Visa iPhone skärm på en PC skärm

Permalänk
Medlem

Visa iPhone skärm på en PC skärm

Jag har letat lite sätt att visa en iPhone (iOS 10) skärm på en PC (Windows 10) skärm. Jag har funnit dessa:

Apowersoft
LonleyScreen
Mirroring360
Reflector
X-Mirage

Det finns säkert många fler.

Det jag behöver är att i ett klassrum visa appar som jag kör på min iPhone 6s. Jag behöver inte funktioner som att kunna spela in vad som händer på min iPhone, jag vill bara visa bilden så att alla i klassrummet kan se.

Det är helt OK att det kostar en slant (15 dollar eller däromkring), men gratis är ju alltid trevligt. Men innan jag lägger ner pengar: är det någon som har provat dessa, eller andra, mjukvaror? Funkar det bra?

Permalänk

@weedogt: http://www.duetdisplay.com/sv/
vet dock inte om denna fungerar för iphone.

Permalänk
Medlem

@Grease Princess: Tack för tipset, men... Duet visar en PC skärm på en iOS device, jag vill göra tvärt om.

Permalänk

efter lite google hittade jag detta detta.
Verkar vara gratis med

Permalänk
Avstängd

Teamviewer kanske? Är dock inte realtid utan du får "snappa" för att visa vad som just "nu" visas på skärmen.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@weedogt: Reflector har jag använt och fungerar galant, ingen större delay heller. Detta var dock ~ iOS 8, vet inte om det har kommit någonting bättre sedan dess

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk

@weedogt: OJ. haha, kanske ska läsa hela inlägget nästa gång.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att reflector var riktigt bra när jag använde det på min ex-iphone. Ca 1.5år sedan dock. Ingen aning om det uppdaterats eller om det finns bättre nu.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600