Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

Upplever lite delay från man trycker hoppa tills den hoppar i super mario 3.

Nu har jag iof spelat tillräckligt med SM3 i mitt liv och upplever inte samma problem i tex Gradius vilket jag blir hemskt glad över.

Från: https://www.nintendo.co.jp/clv/manuals/en/index.html

"Modern televisions send data through all sorts of processes before displaying it on the screen. Since the image doesn't appear until that processing is done, it can appear as though the game is running slowly. If your television has an option to turn this processing off, or if it has a "game mode" of some kind, using one of these may help with the issue. Please check your television's support documentation for more details."

Kan vara värt att kolla om du kan snabba upp TV'n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Från: https://www.nintendo.co.jp/clv/manuals/en/index.html

"Modern televisions send data through all sorts of processes before displaying it on the screen. Since the image doesn't appear until that processing is done, it can appear as though the game is running slowly. If your television has an option to turn this processing off, or if it has a "game mode" of some kind, using one of these may help with the issue. Please check your television's support documentation for more details."

Kan vara värt att kolla om du kan snabba upp TV'n.

Du har så rätt, testade det snabbt på jobbet, men hemma flöt det på fint!

Permalänk
Medlem

För er som inte fick en vid release (mig själv inräknat) så finns det 2st på tradera. Den ena är uppe i 1750:-

Jag kommer inte att buda.

** Edit ***

På ebay är en budgivning uppe i $430.00 är folk inte kloka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

För er som inte fick en vid release (mig själv inräknat) så finns det 2st på tradera. Den ena är uppe i 1750:-

Haha ja herregud.
Då väntar jag hellre tills dom finns i lager

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Ingen info från Webhallen och en polare som beställde 10 min efter mig fick en. Tack så mycket Webhallen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En runtringning bland många ÅF har gett mig en bild av de flesta har fått 2-5 enheter vardera, inte mer. Det finns dom som inte fått några alls. Toys r Us fick exempelvis 2 exemplar per butik, det är inte direkt nån lite leksaksaffär på hörnet.

Vem har gjort generalfeletoch underskattat marknaden helt? Bergsala eller Nintendo Japan? Troligtvis den senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewo:

En runtringning bland många ÅF har gett mig en bild av de flesta har fått 2-5 enheter vardera, inte mer. Det finns dom som inte fått några alls. Toys r Us fick exempelvis 2 exemplar per butik, det är inte direkt nån lite leksaksaffär på hörnet.

Vem har gjort generalfeletoch underskattat marknaden helt? Bergsala eller Nintendo Japan? Troligtvis den senare.

Vet inte, men riktigt irriterande är det. Beställde en i somras med utlovad leverans i början av november. Var menat att bli julklapp till dottern. Tänkte att även om det blir några dagars/veckors försening så skall det inte vara några som helst problem att ha den innan jul. Tji fick jag.

Riktigt tråkigt!

Själv bryr jag mig oftast inte så mycket om jag får en sak om några månader, men känns lite klent och trist att komma med en julklapp i februari...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

** Edit ***

På ebay är en budgivning uppe i $430.00 är folk inte kloka?

Verkar som att folk räknar med att det främst blir ett samlarobjekt.

Skrivet av Ewo:

Nintendo Japan. Den går inte att få tag på i USA heller.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Verkar som att folk räknar med att det främst blir ett samlarobjekt.

Jag tror Nintendo kommer göra ett par hundra tusen i alla fall, så som samlarobjekt kommer de ha begränsat värde. Jag kommer eventuellt att köpa en, och den kommer i så fall packas upp, och användas.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tror Nintendo kommer göra ett par hundra tusen i alla fall, så som samlarobjekt kommer de ha begränsat värde. Jag kommer eventuellt att köpa en, och den kommer i så fall packas upp, och användas.
B!

Förpackningen är inte försluten alls ifrån fabrik. Ingen plombering eller plast som täcker kartong eller så. Inuti är inte heller några av delarna stängda så det är ju lätt för folk att hävda att det är nya produkter.

Permalänk
Medlem

Om folk kunde låta bli att förboka från flera olika butiker samtidigt......

