Permalänk
Medlem

Bygget

Nuvarande datorn som jag precis uppgraderat med lite nya diskar samt gjord chassit luftigare.

Chassi: Fractal Design Define R5
CPU: Intel Core I7 6700K @ 4,3 Ghz
GPU: ASUS GTX 1080 Ti ROG STRIX GAMING OC 11GB
RAM-minnen: Corsair Vengeance 16GB LPX 2666Mhz
Moderkort: ASUS Z170-A
PSU: EVGA SuperNova G2 750W
Samsung 870 EVO 500GB
Samsung 970 EVO Plus 2TB
CPU-Kylare: Be Quiet! Pure Rock
Chassifläktar:
Fractal Design Dynamic GP-14 /4st 140mm
Ljud: Logitech Z623
Skärm: Acer Predator XB271HU 27" 165Hz G-Sync

Besök galleriet här

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk

Blev ju tjusigt! Snygg kabeldragning. Bra jobbat.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

@septembro: Jo jag blev riktigt nöjd måste jag säga!

Tack så mkt!!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Medlem

Ja bra kabelhantering. Har du uppfattat högre ljudnivå från ditt Evga sedan ny firmware? Känns som halva internet överreagerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahis:

Ja bra kabelhantering. Har du uppfattat högre ljudnivå från ditt Evga sedan ny firmware? Känns som halva internet överreagerar.

Tack! Nej verkligen inte. Tycker det är riktigt tyst. Jag hör knappt kortet förrän det går in i load vid 60-70 grader och då är det ändå inget som stör. Jag håller med! Folk överdriver kraftigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut, men är samtidigt bara GPUn jag skulle vilja ha.
Fläkten i toppen känns mest onödig eftersom den tar bort ljuddämpningen och det drar ner betyget i min bok.
Keep it up!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ser ju bra ut, men är samtidigt bara GPUn jag skulle vilja ha.
Fläkten i toppen känns mest onödig eftersom den tar bort ljuddämpningen och det drar ner betyget i min bok.
Keep it up!

Tack! Haha vadå tyckte du att det var dåliga komponenter i övrigt? Jag är väldigt nöjd med allt faktiskt! Men GPU:n är riktigt nice ja! Faktiskt så är de bilderna irrelevanta. Borde kanske uppdatera. Jag tog faktiskt bort fläkten i toppen som du säger och har ljuddämpning där istället. Så satte jag den fläkten på sidoluckan istället så den blåser in över GPU:n. Tog även bort bottenfläkten. Du ser det om du kollar på överblicksbilden på nya GPU:n Sänkte tempen med typ 10 grader CPU ligger på typ 30C idle och GPU på 38C.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorian1:

Tack! Haha vadå tyckte du att det var dåliga komponenter i övrigt? Jag är väldigt nöjd med allt faktiskt! Men GPU:n är riktigt nice ja! Faktiskt så är de bilderna irrelevanta. Borde kanske uppdatera. Jag tog faktiskt bort fläkten i toppen som du säger och har ljuddämpning där istället. Så satte jag den fläkten på sidoluckan istället så den blåser in över GPU:n. Tog även bort bottenfläkten. Du ser det om du kollar på överblicksbilden på nya GPU:n Sänkte tempen med typ 10 grader CPU ligger på typ 30C idle och GPU på 38C.

Nej inte dåliga. Men samtidigt inget att dregla över och önska att jag hade. (missförstå mig inte nu, hade gärna haft din processor och minnen i min ägo så jag bara behövt ett nytt moderkort.)

Ja det var ju bra men fläkt på sidoplåten är ju lika illa det ljudmässigt. Då hade jag föredragit att ha kvar den i botten. Men är låg temp viktigare än låg ljudnivå så är det ju rätt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Nej inte dåliga. Men samtidigt inget att dregla över och önska att jag hade. (missförstå mig inte nu, hade gärna haft din processor och minnen i min ägo så jag bara behövt ett nytt moderkort.)

Ja det var ju bra men fläkt på sidoplåten är ju lika illa det ljudmässigt. Då hade jag föredragit att ha kvar den i botten. Men är låg temp viktigare än låg ljudnivå så är det ju rätt val.

Jag förstår! Faktiskt så är det inte alls högre ljudnivå. Väldigt marginellt i så fall för jag har testat både och. Man hör knappt att den är igång sen så fick jag som sagt den svalare samt att det ser snyggt ut när fläkten snurrar där och man ser blå RGB-belysning skina ut litegrann från GPU:n Bottenfläkten gjorde ingen skillnad heller så bara bra att ta bort den och slippa dammansamlingar som lätt blir från golvet. Jag fick till ett bättre luftflöde istället för att bara trycka in så många fläktar som möjligt.

Visa signatur