ljudet så är det enorma ljudskillnader från t.ex. Discord gentemot Spotify, dessutom brusar headsetet något otroligt när man inte har ljud igång. Det uppstår även ibland ett brummande ljud som blir högre och högre i pulser, när detta uppstår så hör man också sig själv när man pratar i micken, detta fick jag bort genom att gå in i deras utility engine och byta mmelan 5.1 -> 7.1 ljud två gånger, dock ger det mig lite varningssignaler om att saker inte riktigt står rätt till här...
Vad ska jag göra? Har använt trådade headset hela mitt liv och aldrig behövt lägga manken till några inställningar eller dylikt, kan jag ha missat något? Har följt alla råd som Corsair skickade med och har även surfat runt här i forumet och ställt in inställningar som vissa sagt fungerar, utan resultat.
Är det bara att skicka tillbaks det och välja ett trådat igen? Eller har någon här löst liknande problem med H2100?