Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

***bort/mod*** Du gör skillnad på folk beroende på vart de kommer ifrån.

Jag har inte sagt att det är fel att hjälpa folk som flyr krig, det är det du som sa, än en gång fullständigt idiotiskt och omänskligt.
Det jag säger är att det är fel att migrationsverket betalar så ofantligt stora summor för dessa människor att de konku
rerar ut svenskarna som sen ska betala skatt och försörja dessa människor. Du håller ju med om att det är orimligt stora summor per person eller hur? Varför står du inte för det då?

Läs mitt inlägg 1 gång till och sen kan du svara..

Jag repeterar... jag tycker det är rätt att hjälpa flyktingar som kommer hit.

Jag tycker det är fel hur det går att utnyttja systemet och tjäna så mycket pengar med asylboende.

Jag tycker att politikerna borde koncentrera sig på hur dom ska ta hand om flyktingar och inte kortsiktigt köpa sig ur situationen.

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Intressant att SD anhängare drar upp sossarnas gamla misstag som exempel på hur fel dom har haft och fördömmer detta. Samtidigt ser vi hur _dagens_ SD har precis deras åsikter. Dom är för tvångssterilisering exempelvis.(2013, 3 år sedan, inte 70år sedan). Att peka finger på sossarna för skit dom gjort o sen göra samma sak själv det är SD i ett nötskal. Vi andra har lärt av misstagen och gått vidare, dom andra vill göra det igen.

Kan någon ge svaret på min förnekelsefråga? För jag möts bara av det gamla vanliga förnekelsetugget hos de gamla klassiska forumiterna o det är tjatigt.

Skickades från m.sweclockers.com

S kunde ju ha stoppat tvångssteriliseringen av transsexuella, detta var långt in på 2000-talet! Läs på. Det är dock snack om att dessa ska få skadestånd, läste om detta bara för något halvår sedan (DN, om jag inte minns fel, googla). Det är inte SD som gjort att det var möjligt, om jag kommer ihåg rätt nu var det faktiskt M som fick igenom detta, dock satt S i regeringen vid 2000-talet och lät det fortgå, detta har dom fått kritik för.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Läs mitt inlägg 1 gång till och sen kan du svara..

Jag repeterar... jag tycker det är rätt att hjälpa flyktingar som kommer hit.

Jag tycker det är fel hur det går att utnyttja systemet och tjäna så mycket pengar med asylboende.

Jag tycker att politikerna borde koncentrera sig på hur dom ska ta hand om flyktingar och inte kortsiktigt köpa sig ur situationen.

Det var du som kallade alla som röstar på SD för rasister eller fördomsfulla.
Du vägrar se till individen utan drar istället alla över en kam.

Jag tycker inte SD är ett bra parti att leda Sverige. Men jag är inte så naiv att jag inte kan förstå varför folk proteströstar på SD i ren desperation. Det finns utsatta grupper i Sverige, som pensionärer med låg inkomst, studenter eller arbetslösa, dessa har sämre vilkor på grund av att de inte är asylsökande.

Jag anser att det är rasistiskt att ge fördelar till någon bara för att de kommer från ett annat land, dessutom SKAPAR man motsättningar i samhället genom att t.ex låta dom gå före i bostadsköer eller få gratis tandvård. Anledningen att jag använder tandvården som exempel så ofta är för att det kan kosta så ofantligt mycket pengar bara för att få normal livskvalité, pengar som en fattigpensionär inte har. Och här har vi asylsökanden som får denna vård gratis. Klart som fan det sticker i ögonen på pensionären som sitter utan tänder att tugga maten med. Kan du verkligen inte förstå att denna person i ren desperation vänder sig till SD trots att han egentligen inte har något emot invandrare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Ja, tjena. "Alla lika värde". Med tanke på den horribla mängd vedervärdiga uttalande sd-politiker har gjort genom så är man jävligt snett ute när man ska diskutera "allas lika värde".

Gör om, gör rätt.

