Permalänk
Medlem

Hår/skäggtransplantation

Hallå, jag vet att det kanske inte är rätt ställe men tänkte kolla iaf, om det är någon som har gjort skäggtransplantation?
Har stört mig oerhört länge på att jag inte får hårväxt mellan huvud och skägg, syns väldigt tydligt när jag har rakat huvudet.

http://i.imgur.com/grlv1gX.jpg

Googlat en massa och jag tror att det skulle vara väldigt lite jag skulle behöva plantera, vet ej om kliniker utför så "små" operationer. Kanske är det någon här som har erfarenhet.

Skulle vilja ha "vanlig" skäggväxt så att håret och skägget växer ihop:

http://i.imgur.com/otSsTyU.jpg

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Avstängd

Istället för att gå efter något du inte kan ha pga genetik, utnyttja det kör kalt, renrakat och lent :), skägg är överskattat.

(jupp, jag har grov skäggväxt och blir enkelt likt en luffare efter en veckas uppehåll med rakningen)

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det här är en sån grej som ingen annan än du skulle lägga märke till eller reflektera över.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med ovan. Få skulle märka av det.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

jo, det suger när man inte kan customiza sin avatar som man vill ha den. verkligheten är dåligt programmerad.

bästa rekommendation jag har är att ta kontakt med ett proffs (t ex: http://plastikakademin.se/)

sen verkar det finnas en del alternativa tekniker också, tex https://www.skalp.com/treatment/

jag menar mest att de lär svara på frågor bättre än de flesta swec:are

Visa signatur

enthooEvolvTGlass; MSI-Z97Gaming9-ACK, 4790K, 32GbRAM, samsung840Evo, Intel520-240gb, Kraken-X61, evga980ti ACS2.0+, seasonic660Wplatinum. Sennheiser PC360, SiberiaV2. WACOMbambooA5. SaitekCyborgEVO. XboX1BTcontroller. NAD3020d + B&W 686 S2
+Lenovo thinkpad s540
World of Tanks, Elite:Dangerous (solo), Star Citizen, anything Co-op

Permalänk
Medlem

Innan du gör något så tycker jag du ska kolla vad studierna visar. Finns mycket där ute som lovar guld och gröna skogar, vissa bättre än andra, men du vill veta
1) Hur funkar produkten/metoden?
2) Risker och biverkningar
3) Vad händer om du slutar använda produkten?
4) Långsiktig effekt

Tyvärr är de flesta icke operativa metoder rätt kassa och kostar en massa pengar. Att tatuera eller använda sig av pigmentförflyttning (nytt för mig) kan ju vara en lösning, men vad händer om du skulle vilja köra rakat och istället får mörkare parti mellan hår och skägg istället?

Hur reagerar transplanterade hårsäckar på rakning o dyl?¨

Gör en ordentlig research.

Alternativen jag känner till är:
-Rogaine och diverse produkter. Dessa ökar inte hårantalet eller tjockleken, utan de förhindrar i första hand att du tappar hår. Funkar oftas under tiden du använder produkten, men slutar du så upphör effekten.
-Hårtransplantation. Mer permanent lösning, men som all annan kirurgi är det förknippat med risker och är kostsamt.

Kort och gott, du försöker arbeta mot dina gener. Du kommer inte lyckas i långa loppet. Fundera över om det verkligen är ett så stort problem för dig eller om du haussat upp detta.
Alternativa frisyrer på hår och skägg? alla med hår och skägg har inte en solig övergång mellan dessa, vissa vill ha ett avstånd.

Permalänk

Allt går i cykler. För några år sedan var skägg något som var ofräscht, nu är det 'coolt'. Skit i temporära moden och trender och var dig själv istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Allt går i cykler. För några år sedan var skägg något som var ofräscht, nu är det 'coolt'. Skit i temporära moden och trender och var dig själv istället.

Fast det handlar det inte alls om, det handlar om att mitt huvudhår inte växer ihop med mitt skägg. Sedan om jag vill ha grovt skägg eller raka mig varannan dag spelar ingen roll

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Fast det handlar det inte alls om, det handlar om att mitt huvudhår inte växer ihop med mitt skägg. Sedan om jag vill ha grovt skägg eller raka mig varannan dag spelar ingen roll

Gör som du vill, mitt råd är dock att bara acceptera vem du är, i det här fallet genetiskt.

Jag har ingen personlig erfarenhet, men vad jag förstår är att om du vill ha hår transplantation så kommer de skära upp din hud där du har hår, vilket jag antar kan skapa ärr. Och att gå genom ett kirurgiskt ingrepp för att få ditt hår och skägg att växa ihop är väl lite väl fåfängt.

Permalänk
Medlem

Jag har senaste månaderna råkat ut för håravfall som jag fått konstaterat inte är ärftligt håravfall. Hur som helst så har jag läst på extremt mycket och kan inget annat än att rekommendera dig minoxidil (samma som rogaine). En vanlig biverkning vid användandet av minoxidil är hårväxt på "fel ställen" om man råkar applicera det fel. I ditt fall skulle det kunna innebära att du kan få skägget att växa där du saknar skäggväxt. I början, innan jag visste vad som orsakade mitt håravfall började jag käka b-vitamintillskott och märkte rätt snabbt att min skäggväxt blev mycket kraftigare och att jag började få skägg längre upp på kindbenen där jag inte haft skägg tidigare. I mitt fall störde jag mig på det och slutade med b-vitaminerna. Jag gissar att minoxidil samt biotin skulle kunna få skägg att börja växa där. Det finns massa folk på youtube som försöker boosta sin skäggväxt och som tipsar om olika preparat. Kolla där!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Gör som du vill, mitt råd är dock att bara acceptera vem du är, i det här fallet genetiskt.

Jag har ingen personlig erfarenhet, men vad jag förstår är att om du vill ha hår transplantation så kommer de skära upp din hud där du har hår, vilket jag antar kan skapa ärr. Och att gå genom ett kirurgiskt ingrepp för att få ditt hår och skägg att växa ihop är väl lite väl fåfängt.

Jaha, nej man plockar endast ut hårsäck/ar det är den äldre metoden då man skar bort hud

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem

Har liknande tankar själv, men ska jag göra det så får det bli utomlands. Priserna jag sett här i sverige är för höga för mig.

Permalänk
Medlem

Om du behöver hårdonationer så får du gärna plocka från mig rygg. Det finns så det räcker och blir över. Så vi har lite motsatta problem.

Let's join forces!

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34