Gratis reservdelar från Logitech

Permalänk
Avstängd

Gratis reservdelar från Logitech

Hade två möss o två tangentbord som var lite defekta, på mössen var batteriluckan resp kulluckan trasiga.
På tangentborden fattades ett "ben" på varje.

Dom har mest legat i garderoben pga av detta, men var inne på Logitech`s hemsida innan idag för att se om det fanns några speciella drivrutiner till Linux. Hittade då en sida om reservdelar o precis det som e söder på mina saker hade dom. Ringde dit o beställde sakerna, när jag frågade om priset så sa killen att nä de är en service vi har när det gäller såna här småsaker.

Tyckte det va skitbra. Bra att veta tills nästa gång man ska handla tangentbord o mus.

08-519 920 20 Technical Help - Sweden - svensktalande när jag ringde.

http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_emea...

Beställde sakerna den 11 nov (torsdag) fick dom den 15 nov (måndag).

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om microsoft gör likadant? skulle behöva en ny batterilucka.

Permalänk
Medlem

Logitech har sjukt bra service, fick en MX500 när min Dual Optical gick sönder.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Man kan få nya "glidepads" till mössen också.

Permalänk
Medlem

Bugger, jag köpte en bunt.....

Permalänk
Medlem

Men vart finns sidan med reservdelar då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Men vart finns sidan med reservdelar då?

Finns ingen sida, du får ringa och snacka lite med dem.

Notera dock att supporten är på engelska, namnet till trots (Iaf. senast jag pratade med dem).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Finns ingen sida, du får ringa och snacka lite med dem.

Notera dock att supporten är på engelska, namnet till trots (Iaf. senast jag pratade med dem).

Känns som om det ska finnas en sida med lista över reservdelar?

"Hittade då en sida om reservdelar o precis det som e söder på mina saker hade dom. Ringde dit o beställde sakerna"

Jag har ringt till microsoft när jag skulle säga upp mitt xbox-live. Vanligt 020-nummer. Var en kille som snackade engelska som svarade men jag skulle ringa tillbaka så skulle det finnas en svensk där.. blev så paff och tappade all engelska jag kunde.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Känns som om det ska finnas en sida med lista över reservdelar?

Har för mig att jag hittade den sidan på svenska innan, men jag kan ha fel:

http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_emea...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Notera dock att supporten är på engelska, namnet till trots (Iaf. senast jag pratade med dem).

Han jag pratade med var svensk.

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Känns som om det ska finnas en sida med lista över reservdelar?

"Hittade då en sida om reservdelar o precis det som e söder på mina saker hade dom. Ringde dit o beställde sakerna"

Jag har ringt till microsoft när jag skulle säga upp mitt xbox-live. Vanligt 020-nummer. Var en kille som snackade engelska som svarade men jag skulle ringa tillbaka så skulle det finnas en svensk där.. blev så paff och tappade all engelska jag kunde.

Se vad man kan missa när man är slarvig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
Han jag pratade med var svensk.

Sedär, själv fick jag prata med någon som inte kunde svenska. Blev mäkta förvånad ska jag säga.

EDIT; Inte många rätt jag fick idag.

Permalänk

Det går att maila också.

Permalänk
Medlem

Vill även passa på att berömma Jens of Sweden för att skicka ut reservdelar, inte bara en utan 3 st saker för att säkra hörlurana i MP3n skickade de

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Finns ingen sida, du får ringa och snacka lite med dem.

Notera dock att supporten är på engelska, namnet till trots (Iaf. senast jag pratade med dem).

Det verkar som att det finns alla möjliga språk representerade hos Logitech, snackat med:
2 x Engelsmän
1 x Danskar
1 x Svenskar

Som tur var har aldrig finska tekniker varit i farten när jag ringt

Förövrigt tycker jag att Logitech-supporten är förstaklassig, kan inte bli bättre!!
Har fått två stycken MX500 utbytta då de var defekta, samt fått två omgångar med skates, och ett tangentbord utbytt då "X"-tangenten och "?" var helskumma.

Permalänk
Medlem

Kanongrej .. synd att de inte hade handledsstöd så mitt logitech keyboard har just stödets snäppfästen pajat , jaja man kan inte få allt här i livet.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

finns ett formulär man kan. lr iaf kunde fylla i förut.

min mx500 började bete sig lustigt. kontaktade logitech och en vecka senare hade jag en mx510 i brevlådan

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk

Inga problem att byta ut en trasig mx310 utan kvitto.
Fick dock snacka med någon på först engelska, och sen med någon på norska

Klippte av sladden från den trasiga musen och skickade till Logitech i Schweiz, en vecka senare kom det en helt ny på posten, perfekt!

Permalänk
Medlem

Undra om man kan få ny färg på sin mus?

Har lossnat en massa färg på min MX700. Den blev så ful att jag köpte en ny MX510 istället. Slipper man då ladda batterierna också.