Grattis. Du hittade några illa uttalanden. Ska vi göra en lista fast med bara sd-politiker? Eller du kanske såg Filip och Fredriks show där man mätte listor?

Har väldigt svårt med sanningshalten i denna story. Så du menar att dagisbarn säger: "jag ska gå på soc"? Tvivlar starkt på att kids i den ålder säger så. Vidare så har jag väldigt svårt att föreställa mig att föräldrar säger till sina barn: "du ska inte jobba, du ska gå på soc!"
I call bullshit.

Jag har ett gäng personliga anekdoter också men undviker sånt för då blir debatten alldeles för personlig. Sakfrågan är viktigare.

Ja, du förvrängde ju inte lite vad man sa heller.
FÖRSKOLA, inte dagis. Barn runt 6 bast alltså. Och hur ska jag veta vad hans föräldrar sagt åt honom? Han imiterar säkert deras beteende. Det är så barn lär sig, via att imitera.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Ställ er frågan om alla människor är lika mycket värda oavsett hudfärg, religion eller ursprung.

Därefter så kan du själv välja om du har fördomar ellerr rasist eller tycker att alla har rätt till ett drägligt liv utan förföljelse och risk för sitt och sin familjs liv.

Det kommer alltid finnas några som utnyttjar och bedrar, ska man då straffa alla som behöver hjälp?

I Sverige så slutade politikerna för länge sen att föra en politik för folket och landets bästa.

Finns mycket att säga om många saker men..

SD driver en enkelriktad politik som antyder om invandrarna och flyktingar försvinner så alla problem borta och Sverige blir ett fantastiskt land. Ett parti som enligt svensk lag inte borde få existera.

Vad jag tycker? Ja alla som röstar på SD är rasister eller väldigt fördomsfulla.

Vad betyder det att alla människor är lika mycket värda? Det är en floskel som alla s.k. antirasister slänger sig med så fort någon kommer med argument för att massimport av främlingar inte är bra för Sverige, men få kan förklara vad det betyder utan att måla in sig i ett hörn.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av solomon:

FÖRSKOLA, inte dagis. Barn runt 6 bast alltså. Och hur ska jag veta vad hans föräldrar sagt åt honom? Han imiterar säkert deras beteende. Det är så barn lär sig, via att imitera.

Och så dagens utbildningsmoment - Förskola kallas nu för tiden all offentlig barnpassning. Vårdnadshavare som studerar eller förvärvsarbetar har rätt att placera sina barn i förskola från ett års ålder. Barnet har rätt att behålla platsen om vårdnadshavaren blir arbetslös eller föräldraledig. Barn som är tre, fyra eller fem år har rätt till avgiftsfri allmän förskola 525 timmar per år, annars betalar föräldrarna en avgift som baseras på föräldrarnas inkomst.

Dagis finns inte i den meningen som du kanske tänker och som man sade för ett par decennier sedan. Förskolebarn kan alltså vara allt från ett år och uppåt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rskola

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pusher:

Ja, tjena. "Alla lika värde". Med tanke på den horribla mängd vedervärdiga uttalande sd-politiker har gjort genom så är man jävligt snett ute när man ska diskutera "allas lika värde".

Gör om, gör rätt.

Såklart det ska diskuteras, för det heter allas lika värdighet och inte värde.
Och inte ens de mest inbitna PK-nissarna kan förklara vad som de menar med allas lika värde, det finns hur många youtubeklipp som helst där de ej kan försvara sig. Allas lika värde har blivit en fras som vissa slänger ut sig utan det minsta fundera på frasens ursprung eller vad de menar. Jag tycker det kan jämföra när svensk slänger ut sig ord som svensk kultur etc.

