Kommer min dator klara Battlefield 1?

Permalänk

Kommer min dator klara Battlefield 1?

Hej!
Som trogen Battlefieldfantast tänkte jag förboka BF1.
Har lag många timmar på BF3 och BF4, och spelade även BF1- betan flitigt.

Gjorde dock ett test på http://www.systemrequirementslab.com och fick nedslag på minimikrav, trots att jag tyckte det gick skapligt att lira betan.

http://oi64.tinypic.com/oqasl5.jpg

Är det kört, eller kommer jag kunna spela med lite lägre inställningar?
som sagt tyckte betan gick bra att spela, och BF4 laggar inte farligt heller.

Tacksam för svar!
mvh
//Patrik

Permalänk
Medlem

Du kommer klara att spela. På vilka inställningar vet jag inte men det kommer gå. Du har inte funderat på att uppgradera grafikkortet? Din processor är fortfarande kompetent.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Betaversioner brukar vara mer krävande pga att det inte är så optimerat ännu så om det gick bra kommer det gå bra med slutgiltiga spelet.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Överklocka processorn.

Lite av ett loltest som klagar på processorn som ändå hänger med OK idag men samtidigt är relativt OK med grafikkortet som presterar som det vore från medeltiden.

Permalänk

Vad skönt att höra, tack så mycket!
Byta grafikkort har är inget jag hade planerat, men om det blir aktuellt, vilket skulle ni rekommendera isåfall?

mvh
//Patrik

Permalänk
Medlem

Hejsan patriksweden,

Skrivet av patriksweden:

Hej!
Som trogen Battlefieldfantast tänkte jag förboka BF1.
Har lag många timmar på BF3 och BF4, och spelade även BF1- betan flitigt.

Gjorde dock ett test på http://www.systemrequirementslab.com och fick nedslag på minimikrav, trots att jag tyckte det gick skapligt att lira betan.

http://oi64.tinypic.com/oqasl5.jpg

Är det kört, eller kommer jag kunna spela med lite lägre inställningar?
som sagt tyckte betan gick bra att spela, och BF4 laggar inte farligt heller.

Tacksam för svar!
mvh
//Patrik

CPUn håller måttet, jag har själv haft en i flera år.
Ditt grafikort däremot kommer att få jobba hårt, den svagaste punkten är mängden minne på kortet.
Dra ner AA och allt "lull-lull" till minimum, kanske rent av vara beredd på att gå ner till 720p, beroende på på hur hög FPS du vill uppnå.
Du bör uppgradera din GPU, till något som har minst 4GB minne.
Du kör Nvidia så ett 1060(6GB) borde innebära ett helschysst lyft för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patriksweden:

Byta grafikkort har är inget jag hade planerat, men om det blir aktuellt, vilket skulle ni rekommendera isåfall?

mvh
//Patrik

Beror på din budget så klart. Vill du hålla dig under 2000 och är bekväm med begagnat skulle jag köra på något AMD 290(x) eller 390(x), annars om du vill ha nytt så är det som sagt budget som avgör.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

Skaffa ett billigt grafikkort, annars betalar du i onödan då resten av datorn kommer att hålla tillbaka grafikkortet. Förslagsvis ett 1060 då det är ett väldigt strömsnålt grafikkort som därigenom kommer alstra mindre värme och utgöra mindre risk för att ditt nätaggregat ska lägga av/inte räcka till.

2200kr c.a http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3854859

Permalänk
Skrivet av patriksweden:

mvh
//Patrik

GTX 1060. Skulle bli ett rejält lyft och passa bra ihop med din CPU i nyare spel. Uppdatera dock BIOS på moderkortet om du inte redan gjort det innan du byter grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Har ett XFX 290x som bara är testat då jag vann det men kör nvidia så det har legat på hyllan bara..Skulle nog göra susen:) 1800 inkl. Frakt

Visa signatur

|| Aorus B650 Elite AX ICE || Ryzen 7800X3D || RTX 4090 Arous Master || DDR5 64GB 6000Mhz || MSI MAG 1000W || 1TB Kingston KC2500 M.2 || 48" LG C2 Oled ||

Permalänk

Fick ett erbjudande att köpa ett 980 ti för 4500 är det ett bättre alternativ än 1060? Eller är det onödigt bra ihop med dom andra komponenterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av patriksweden:

Fick ett erbjudande att köpa ett 980 ti för 4500 är det ett bättre alternativ än 1060? Eller är det onödigt bra ihop med dom andra komponenterna?

Ett 980 Ti är INTE värt 4500 kr. Har sett dem begagnat här på marknaden för 2500-3000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patriksweden:

Nej, verkligen inte. Man kunde få ett nytt GTX 1070 MSI Gaming X för 4200 eller liknande här om veckan.

Visa signatur

It’s more fun to compute.