Permalänk
Medlem

Måste bara tillägga och lägga ett mycket varmt ord till Creative supporten. Även om svaren på mail tar tid, vilekt är förståligt, ca 2-3 dagar (inte så farligt länge) och på svenska. Mitt nätagg i mina megaworks gick sönder i ett åsknedlsag och jag skickade lite mail om det till dom och sen frågade dom efter en JPG med mitt bevis att jag köpt ett par megaworks (fick ta ett print screen på min oder från webhallen.com" sen skickade dom mig ett helt sprillans nytt paket , exakt allting, så nu sitter man här med 10 st sateliter , 5 för många och massa sladdar å grejer. Så jekla gött äre.
Helt gratis! DET, kallar jag service och support.

// Jacob

Permalänk
Medlem

Hur ser de ut med detta år 2016? Min USB mix adapter till mitt headset har börjat klydda och vill inte ge 145 kr för något jag redan betalat 1999 kr för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Hur ser de ut med detta år 2016? Min USB mix adapter till mitt headset har börjat klydda och vill inte ge 145 kr för något jag redan betalat 1999 kr för.

Om det är ett Logitech headsett så är det bara att skicka iväg ett mejl till dem.

Logitech har superb support.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Om det är ett Logitech headsett så är det bara att skicka iväg ett mejl till dem.

Logitech har superb support.

Har du nån mail dit hittar inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Logitech är det bästa företag jag någonsin haft att göra med när det gäller service.

För det första hade jag, som många andra, strul med mitt Logitech G930 headset när de nyss hade släppts. Det tappade connection hela tiden utan någon uppenbar orsak. Efter kontakt med support (och en inscannad kopia på kvittot) så skickade de en ny mottagare, men när problemet kvar stod skickade de ut ett helt nytt headset helt utan något strul eller ifrågasättande överhuvudtaget. Då snackar vi ändå en vara som kostade några tusen vid release. Headsetet fungerade sedan bra i många år, tills jag i år köpte mig ett G933.

För det andra hade jag strul med min Logitech G700s för några år sedan. Musen glappade lite i höger musknapp när jag höll nere knappen. Jag skickade ett mail och förklarade problemet, fick strax svaret att en ny mus är skickad till mig. Den här gången hade jag inte ens skickat in en kopia på mitt kvitto, endast förklarat vart problemet låg. I år valde jag att även uppdatera denna till en G900.

Tack vare mina positiva erfarenheter av Logitechs support så fortsätter jag att välja deras produkter. Om det skulle bli något strul, så behöver jag inte oroa mig över att bli ifrågasatt eller hänvisad till butiken där jag köpte varan. Personligen har jag inte upplevt en support på den här nivån någon gång tidigare.

När jag läser igenom mitt eget inlägg så inser jag att det nästan ut som att jag arbetar med att göra reklam för Logitech, men så är inte fallet. Det är helt enkelt mina personliga erfarenheter.

Permalänk
Medlem

Hur är det med Unifying Receiver till trådlösa möss/tangentbord osv? Vet att de säljs i vissa butiker men man kanske borde prova lyckan här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebub(1):

Hade två möss o två tangentbord som var lite defekta, på mössen var batteriluckan resp kulluckan trasiga.
På tangentborden fattades ett "ben" på varje.

Dom har mest legat i garderoben pga av detta, men var inne på Logitech`s hemsida innan idag för att se om det fanns några speciella drivrutiner till Linux. Hittade då en sida om reservdelar o precis det som e söder på mina saker hade dom. Ringde dit o beställde sakerna, när jag frågade om priset så sa killen att nä de är en service vi har när det gäller såna här småsaker.

Tyckte det va skitbra. Bra att veta tills nästa gång man ska handla tangentbord o mus.

08-519 920 20 Technical Help - Sweden - svensktalande när jag ringde.

http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_emea...

Beställde sakerna den 11 nov (torsdag) fick dom den 15 nov (måndag).

Coolt, har en massa Logitech saker hemma som kanske kan fås liv i igen
Men länken verkar inte funka?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

@inquam:

Du kan kontakta via e-post på den här länken:
https://support.logitech.com/sv_se/contact-support

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

@inquam:

Du kan kontakta via e-post på den här länken:
https://support.logitech.com/sv_se/contact-support

Ska man skriva på engelska eller svenska? Skrev dit för 2 dagar sen inte fått svar än..

Permalänk
Skrivet av direktiv:

Ska man skriva på engelska eller svenska? Skrev dit för 2 dagar sen inte fått svar än..

Jag har ingen aning om hur det ser ut med deras svarstider faktiskt. Vet inte heller om kontaktsidan går direkt till svensk support eller ej. För att vara helt säker kan man ju skriva på både svenska och engelska. Men jag tror säkert att det går bra att skriva endast på svenska.

Permalänk
Medlem

Gått en vecka nu inte svarat..

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma i att deras kundservice är otroligt bra! I klass med Dells faktiskt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X