Enligt mig så är inte alla individer lika mycket värde, det är därför jag är en fascist och förespråkar fängelsestraff på vissa personer som har gjort vissa gärningar som mord. Jag anser inte att dessa personer rättigheter är lika mycket värda som de andras.
Och även socialdemokraterna gör skillnad på personer beroende på om de är norsk eller svensk medborgare och inte anser att de är lika mycket värd för att få något. Gränskontroller i Malmö, om alla är lika mycket värd varför ska då vissa bli portade etc?
Nej lägg ner den där frasen och använd den korrekta: allas lika värdighet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bemushroomed:

S kunde ju ha stoppat tvångssteriliseringen av transsexuella, detta var långt in på 2000-talet! Läs på. Det är dock snack om att dessa ska få skadestånd, läste om detta bara för något halvår sedan (DN, om jag inte minns fel, googla). Det är inte SD som gjort att det var möjligt, om jag kommer ihåg rätt nu var det faktiskt M som fick igenom detta, dock satt S i regeringen vid 2000-talet och lät det fortgå, detta har dom fått kritik för.

Dom ska fan ha kritik för detta vidriga beteende. Vad ska jag läsa på om? Jag är medveten om hur det ser ut. Men sossarnas/moderatrnas felande humanitet gör det inte rätt för SD att rösta för en sterilisering. Vad försvarar du egentligen? Att andra gjort fel o därför kan SD göra det och komma undan? Två fel = rätt? Med det tankesättet kommer vi aldrig framåt.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Vad betyder det att alla människor är lika mycket värda? Det är en floskel som alla s.k. antirasister slänger sig med så fort någon kommer med argument för att massimport av främlingar inte är bra för Sverige, men få kan förklara vad det betyder utan att måla in sig i ett hörn.

https://youtube.com/watch?v=PFv-S3BiI9I

För det första är "allas lika värde" en felöversättning från FNs deklaration av mänskliga rättigheter. För det andra så är det, om man bortser från att det är en felöversättning, rent efterblivet som koncept. Vadå lika värde? Vilket värde, vad räknas det i?

*** raderat ***

Trams
Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ROBRUG:

Du glömde dom ca: 317000 anhöriga som beräknas komma till 2019

Övriga länder vet inte vet inte vad de går miste om.

Detta innebär kring 250'000 personer som kommer betala kring 10'000kr i skatt varje månad.

Detta blir 2'500'000'000 KR i rena skatteintäkter i månaden för Sverige!

Det är enorma pengar som övriga länder inte vill ta del av.

Vilken tur att det bara är Sverige som insett vilka lottovinster som flyttar hit av egen vilja.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

*internerutbildning, invandrarnas fel såklart*

Det handlar om dig och din familj också. Men visst, du o dina är mindre värda än andra. Varför? Jo pga whatever som du inte fått välja. Din rätt att rösta, gå i skolan, få barnbidrag är nu inställda. Välkommen som andra klassens medborgare. Det är vi andra som är värda något Inte du.

Känns det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Det handlar om dig och din familj också. Men visst, du o dina är mindre värda än andra. Varför? Jo pga whatever som du inte fått välja. Din rätt att rösta, gå i skolan, få barnbidrag är nu inställda. Välkommen som andra klassens medborgare. Det är vi andra som är värda något Inte du.

Känns det bra?

Det känns kanske inte bra, men nog fan känns det logiskt. Jag skulle aldrig förvänta mig fullständig åtkomst till ett annat välfärdssystem bara för att jag flyttat dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

94000, hur har invandringen avstannat om den är lika hög som vanligt?
Hela det här året har det varit id kontroller, så hur kan det då vara "normal"(sedan 2006) invandring?
Om det nu flyttar in legalt och icke legalt på samma nivå som före 2016 så ser då inte jag någon sanning i vad herr Löfven sa förra året, jag ser bara ytterligare en floskel från en politiker, sen har vi dessa 80.000 utvisningar som: "vilket beräknas ta omkring tre år att verkställa" bara för förra årets nysvenskar.