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Förpackningen är inte försluten alls ifrån fabrik. Ingen plombering eller plast som täcker kartong eller så. Inuti är inte heller några av delarna stängda så det är ju lätt för folk att hävda att det är nya produkter.

Jösses vad sniket av Nintendo funderar på att avboka mitt ex för det. Det är ju en av höjdpunkterna när man köper ny elektronik att få ta bort skyddsplasten etc och känna lukten av ny plast

Skrivet av ronz:

Om butikerna skulle kunna gå efter samma bonussystem så skulle sånt här aldrig hände eller om alla butiker skulle gå ihop då skulle det här scenario aldrig kunna inträffa

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

I så fall tror jag det har samlarvärde runt 0kr.

Skrivet av hellmix:

Om butikerna skulle kunna gå efter samma bonussystem så skulle sånt här aldrig hände eller om alla butiker skulle gå ihop då skulle det här scenario aldrig kunna inträffa

Det låter som en bra plan. Ett enormt monopol, där vi inte har några alternativa handlare att shoppa loss hos. Det skulle aldrig falla dem in att höja priserna, och vinstmaximera. Jag tycker vi satsar på det här. Om jag köper upp Webhallen, NetOnNet, och Siba, möjligen även Inet, vem tar MediaMarkt, och resten?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

jag förbokade i butik dock fick jag inget mail om att kommer inte få min enhet i första ettapen vilket webhallen borde ha meddelat om, så istället har "postorder" prioritet och ej uthämtning i butik.

och webhallen har alltid haft möjlighet skicka från postorder till butik för uthämtning men denna gång skippade webhallen det.

så de som beställde att "skicka" fick prioritet i kön.

ps. jag förbokade samma dag som den lades upp på hemsidan.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

jag förbokade i butik dock fick jag inget mail om att kommer inte få min enhet i första ettapen vilket webhallen borde ha meddelat om, så istället har "postorder" prioritet och ej uthämtning i butik.

och webhallen har alltid haft möjlighet skicka från postorder till butik för uthämtning men denna gång skippade webhallen det.

så de som beställde att "skicka" fick prioritet i kön.

ps. jag förbokade samma dag som den lades upp på hemsidan.

Fast det där är snick snack... Jag bokade i butik med hämtning i butik. 16.59 lades min bokning den 14/7 och jag fick ett exemplar som jag hämtade i butiken i Uppsala. Troligen var du bara för sen. Enligt vad flera andra skrivit så har de som bokade allt ifrån 1.5-2 timmar efter min bokning inte fått leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Fast det där är snick snack... Jag bokade i butik med hämtning i butik. 16.59 lades min bokning den 14/7 och jag fick ett exemplar som jag hämtade i butiken i Uppsala. Troligen var du bara för sen. Enligt vad flera andra skrivit så har de som bokade allt ifrån 1.5-2 timmar efter min bokning inte fått leverans.

Kan vara så dock har jag aldrig fått ett mail om att inte kommer få enheten som andra har fått så kanske den är på väg till butiken och kan hämta ut det inom kort.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Eftersom det låter som om butikerna fick 2-5 ex vardera, så är det inte speciellt förvånande att folk beställt samma dag, och inte fått. Det är snarare ett mirakel att någon fått, överhuvudtaget. Men det ger sig, allt eftersom de skickar ut fler till butikerna/återförsäljarna.
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

I så fall tror jag det har samlarvärde runt 0kr.

Det låter som en bra plan. Ett enormt monopol, där vi inte har några alternativa handlare att shoppa loss hos. Det skulle aldrig falla dem in att höja priserna, och vinstmaximera. Jag tycker vi satsar på det här. Om jag köper upp Webhallen, NetOnNet, och Siba, möjligen även Inet, vem tar MediaMarkt, och resten?
B!

Tar du dom så tar jag Elgiganten och MediaMarkt sen får vi snacka oss emellan bakom låsta dörrar så inte konkurrensmyndigheten kommer och uttrycker sin åsikt

Skrivet av -=Mr_B=-:

Eftersom det låter som om butikerna fick 2-5 ex vardera, så är det inte speciellt förvånande att folk beställt samma dag, och inte fått. Det är snarare ett mirakel att någon fått, överhuvudtaget. Men det ger sig, allt eftersom de skickar ut fler till butikerna/återförsäljarna.
B!

