Permalänk
Medlem

Pwntato Mancave

Min mancave börjar ta form. Det är liksom en yta dit jag kan ta mig för att va mig själv för en stund. Dels för att uträtta arbete, samt rekreationella aktiviteter.

Själva rummet:
I rummet, som är i källarn, finns en gardrob med skjutdörrar som går längs med hela ena väggen.
Det finns även 2 dörrar på ena väggen, som jag missade att fota.. Där går en dörr till badrum och en dörr till tvättstugan. Dörren in till rummet är direkt till höger om skärmarna.

Bordsytan:
Här har jag två enkla bordsskivor från IKEA. En som är 200x60cm och en 120x60cm. I hörnet har jag ställt ett litet bord (Lack från IKEA) för att placera datorn på. Sparar således en del utrymme.
Skärmarna står på en liten bordshylla, även den från IKEA. Riktigt bra hylla med lådor i dessutom.
Ytan längst bort mot garderoben används mest som yta för tillfälliga datorer (serviceärenden etc.)

Belysning:
När jag ändå var på IKEA för att handla bord etc. så slank det med ett RGB Led-kit med 4st Led-lister. Sitter nu en bakom varje skärm, en under lackbordet och en under skärmhyllan.

Väggen:
En officiell NiP-tröja med en guy fawkes mask. En officiell SK Gaming tröja med en ASUS ROG keps.
På väggen har jag även satt upp ett par monitorer som faller mig i smaken. Modell: JBL Control 2P. Bredvid två vägguttag under borden har jag även satt två st dubbla CAT6 uttag för nätverk.

Inuti garderoben:
Förutom förvaring av lakan, säsongskläder, väskor etc. som jag inte tänker fota.
En hylla med bråte på samt lite verktyg, sen en till golvhylla med ännu mer av lik, verktyg och skräp.
Egengjort rack av 2st IKEA bord. Huserar Switch, patchpanel med kablage från hela huset samt vhost med Plex, OpenVPN, owncloud, sab, ftp, etc.

Hårdvara (Tl;dr) :
2x ASUS 24" TN paneler 1ms. Inget märkvärdigt.
Steelseries Rival 300 mus med Steelseries musmatta + Logitech G600
Corsair Strafe RGB tangentbord (vann på Swecs medlemsträff under DHW16 ) + Steelseries 6gv2
Steelseries Siberia v2 headset
DXracer Racing stol
JBL Control 2P
Netgear JGS524 switch
Dator se separat galleri
Laptop se separat galleri
Server se separat galleri
Racket för den nyfikne se separat galleri

Besök galleriet här

Permalänk

Vet du namnet på bordshyllan ?

Visa signatur