Borde man inte ligga under det som var före 2006 eller liknande om man pratar om ett stopp?
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Z3VBC8cMs39we74aOoH4laLb7eqn19WX-7yzphL8l6s/pubchart?oid=5&format=image

Varför försöker du vilseleda? Det är knappast samma sak med invandring och att få uppehållstillstånd när vi diskuterar utifrån en tidsaxel. Migrationsverket har lång handläggningstid idag, det är knappast en hemlighet.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Oooooch där var ribban lagd alltså. Vi använder 2 TVprofiler som har ALLT att vinna på att kritisera SD, och som dessutom inte är det minsta insatta i politik, som källhänvisning när vi kommer med olika påståenden?

Filip och Fredrik dög alltså inte, men flashback är ok?

Personligen tycker jag inte att någon av källorna är ok.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROBRUG:

Du glömde dom ca: 317000 anhöriga som beräknas komma till 2019

Hur vet du att vi inte kommer att förlänga den tillfälliga lagen om stopp för anhöriginvandring?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Det känns kanske inte bra, men nog fan känns det logiskt. Jag skulle aldrig förvänta mig fullständig åtkomst till ett annat välfärdssystem bara för att jag flyttat dit.

Är mer orolig över att gränsen för det flyttas. Pratar inte enbart om invandrare o flyktingar här utan alla människor i Sverige. En dörr som inte bör öppnas så att säga. Den "pendeln" kan slå tillbaks åt andra hållet.

I klartext: när får pk-folket nog av rasismen och slår tillbaks? Ingen omöjlig tanke. Demokrati och allas lika värde är alltid på en skör tunn tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Oooooch där var ribban lagd alltså. Vi använder 2 TVprofiler som har ALLT att vinna på att kritisera SD, och som dessutom inte är det minsta insatta i politik, som källhänvisning när vi kommer med olika påståenden?

Jag förstår att du inte har koll. Det är helt ok.

Här har du länken: https://www.facebook.com/BreakingNewsFF/videos/11004730333341...

Det är rent skrattretande att man försöker ta upp andra partiers uttalande när SD själva ligger långt fram vad det gäller idiotiska uttalanden. Jimmie Åkesson patetiska lista var knappt 1,5 m med blandade partimedlemmar medan SD enbart... ja se själv och jämför.

Skrivet av GhostsOfOnyx:

Sååå, allas lika värde gäller bara för folk du tycker om?

Nej?

Skrivet av solomon:

Se svar nedan. Broder Truck svarar det hela bra. Det är du som är otydlig.

Skrivet av Broder Truck:

Och så dagens utbildningsmoment - Förskola kallas nu för tiden all offentlig barnpassning. Vårdnadshavare som studerar eller förvärvsarbetar har rätt att placera sina barn i förskola från ett års ålder. Barnet har rätt att behålla platsen om vårdnadshavaren blir arbetslös eller föräldraledig. Barn som är tre, fyra eller fem år har rätt till avgiftsfri allmän förskola 525 timmar per år, annars betalar föräldrarna en avgift som baseras på föräldrarnas inkomst.

Dagis finns inte i den meningen som du kanske tänker och som man sade för ett par decennier sedan. Förskolebarn kan alltså vara allt från ett år och uppåt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rskola

Precis. Jag räknade kallt med att folk visste detta men jag hade visst fel.

Skrivet av anon159643:

Såklart det ska diskuteras, för det heter allas lika värdighet och inte värde.
Och inte ens de mest inbitna PK-nissarna kan förklara vad som de menar med allas lika värde, det finns hur många youtubeklipp som helst där de ej kan försvara sig. Allas lika värde har blivit en fras som vissa slänger ut sig utan det minsta fundera på frasens ursprung eller vad de menar. Jag tycker det kan jämföra när svensk slänger ut sig ord som svensk kultur etc.

Enligt mig så är inte alla individer lika mycket värde, det är därför jag är en fascist och förespråkar fängelsestraff på vissa personer som har gjort vissa gärningar som mord. Jag anser inte att dessa personer rättigheter är lika mycket värda som de andras.
Och även socialdemokraterna gör skillnad på personer beroende på om de är norsk eller svensk medborgare och inte anser att de är lika mycket värd för att få något. Gränskontroller i Malmö, om alla är lika mycket värd varför ska då vissa bli portade etc?
Nej lägg ner den där frasen och använd den korrekta: allas lika värdighet

Jag har inte nämnt värde. Jag citerade en användare som använde det uttrycket. Läs om, läs rätt.

