Corsair H2100 - Brusande ljud & andra konstiga problem

Permalänk

Corsair H2100 - Brusande ljud & andra konstiga problem

Hallå Sweclockers.

Köpte idag mitt första trådlösa headset, tänkte att allt skulle vara frid och fröjd med att bara koppla in, installera drivrutiner och köra... Men ack så fel jag verkar ha haft, aldrig har jag upplevt så mycket problem med ett headset som med ett trådlöst. Det första som slog mig när jag kopplade in headsetet och efter alla uppdaterade drivrutiner var hur otroligt dåligt ljud det verkar ha, det verkar oförklarligt och ologiskt att det skulle vara ett så pass "ekande" ljud.

Utöver det ekande ljudet så är det enorma ljudskillnader från t.ex. Discord gentemot Spotify, dessutom brusar headsetet något otroligt när man inte har ljud igång. Det uppstår även ibland ett brummande ljud som blir högre och högre i pulser, när detta uppstår så hör man också sig själv när man pratar i micken, detta fick jag bort genom att gå in i deras utility engine och byta mmelan 5.1 -> 7.1 ljud två gånger, dock ger det mig lite varningssignaler om att saker inte riktigt står rätt till här...

Vad ska jag göra? Har använt trådade headset hela mitt liv och aldrig behövt lägga manken till några inställningar eller dylikt, kan jag ha missat något? Har följt alla råd som Corsair skickade med och har även surfat runt här i forumet och ställt in inställningar som vissa sagt fungerar, utan resultat.

Är det bara att skicka tillbaks det och välja ett trådat igen? Eller har någon här löst liknande problem med H2100?

Permalänk
Medlem

har du usb dongeln kopplad i den medföljande stativet? hade massa problem med mitt headset tills jag kopplade in dongeln i de där stativet...

sen installerar jag aldrig nå drivrutiner till dom när jag formaterar datorn, fungerar klockers utan nå extra

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av pellski87:

har du usb dongeln kopplad i den medföljande stativet? hade massa problem med mitt headset tills jag kopplade in dongeln i de där stativet...

sen installerar jag aldrig nå drivrutiner till dom när jag formaterar datorn, fungerar klockers utan nå extra

Ja, jag använder det medföljande USB-stativet och dongeln, brummar & hör mig själv som sjutton oavsett hur jag använder tekniken.

Permalänk
Skrivet av Sandrerind:

Ja, jag använder det medföljande USB-stativet och dongeln, brummar & hör mig själv som sjutton oavsett hur jag använder tekniken.

Störning från Wifi eller annat?

Edit: Snabb googling verkar inte visa på att det är headsetet som är så dåligt att det skapar det brus du upplever. Det är alltså inte headsetet eller det faktum att det är sladdlöst som gör att du får en dålig upplevelse utan troligen har det att göra med just störning eller inställningar.

... det kan ju vara ett måndagsexemplar också. Du köpte trotts allt det billigaste trådlösa headsetet som finns typ, så kvalitetskontrollen är väl inte den mest påkostade, kanske.

Permalänk
Skrivet av larsalarsa:

Störning från Wifi eller annat?

Drog nyss ur laddkabeln, då slutade brummandet. Däremot är det ekande ljudet kvar samt att jag hör mig själv genom micken när jag pratar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandrerind:

Okej om du går på ljudinställningar i kontrollpanelen och ändrar till dvd kvalitet från cd kvalitet, blir de nån skillnad då? om du inte redan har det dvs

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av pellski87:

Okej om du går på ljudinställningar i kontrollpanelen och ändrar till dvd kvalitet från cd kvalitet, blir de nån skillnad då? om du inte redan har det dvs

Det enda som händer om man gör det är att headsettets egna program Corsair Utility Engine byter ifrån 7.1 alt. 5.1 till 2.0 ljud. Bruset försvinner inte.