Men det är första gången jag hör att leverantör skickar 2-5 ex i taget när det är sånt här trycker, brukar ju skicka x antal hundra i taget till återförsäljarna. Myndigheterna/återförsäljare borde se över Nintendo i dagens läge snackas det ju om att transportera klimatsmart samt få ner transportkostnaden men inget av de stämmer in när man skickar iväg 2-5 enheter i taget

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Lätt lägg bara in 10% som krav i handpenning så har du borta 90% av alla förbokningar.
Butiker måste då givetvis leverera inom tid (ex 20dagar) annars få ränte påslag vid återbetalning.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Men det är första gången jag hör att leverantör skickar 2-5 ex i taget när det är sånt här trycker, brukar ju skicka x antal hundra i taget till återförsäljarna. Myndigheterna/återförsäljare borde se över Nintendo i dagens läge snackas det ju om att transportera klimatsmart samt få ner transportkostnaden men inget av de stämmer in när man skickar iväg 2-5 enheter i taget

De har säkert skickat en, eller ett par pallar till Nintendo Se, eller vad fan de kallas i dag, som i sin tur har distribuerat det till alla som beställt via grossistledet. Det var väl ToysR'Us som hade fått tilldelat sig 2 per butik, vad blir det, 40-50 enheter?
Totalt sätt rör det sig garanterat om ett par hundra enheter som blivit tillgängliga, trots att det känns som om det är pinsamt få.
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

En fördel med förseningen är att jag hinner få hem förlängningssladdarna till kontrollerna

Beställt 2 sådana. Borde funka eller vad tror ni?

https://www.aliexpress.com/item/Convenient-and-Practical-New-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

En fördel med förseningen är att jag hinner få hem förlängningssladdarna till kontrollerna

Beställt 2 sådana. Borde funka eller vad tror ni?

https://www.aliexpress.com/item/Convenient-and-Practical-New-...

De fungerar endast om du skruvar bort den lilla genomskinliga plastdetaljen på kontaktdelen som ska kopplas till konsollen. Den är tyvärr riktad åt det håll som andra uttaget är (för P1). Och det är ju för att det egentligen är gjort för Wii med den där plastdelen.

Tack för tipset, ska själv beställa två såna, har letat febrilt här i Sverige efter något liknande men allt Wii-relaterat är ju typ slutsålt.

Funderar också på att köpa en Wii Classic Controller Pro då jag missade förbokningen på en extra dosa

Permalänk
Inaktiv

Famicom Mini har sålt oväntat bra i Japan, drygt en kvarts miljon vid lanseringen. Det är mycket för Japan, stationärt spelande är rätt litet där idag: http://www.nintendolife.com/news/2016/11/the_famicom_mini_pas...

Hackad också: http://arstechnica.co.uk/gaming/2016/11/nes-classic-mini-runs...

Permalänk
Medlem

Lämnade tillbaka mitt ex efter alla problem med input-lag och hemskt korta sladdar...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min idag i butik, först i kön tydligen hehe.
Spelat lite med grabben (6år) och han tyckte det va riktigt roligt. Då blev farsan hans extra stolt

Ångrade dock att man inte bokade extra kontroll
så det får tyvärr vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av magma86:

Lämnade tillbaka mitt ex efter alla problem med input-lag och hemskt korta sladdar...

Samma här, väntar på gold edition istället som ska ha 120 spel.

Permalänk
Medlem

@magma86: Skumt att du märkt av sån input-lag då ingen av de jag sett som recenserat den har nämnt det. Kan inte vara så att din monitor är sämre på den fronten? Har inte ännu packat upp min så kan själv inte svara för hur det ligger till men en polare som också fått sin har inte märkt av det alls med en TV i game mode som har väldigt låg input lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Samma här, väntar på gold edition istället som ska ha 120 spel.

Var finns det info/rykten om den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Du kanske skulle sålt den på Tradera istället..