Självklart att brottslingar inte har samma "värde" som laglydiga medborgare. Det trodde jag var solklart utan att behövas förtydliga det hela.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5700X3D Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Sapphire 7800XT
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag är inte trög. Det var du som kallade alla som röstar på SD för rasister eller fördomsfulla.
Du vägrar se till individen utan drar istället alla över en kam.

Jag tycker inte SD är ett bra parti att leda Sverige. Men jag är inte så naiv att jag inte kan förstå varför folk proteströstar på SD i ren desperation. Det finns utsatta grupper i Sverige, som pensionärer med låg inkomst, studenter eller arbetslösa, dessa har sämre vilkor på grund av att de inte är asylsökande.

Jag anser att det är rasistiskt att ge fördelar till någon bara för att de kommer från ett annat land, dessutom SKAPAR man motsättningar i samhället genom att t.ex låta dom gå före i bostadsköer eller få gratis tandvård. Anledningen att jag använder tandvården som exempel så ofta är för att det kan kosta så ofantligt mycket pengar bara för att få normal livskvalité, pengar som en fattigpensionär inte har. Och här har vi asylsökanden som får denna vård gratis. Klart som fan det sticker i ögonen på pensionären som sitter utan tänder att tugga maten med. Kan du verkligen inte förstå att denna person i ren desperation vänder sig till SD trots att han egentligen inte har något emot invandrare?

Jag respekterar din åsikt..

Men tycker att jämföra flyktingar med pensionärer tandvård som exmpel är ren och skär SD propaganda.. har du besökt nån flyktingförläggning?

Vem säger att dom får allt så som ni säger?

Klart som fan att dom behöver vård när dom kommer hit efter månader av misär ute på vägarna brist på näringsrik mat.

Vi kan ställa högre krav på våra politiker och hur vi vill att Sverige ska vara som samhälle utan att rösta på extremister och främlingsfientlighet.

Kanske jag är naiv om jag tror på sånt..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akarr:

Jag respekterar din åsikt..

Men tycker att jämföra flyktingar med pensionärer tandvård som exmpel är ren och skär SD propaganda.. har du besökt nån flyktingförläggning?

Vem säger att dom får allt så som ni säger?

Klart som fan att dom behöver vård när dom kommer hit efter månader av misär ute på vägarna brist på näringsrik mat.

Vi kan ställa högre krav på våra politiker och hur vi vill att Sverige ska vara som samhälle utan att rösta på extremister och främlingsfientlighet.

Kanske jag är naiv om jag tror på sånt..

Bästa inlägget i hela tråden.

Alla på jorden har rätt att bo i Sverige och ta del av välfärden.

Om flyktingarna har högre behov av sjukvård och tandvård få väl pensionärerna tappa sina tänder, inget konstigt med det!
Pensionärerna jobbar ändå inte och blir hungriga, varför ska de äta?

Jag har hört på sveriges radio att det är ganska så många äldre som är rasister, detta är karma direkt tillbaka mot dem

Det är ändå inte pensionärerna som byggt upp landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Bästa inlägget i hela tråden.

Alla på jorden har rätt att bo i Sverige och ta del av välfärden.

Om flyktingarna har högre behov av sjukvård och tandvård få väl pensionärerna tappa sina tänder, inget konstigt med det!

Jag har hört på sveriges radio att det är ganska så många äldre som är rasister, detta är karma direkt tillbaka mot dem

Det är ändå inte pensionärerna som byggt upp landet.

Vad jag vet infördes nyligen bestämmelser som gjorde det billigare med tandvård för personer över 65 år, men klart man ska gnälla och måla upp domedagsvarningar ändå.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ozzed:

Är man invandringskritisk finns idag flera partier man kan rösta på. Det är ju bara V och MP som vill tillbaks till hur det var innan de nya reglerna trädde i kraft så jag går inte med på att det saknas alternativ.

Vilka har inte stulit SD's politik när det kommer till invandringen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akarr:

Men tycker att jämföra flyktingar med pensionärer tandvård som exmpel är ren och skär SD propaganda..

Ånej, SD vill sätta svenskar före några främlingar som passerade gränsen olagligt igår, vad hemska de är!

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vilka har inte stulit SD's politik när det kommer till invandringen?

Så du menar att det hade varit bättre att inte införa några ID-kontroller eftersom man, som du uttrycker det, inte hade stulit någon annans förslag då?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av burner1:

Övriga länder vet inte vet inte vad de går miste om.

Detta innebär kring 250'000 personer som kommer betala kring 10'000kr i skatt varje månad.

Detta blir 2'500'000'000 KR i rena skatteintäkter i månaden för Sverige!

Det är enorma pengar som övriga länder inte vill ta del av.

Vilken tur att det bara är Sverige som insett vilka lottovinster som flyttar hit av egen vilja.

Asså..du kan inte räkna så...dessa människor vill såklart ha underhåll..och det kostar ju..hur ser det ut på riktiga betalda arbeten i dagsläget för invandrarna? Inte FAS-3 eller sysselsättning, utan 40h timmars jobb i veckan som betalas utan skattepengar eller bidrag.

Blir lite som att köpa en massa läsk för att bli rik på panten..det håller liksom inte i det stora hela..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Som ni alla vet är detta ett väldigt känsligt ämne som väcker starka känslor. Jag måste dock be er om att låta bli att attackera andra och istället försöka att hålla diskussionen på en saklig och trevlig nivå. Ni är även välkomna att anmäla tveksamma inlägg (otrevligheter, hets mot folkgrupp och liknande) i enlighet med §5 i forumreglerna.
Har även plockat bort några §1-regelbrytande inlägg.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Så du menar att det hade varit bättre att inte införa några ID-kontroller eftersom man, som du uttrycker det, inte hade stulit någon annans förslag då?

Du tolkar som du vill, det märks(?)

Menar på att S medflera ljuger så mycket att de själva tror på det.

Kommer du ihåg när Stefan och resten av 7-klövern själva sa att det fanns hur mycket plats somhelst och alla kunde komma?
Hur lång tid tog det innan man satte upp ID-kontroller?

Märkte ni när de gjorde en helvändning och gjorde precis som SD sagt hela tiden att man skulle göra och valde att kalla det för deras egen politik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Filip och Fredrik dög alltså inte, men flashback är ok?

Personligen tycker jag inte att någon av källorna är ok.

Har jag använt flashback som källa? O nej, Filip o Fredrik duger verkligen inte.

Permalänk
Digital fyndjägare

Även om många vet och har hört vad SD är och står för så undrar jag ändå...
1. Varför röstar så många på SD och varför röstar du på dem eller tänker göra det?
2. Är det "verkligen" för att väljarna tror på att SD kan lösa "problemen" eller.... ?
3. Varför kan SD som är så "ärliga" inte säga att de är ett mer främlighetsfientligt parti... tror ni?

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Menar på att S medflera ljuger så mycket att de själva tror på det.

Kommer du ihåg när Stefan och resten av 7-klövern själva sa att det fanns hur mycket plats somhelst och alla kunde komma?
Hur lång tid tog det innan man satte upp ID-kontroller?

Märkte ni när de gjorde en helvändning och gjorde precis som SD sagt hela tiden att man skulle göra och valde att kalla det för deras egen politik?

Jag har aldrig påstått att "det fanns hur mycket plats som helst" och har heller aldrig sagt att jag tycker att något parti är guds gåva till mänskligheten. Så jag vet inte riktigt varför du tar upp vad S eller något annat parti för den delen sagt (utan några som helst källor dock).

Du borde väl vara lycklig nu då, om verkligheten stämmer efter din beskrivning. Varför gnälla?

Visa signatur